תושב קיבוץ ניר דוד בשנות ה-50 לחייו נעצר אתמול (רביעי) בחשד לגרימת נזק במזיד לשני רכבים שחנו בשביל עפר סמוך לקיבוץ בזמן שבעלי הרכבים נכנסו לשחות בנחל האסי. בסיום החקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים, ביניהם הרחקה מהמפגינים שמבקשים לפתוח את הנחל לציבור.
2 צפייה בגלריה
נחל האסי בניר דוד
נחל האסי בניר דוד
נחל האסי בניר דוד
(צילום: ישראל ברדוגו)
2 צפייה בגלריה
תושב ניר דוד חשוד בחיתוך צמיגי רכבי מטיילים
תושב ניר דוד חשוד בחיתוך צמיגי רכבי מטיילים
הצמיגים שנוקבו
הגבר נעצר בעקבות תלונה שהגישו ביום ראשון האחרון שני צעירים, תושבי בית שאן ועפולה, לפיה מישהו חתך לכל אחד מהם את אחד מצמיגי הרכב.
הצעירים מסרו כי הם הגיעו בשעות הבוקר בשני רכבים שונים במטרה לשחות בנחל האסי. הם החנו את רכביהם בשביל עפר סמוך לקיבוץ, טבלו בנחל וכאשר חזרו הבחינו כי מישהו חתך לכל אחד מהם את אחד מצמיגי הרכב.
יש לציין כי ביום שני התלוננו אנשי הקיבוץ כי אחד השומרים הותקף באלימות על ידי חלק מהמוחים.
בקיבוץ ניר דוד גינו בתוקף את חיתוך הצמיגים ואמרו כי הם מגנים כל סוג של אלימות, ובפרט בנוגע למאבק על האסי: "אנו עושים מאמץ גדול להרגעת הרוחות בקרב חברי הקיבוץ הנתונים מזה שבועות לאלימות מילולית ופיסית קשים ביותר בתוך חצר הקיבוץ וברשתות החברתיות וקוראים לכולם להרגיע את הרוחות".
חברי מחאת "משחררים את האסי" הודו למשטרה, ומתי גרמה, ממנהיגי המאבק, אמר: "צריך להזכיר שמייד לאחר האירוע האשמנו את חברי ניר דוד בחבלה והם בתגובה איימו עלינו בתביעת דיבה, איום שהפך להיות כבר שגרתי מצידם. אנחנו מבקשים מחברי קיבוץ ניר דוד להרגיע את הרוחות ולאפשר כבר לכל עם ישראל כניסה לנחל".

בתוך כך, לאחר המחאות וההתנגשויות בסופי השבוע האחרונים, ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת דנה שלשום בסוגיית כניסת אזרחים לנחל שעובר בקיבוץ ניר דוד.
כזכור, רצועה מנחל האסי (נחל עמל) באורך 150 מטרים אשר נמצאת בקיבוץ שבעמק המעיינות נפתחה לציבור הרחב בשבוע שעבר. זאת לאחר שבמשך שנים תושבי ניר דוד מונעים את הכניסה לשטחם למי שאינו תושב הקיבוץ - מה שעורר את זעם המטיילים ואוהבי הטבע.
הפתיחה, שעליה הכריז ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי, הגיעה לאחר מאבק שבמהלכו בין היתר היו מגיעים פעילים לשער הקיבוץ בימי שישי ומנסים להיכנס אליו.

נתי וקנין, ממובילי המאבק, סיפר לחברי הוועדה בדיון: "אנחנו רוצים גישה למשאב טבע ציבורי. סגירת נחל כזה הוא ניכוס. באזור הצפוני של הנחל יש אפשרות ליצור חניון גדול – ומשם נוכל להיכנס לנחל. אפשר להגביל כניסה בשעות או לאסור הכנסת ערכות קריוקי, אבל לא לאסור כניסה בכלל".
חלי יעקבס, מנכ"לית התיירות בניר דוד, טענה בדיון כי צריך למצוא פתרון מידתי. "אני מבינה את הכאב של תושבי בית שאן. הקיבוץ לא יכול להתקיים באמצע פארק לכן פותחים חלק מהנחל כרגע לחמישים בגלל הקורונה ואחריה ליותר", אמרה. היא התייחסה גם לכך שהקיבוץ שכר חברת אבטחה שתמנע את כניסת המבקשים לרחוץ בנחל וציינה כי היא עצמה עמדה בשער ונדחפה.