המשטרה עצרה הבוקר (שני) את דימיטרי ציגנוק, בן 52 מרמת גן שנחשד ברצח בת זוגו התיירת אנסטסיה קלין, שמתה מפצעיה בסוף השבוע האחרון. ציגנוק, שנמלט אתמול ממעצר הבית הסגיר את עצמו והגיע לתחנת המשטרה ברמת גן - שם נחקר בשעה זו. המשטרה תביא אותו מחר לדיון בהארכת מעצרו.
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה קלין ז"ל  דימטרי ציגנוק
אנסטסיה קלין ז"ל  דימטרי ציגנוק
אנסטסיה קלין ודימיטרי ציגנוק
קלין, שהגיעה כתיירת מאוקראינה ומ-2013 שהתה בישראל באופן לא חוקי, נפלה על פי החשד קורבן לאונס וניסיון רצח מצד ציגנוק. היא נמלטה לדירת חברים שטיפלו בה, שהתה שם כמה ימים, אך אז חלה הידרדרות דרמטית במצבה שבעקבותיה היא הובהלה לבית החולים ואושפזה בטיפול נמרץ. בעקבות תלונה שהגישו חבריה ציגנוק נעצר. מעצרו הוארך תחילה בשישה ימים, ואחריהם הוא שוחרר למעצר בית ללא פיקוח.
בשבוע שעבר הגיע החשוד לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם אושפזה קלין, כשהוא לבוש במדי סוהר שב"ס, ובמשטרה חשדו כי התכוון "לסיים את העבודה". בהמשך חזרה בה המשטרה מחשד זה והבהירה כי אין ראיות לכך. לאחר מעצרו הפרקליטות מסרה כי אין אינדיקציה לכך שהתכוון לפגוע בקלין - ואף לא ניתן לשלול שהגיע לבית החולים כדי לדרוש בשלומה.
2 צפייה בגלריה
האישה שנרצחה ע"י בעלה
האישה שנרצחה ע"י בעלה
נותרה לבדה עד מותה. אנסטסיה קלין בבית החולים
(מתוך עמוד הפייסבוק של איכילוב)
במשך שבועיים שכבה קלין בבית החולים, מבלי שאיש הגיע לבקר אותה. המשטרה הצליחה לאתר את בני משפחתה באוקראינה - אך הם הביעו אדישות למצבה. היא הלכה לעולמה ביום חמישי כשלצידה רק הרופאות, האחים והעובדת הסוציאלית. המשטרה הצליחה לעדכן את בנה של קלין, המתגורר באוקראינה, דרך האינטרפול, אך טרם ידוע אם יגיע לארץ.
שעות לאחר שמתה, שופט בית משפט השלום בתל אביב, יאיר דלוגין, הורה על שחרורו של ציגנוק למעצר בית בערבות של 1,000 שקלים בלבד. נציג המשטרה ערער על ההחלטה, ואמר כי לא ניתן לסמוך עליו, אך בית המשפט המחוזי דחה את ערעור המשטרה ושחרר את ציגנוק לביתו.
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.