טנקים של צה"ל תקפו הלילה (בין רביעי לחמישי) עמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל.
אתמול טיפלו אנשי הביטחון של מועצת אשכול יחד עם כוחות הכיבוי וצוותים של רשות הטבע והגנים וקק"ל ביותר מ-28 שריפות שהתלקחו בשטח המועצה. בשעות אחר הצהריים אותר חפץ חשוד מחובר לבלון סמוך לבית במועצה האזורית אשכול. חבלן משטרה הוזעק למקום.
3 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפה של צה"ל בעזה, ביום ראשון
(צילום: AFP)
מדובר בתקיפה ה-11 במספר שביצע צה"ל בשבועיים האחרונים בעקבות הפרחת בלוני נפץ ותבערה או שיגור רקטות. תקיפה נוספת ביצע צה"ל בלילה של 3 באוגוסט, גם כן בעקבות שיגור רקטות לשטח ישראל. ברקע עומד המבוי הסתום בין ישראל לחמאס, בשיחות שאותן מוביל המודיעין המצרי במטרה למנוע סבב לחימה.
אתמול דיווח העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי במסר שהעבירה ישראל לחמאס דרך המתווכים המצריים, נאמר כי ייתכן שהיא תחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים נגד מנהיגי הארגון שאחראים להסלמה, כמו מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, וסגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מרוואן עיסא. במקביל, העיתון דיווח כי חמאס הודיע למצרים שהוא שוקל להחזיר את "צעדות השיבה" בתקופה הקרובה אם ישראל לא תעמוד ביישום הבנות ההסדרה. זאת לאחר שחמאס כבר החזיר לפעולה את "יחידות ההטרדה הלילית".
3 צפייה בגלריה
שריפה בקיבוץ בארי
שריפה בקיבוץ בארי
28 שריפות אתמול. שריפה בקיבוץ בארי, ביום ראשון
(צילום: AFP)
שר הביטחון בני גנץ עצמו רמז על האפשרות של פגיעה באנשי חמאס במפגש אתמול עם ראשי רשויות מהדרום. "אנחנו יודעים לפגוע לא רק במבנים ומטרות - אלא גם במי שפועל מתוכם", אמר להם גנץ. "שינינו את המשוואה בעזה. מאז שאני בתפקיד - אין הפרות ביטחוניות שלא מקבלות מענה. למדינת ישראל אין אינטרסים ברצועת עזה מלבד השבת הבנים ושקט מוחלט. אם שתי המטרות האלו יושגו - נוכל לפתח את עזה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר שלשום מהאפשרות של סבב לחימה בעזה. "אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה", הוא אמר, גם כן בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף. "לצערי, אנחנו נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה". גם הוא רמז לאפשרות של חזרה לסיכולים ממוקדים, וציין כי "לא חסכנו בשום אמצעי, לרבות במקרה הצורך של התפתחות המערכה, גם של סיכולים ממוקדים, וגם היום אין לנו מגבלה כזאת".
3 צפייה בגלריה
השלכת מטעני נפץ מרצועת עזה לשטח ישראל
השלכת מטעני נפץ מרצועת עזה לשטח ישראל
יחידות "ההטרדה הלילית" ליד גדר הגבול ברצועה
גורמים פלסטינים אמרו השבוע כי ישראל דחתה את הדרישות שהציב חמאס תמורת הפסקת הפרחות בלוני התבערה לעבר דרום הארץ. כך דיווחה רשת "אל-ערבייה". המשלחת המצרית כבר עזבה את הרצועה ושבה לקהיר אחרי ששיחותיה עם הנהגת חמאס הסתיימו ללא תוצאות. עם זאת, המשלחת צפויה להמשיך במאמצי התיווך כדי לנסות ולמנוע הסלמה.
חמאס העביר למצרים שורה ארוכה של דרישות, ובהן התחייבות לאישור לבצע פרויקטים תשתיתיים-כלכליים גדולים שקשורים בחשמל ובמים, אישור ישראלי ליצוא ויבוא מהרצועה, הגדלת אישורי העבודה לפועלים מעזה ל-100 אלף, אישור למתן ביצוע פרויקטי העסקה של האו"ם, הגדלת מרחב הדיג ל-20 מייל ופתיחה רצופה של מעבר כרם שלום.