נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בן ה-74, ורעייתו מלניה בת ה-50, נדבקו בנגיף הקורונה. כך הודיע הזוג אתמול (שישי) בציוץ בטוויטר. מהבית הלבן נמסר כי הוא סובל מתסמינים קלים, בהם צינון ותשישות, והלילה הוא פונה לבית החולים הצבאי "וולטר ריד" הסמוך לוושינגטון במסוק הנשיאותי "מארין 1".
בעצת הרופאים, הוא צפוי להישאר שם כמה ימים לצורך בדיקות והשגחה צמודה. דוברת הבית הלבן מסרה כי סמכויותיו לא יועברו לסגנו מייק פנס.


כלי התקשורת בארצות הברית הבהירו כי מקור ההדבקה של טראמפ לא ידוע, אך הם עוסקים רבות באירוע שבו הכריזה המפלגה הרפובליקנית על המועמדת להחלפתה של רות ביידר גינסבורג, השופטת איימי קוני בארט, כמקום שבו קרתה ההדבקה ההמונית. הקהל באירוע ישב בצפיפות, ורוב האורחים כלל לא עטו מסכות. השופטת עצמה, יצוין, החלימה מהנגיף עוד בקיץ.
בינתיים, עוד בכירים בכוורת הנשיא אובחנו עם קורונה, בהם מנהל מטה הבחירות ביל סטפיין וקליאן קונוויי, לשעבר יועצת בכירה שהייתה בין הקולות הבולטים נגד עטיית מסכות במרחב הציבורי.

שיעור החיוביים: עלייה בת"א, בי-ם ובחיפה, ירידה מתונה ביישובים החרדיים

מנתוני משרד הבריאות עולה כי ביישובים החרדיים חלה ירידה מתונה בשבעת הימים האחרונים בשיעור בדיקות הקורונה שבהן התקבלה תשובה חיובית, לעומת הנתונים של 22 עד 28 בספטמבר. מנגד, בכמה ערים ברחבי הארץ נרשמה עלייה.
מהשוואת הנתונים שבין 22 ל-28 בספטמבר ל-26 בספטמבר עד 2 באוקטובר עולה כי בביתר עילית חלה ירידה - משיעור של 32.5% בבדיקות החיוביות ל-26.91%. עם זאת, העיר מובילה את רשימת היישובים מבחינת אחוז החיוביים. בני ברק רשמה ירידה מתונה ובה עדיין אחד מכל ארבעה נבדקים מקבל תשובה חיובית.


השר אסף זמיר התפטר מהממשלה: "חרד שהמדינה על סף שבר מוחלט"

שר התיירות אסף זמיר הודיע אתמול (שישי) ליו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ על התפטרותו מהממשלה. "השיקולים האישיים והמשפטיים עומדים בראש מעייניו של נתניהו ולא משבר הקורונה", הסביר השר את החלטתו. זמיר, שהתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, יחזור לכהן כחבר כנסת מטעם כחול לבן.
"‎לפני מספר ימים, כשהממשלה אישרה סופית את התקנות אשר הגבילו בצורה חריפה את זכות המחאה הפור נפל", הוסיף זמיר על הרגע שבו החליט להתפטר, "‎היום נפגשתי עם בני גנץ והודעתי לו כי אני מתפטר מתפקידי כשר בממשלה. אני לא יכול עוד לשבת בממשלה שאין לי שמץ של אמון בעומד בראשה. פעמים רבות הצבעתי נגד החלטות הממשלה אבל אני נושא באחריות קולקטיבית לקיומן הגם כשהתנגדתי".
5 צפייה בגלריה
אסף זמיר
אסף זמיר
שר התיירות המתפטר אסף זמיר
(צילום: אבי מועלם )

פעוטה מהשפלה הורעלה מקנאביס, הוריה זומנו לחקירה

בת שנה וחצי פונתה במהלך הלילה (בין שישי לשבת) במצב קשה לבית החולים אסף הרופא לאחר שהורעלה מקנאביס. הפעוטה הגיעה לחדר המיון במצב קשה כשהיא מפרכסת ומחוסרת הכרה. הצוות הרפואי העניק לה טיפול רפואי דחוף, שבמהלכו עלה החשד להימצאות קנאביס בדמה.
הפעוטה אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ, ואחרי שורת טיפולים מצבה השתפר וכעת הוגדר בינוני. הוריה של הפעוטה זומנו לחקירה במשטרה ונסיבות המקרה נבדקות.
5 צפייה בגלריה
הובאה במצב קשה לבית החולים. ארכיון
הובאה במצב קשה לבית החולים. ארכיון
הובאה במצב קשה לבית החולים. ארכיון
(צילום: בני דויטש )

תיעוד חריג של צה"ל: מעקב מהאוויר אחר אתר ייצור הרקטות בביירות

דובר צה"ל פרסם אתמול סרטונים חריגים שבהם תועד השבוע, ככל הנראה מכלי טיס ישראלי שחג מעל ביירות, רכב מסחרי שיצא מאחד ממרכזי אחסון הרקטות בלב הבירה הלבנונית, בין בתי המגורים.

5 צפייה בגלריה
האתר בשויפאת
האתר בשויפאת
האתר בשויפאת, תיעוד צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בתחילת השבוע פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו תמונות מכמה אתרים מוסתרים בשכונה בביירות, שלפי המודיעין הישראלי חיזבאללה מייצר ומאחסן בהם מאות רקטות, ככל הנראה ארוכות טווח עם ראשי קרב בינוניים וגדולים.
דובר מטעם חיזבאללה מיהר לשלוח צוותי תקשורת מקומיים לאחד מהאתרים הללו בשכונת אל ג'אנח, כדי להפריך לכאורה את הטענות, ובצילומים הלבנונים נראו בלוני מתכת לאכסון גז כלשהו ומכשור תעשייתי נוסף.

חשד לרצח בגליל: צעיר נורה בתחנת דלק

פאדי אלו אלרוב בן 27 נורה למוות בתחנת דלק סמוך לכפר אעבלין שבגליל. אלרוב פונה אתמול (שישי) בצהריים לקבלת טיפול רפואי במרפאה באזור, אך מותו נקבע כעבור זמן קצר. כוחות המשטרה הוזעקו לאזור ופתחו בסריקות נרחבות לצד הקמת מחסומים, אך טרם נתפסו חשודים. הרקע לאירוע עדיין לא ברור, וחוקרי המשטרה אספו ממצאים מזירת האירוע ופתחו בחקירת הרצח.

קנס כפול: הפרו את הסגר כשקיימו יחסי מין ללא מסכות בראשון לציון

בני זוג בשנות השלושים לחייהם נקנסו הבוקר (שבת) על הפרת הנחיות הקורונה בגין קיום יחסי מין על שולחנות מסעדה בטיילת בראשון לציון זמן קצר לאחר שנקנסו על אי-עטיית מסכה.
השניים נתפסו תחילה מטיילים על החוף כשאינם עוטים מסכה - וכשסירבו לבקשת הפקח העירוני טענו כי הם חוגגים יום נישואין, וגרים סמוך מאוד למקום.
בבדיקה עלה כי השניים כלל אינם נשואים, ומתגוררים בשתי כתובות נפרדות ומרוחקות מהים, והפקח החליט לקנוס את השניים על סך 500 שקל לכל אחד על אי-עטיית מסכה.
5 צפייה בגלריה
חוף הים בראשון לציון, ארכיון
חוף הים בראשון לציון, ארכיון
חוף הים בראשון לציון, ארכיון
(צילום: אבי מועלם)