בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה בצבא, צה"ל מחמיר את ההנחיות לחיילים ואוסר על מי שיוצא לביתו להשתתף במפגשים חברתיים עם יותר מחמישה אנשים. המפגשים לא יוכלו להתקיים במקומות ציבוריים. החיילים יצטרכו לשהות אך ורק בביתם. ביום שני תתקבל החלטה נוספת בעניין.

כמו כן, נמסר מצה"ל כי לפי שעה ישנם 663 משרתים שאובחנו כחיוביים לנגיף. מצבם קל. כ-11 אלף נמצאים בבידוד. בצבא אמרו עוד כי המעבדה הצה"לית עלתה להיקף בדיקות של כ-800 ביום במטרה להגדיל היקפה לכאלף בדיקות ביום.
במקביל, נפתח היום בשנית כפר המחלימים באשקלון שיאכלס עד 500 חיילים. גם "בית חולים 10" בחיפה נערך לאכלוס חיילים. בנוסף, בצבא הודיעו כי יגדילו את מלאי התרופות ואמצעי הבדיקה והחיטוי, ויאחסנו עשרות אלפי חיסוני שפעת לקראת החורף.
באשר לסיוע למרחב האזרחי, אמרו בצבא כי "כאלף אנשי מילואים מסייעים לרשויות ובעיקר לאוכלוסיות חרדיות וערביות. כעת ישנן 19 מלוניות קורונה שצה"ל מפעיל. המיקוד הוא ב'ערים אדומות' כגון רמלה ולוד עם מרכז שליטה שהצבא פתח.
4 צפייה בגלריה
קמפיין הסברה של פיקוד העורף לחברה הערבית בצל נגיף הקורונה
קמפיין הסברה של פיקוד העורף לחברה הערבית בצל נגיף הקורונה
(צילום: דובר צה"ל)

4 צפייה בגלריה
אמיר אבולעפיה
אמיר אבולעפיה
אלוף אמיר אבולעפיה
(צילום: דובר צה"ל)

"צה"ל מתגבר כ-120 תקנים בבתי החולים מבחינה לוגיסטית ועזרה סמי-רפואית במחלקות הקורונה, לצד כ-100 חובשים שמסייעים למעבדות האזרחיות. כמחצית מהחיילים שנדבקו – נדבקו, לפי הערכה, מחוץ לצה"ל". עוד נאמר כי נבחנת האפשרות שראש אגף התכנון היוצא, אלוף אמיר אבולעפיה, יסייע למרחב האזרחי.

רופאי בריאות הציבור: "אין היגיון בהגבלות", היועמ"ש לא עודכן

קודם לכן, שעות ספורות לפני ההכרעה בממשלה על הגבלות חדשות, ובהן סגרים בסופי שבוע, אומרים בלשכת היועץ המשפטי לממשלה כי לא ניתנה כל חוות דעת משפטית בעניין ההגבלות החדשות המתוכננות, לרבות האפשרות לקיים סגר בסוף השבוע.
הנושא הובא לפתחו של אביחי מנדלבליט רק לאחר פרסום ההמלצות בתקשורת, והעמדה המשפטית בנושא תגובש ותוצג בפני ממשלת ישראל בישיבת הממשלה שתתקיים הערב. יצוין כי שר החינוך יואב גלנט לא הוזמן לדיון שבו התקבלו המלצות דרמטיות בעניין סגירת מוסדות החינוך.
בתוך כך, המשטרה אישרה למאות מפגינים למחות הערב מול מעון ראש הממשלה בירושלים. לפי המשטרה, המחאה, שהחלה ב-17:00, עתידה להסתיים בשעה 23:00. לא התקבל אישור ללון מחוץ למעון ולחסום לשם כך קטע כביש ברחוב עזה הסמוך.
4 צפייה בגלריה
שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט
לא הוזמן לדיון. שר החינוך יואב גלנט
(צילום: אבי מועלם)
4 צפייה בגלריה
סגר בשכונת רוממה בירושלים
סגר בשכונת רוממה בירושלים
סגר בשכונת רוממה בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ)
יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, התייחס להגבלות החדשות המסתמנות, בהן האפשרות להטיל סגר חלקי בסופי שבוע, ואמר כי מדובר ב"החלטה מנותקת, חסרת היגיון והרסנית". בנט הוסיף כי "הנתונים מלמדים אותנו שכשני שליש מההדבקות מתרחשות בבתים, בתוך המשפחה. ובכל זאת, אתם שולחים 95% מהחולים לדירתם כדי להדביק את המשפחה ואת דיירי הבניין".


הערב יומלץ לשרי הממשלה על הטלת סגר בסופי שבוע, כאמור, הגבלת התקהלויות בחוץ עד 20 איש, התקהלויות במקומות סגורים עד 10 אנשים, סגירת חדרי כושר, סגירת מסעדות והתרת משלוחים בלבד. כמו יומלץ לממשלה לסגור את כל מוסדות הלימוד, ההוראה וההשכלה מכל הסוגים, לרבות ביה"ס של הקיץ, קייטנות, ישיבות, מכללות טכנולוגיות והכשרות מקצועיות. בתי כנסת יוגבלו, כמו מקומות אחרים, ל-10 בפנים ו-20 בחוץ. מקומות עבודה ימשיכו לפעול.
הצעדים המומלצים שיעלו הערב בישיבת הממשלה:
  • סגר כללי בסופי שבוע במתכונת ליל הסדר
  • איסור התקהלויות מעל 10 איש במקום סגור
  • איסור התקהלות מעל 20 איש במרחב הפתוח
  • סגירת כל מוסדות הלימוד, ההוראה וההשכלה מכל הסוגים
  • סגירת תרבות הפנאי, סטודיו ומכוני כושר
  • מסעדות - יותרו משלוחים בלבד
  • צמצום קבלת קהל במשרדי ממשלה
  • במשרדי ממשלה תרד הנוכחות ל-50%
  • סגירת חדרי אוכל במקומות עבודה
  • פעילות אוטובוסים תרד ל-50%
  • הגבלות על אוכלוסיות בסיכון במקביל לפרויקט לאומי


כמו כן יומלץ על צמצום קבלת קהל במשרדי ממשלה, שיירדו ל-50% נוכחות במשרדים, ובתחבורה הציבורית תרד פעילות האוטובוסים ל-50%.סוגיית הטלת סגר מחייבת חקיקה, כך שהיא לא רלוונטית לסוף השבוע הקרוב.
מדובר על סגר במתכונת ליל הסדר שיחל בימי שישי ב-9:00 בבוקר ויסתיים בימי ראשון לפנות בוקר. תושבים יתבקשו להישאר בבתים למעט יציאה להצטיידות מזון ובחנויות הפארם. בשלב זה לא התקבלה החלטה לגבי סגר בלילות, אך אפשרות לסגר מלא ירדה מהפרק בשלב זה.