האחים ראאד וזיאד אל-עמואסי, בני 40 ו-47 שהגיעו מאזור רמאללה לשחייה בחוף הים בתל אביב, טבעו אמש (שישי) למוות סמוך למוזיאון האצ"ל. חובשי מד"א טיפלו בגבר נוסף, כבן 35, שנמשה מהמים במצב קל.
3 צפייה בגלריה
החובשים בחוף הים
החובשים בחוף הים
החובשים בחוף הים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
טבעו יחד בתל אביב. ראאד וזיאד אל-עמואסי
טבעו יחד בתל אביב. ראאד וזיאד אל-עמואסי
טבעו יחד בתל אביב. ראאד וזיאד אל-עמואסי
הדיווח על הטביעה התקבל סמוך לשעה 21:00. מותו של הפלסטיני נקבע לאחר מאמצי החייאה על שפת הים. הפרמדיק תומר גוסמן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו הרבה אנשים על החוף והייתה המולה. סימנו לנו להגיע לקו המים, וכעבור דקות בודדות אזרחים משו מהמים גבר כבן 40 מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק.
"הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו. גבר כבן 35 נמשה מהמים בהכרה מלאה ולאחר בדיקה במקום לא נזקק לפינוי. כוחות של השיטור הימי ביצעו סריקות אחר הגבר השלישי, ולאחר שאותר באזור הסלעים הם חילצו אותו והעבירו אותו לחוף. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
3 צפייה בגלריה
המבלים בטיילת עוקבים אחרי מאמצי ההחייאה
המבלים בטיילת עוקבים אחרי מאמצי ההחייאה
המבלים בטיילת עוקבים אחרי מאמצי ההחייאה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אתמול בבוקר טבעה למוות אישה כבת 45 בחוף הים בזיקים, ובשבוע שעבר איילת ריימונד אוריאל, תושבת תל אביב, איבדה את חייה לאחר שהצילה את בנה שנסחף למים.
בנוסף, בשבועות האחרונים אירעו מקרי טביעה רבים בחופי הארץ שבהם מצאו אזרחים ערבים ופלסטינים מיהודה ושומרון את מותם. האחרון שבהם היה חליל אבו שהואן, בן 17 ממזרח ירושלים שטבע בבת ים. אחרי כמה ימים של סריקות באזור אותרה גופתו של הנער.

עלייה חדה במקרי הטביעה השנה

מנתוני מד"א, עונת הרחצה השנה קטלנית הרבה יותר מבשנה שעברה. על אף שהעונה נפתחה רק ב-20 במאי ולא ב-12 באפריל כמו בשנה שעברה, טבעו למוות 47 בני אדם, לעומת 23 אשתקד
איך בכל זאת ניתן למנוע טביעה? ראשית, נציין כי הרחצה בים תחת השפעת אלכוהול אסורה ומסוכנת. נקלעתם למערבולת (זרם חוזר)? שחייה נגד הזרם בניסיון להגיע בחזרה לחוף עלולה לכלות את כוחותיכם ולגרום לטביעה. במקרה כזה עדיף שלא לשחות נגד הזרם. חכו לשינוי בכיוונו ואז שחו בקלות גדולה יותר לעבר החוף, על גבי הגלים.
הבחנתם במתרחץ שנסחף למעמקים בגלל מערבולת? ניסיון לחלץ אותו עלול להיות מסוכן אם אין לכם הכשרה לכך.
נחושים להציל את הטובע? הצטיידו במצוף או בגלגל. הקפידו להיות תמיד בטווח העין של המציל. אם אינכם רואים אותו, גם הוא כנראה לא רואה אתכם. אל תיכנסו למים כשרוחות חזקות מנשבות - תופעה שבולטת במיוחד בכינרת.
חשים בסכנת טביעה? שמרו על קור רוח. עדיף לא "להשתולל" במים, שכן אם תעשו זאת תאבדו כוחות במהירות.
פורסם לראשונה: 22:47, 28.08.20