נתוני משרד הבריאות ומרכז המידע והידע הלאומי שפורסמו הבוקר (יום ב') מצביעים על המשך המגמה של הירידה במספר הבדיקות, כאשר אתמול פוענחו 10,032 בלבד (9,494 ללא מחלימים). כתוצאה מכך, מספר המאובחנים היומי ממשיך להיות נמוך יחסית ועמד על 713.
שיעור החיוביים עמד על 7.5% - ירידה יחסית לממוצע בשבוע שעבר. 778 חולים מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 334 במצב קשה. 541 ישראלים שנדבקו בנגיף נפטרו עד כה, חמישה נוספו מאז חצות.
כמו אתמול, גם הבוקר ציינו במרכז המידע והידע כי "מספר הבדיקות, הנמוך מאוד, הוביל למספר חולים מאומתים חדשים נמוך במיוחד, שלהערכתנו, אינו משקף את תמונת התחלואה האמיתית".
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר
(צילום: AFP)
בירושלים אובחנו בשבוע האחרון 1,401 נדבקים, בבני ברק 732, באשדוד 329, במודיעין עילית 313, ובבית שמש 270. מוקדי הסיכון לפי דו"ח מרכז המידע והידע נמצאים באלעד, ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, טייבה ועין מאהל.
אתמול קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, מסיבת עיתונאים במרכז השליטה של הקורונה בבית החולים שיבא. פרופ' גמזו רמז להקלה אפשרית על המסעדות, אך הוסיף כי "לא נהיה פזיזים בהסרת ההגבלות".
אדלשטיין התייחס לנתונים מהימים האחרונים ואמר כי "ברור שהצלחנו לעצור את הנגיף, אבל זה לא מספיק". לדבריו, "הוכחנו שכאשר יש עבודת צוות טובה וסיוע, אפשר להגיע להישגים בשטח. המספרים עדיין גבוהים, ואנחנו צריכים להמשיך לעשות מאמץ. זה תלוי בשיתוף הפעולה של כולנו. אם נעשה את המאמץ ביחד, לא רק נעצור את ההתפשטות - אלא גם נוריד את המספרים ונקטע את התפשטות המחלה".
לאורך החודש האחרון חלה עלייה במספר המאושפזים בבתי החולים במחלקות הקורונה – שב-1 ביולי עוד עמדו על חמישית תפוסה, וכיום עומדות חלקן על כמעט 100% תפוסה.
דו"ח מרכז המחקר והמידע שהוצג הבוקר בדיון הוועדה לביקורת המדינה קבע כי לבתי החולים נוספו 19 מיטות בלבד בתקופת משבר הקורונה, ו-154 לאורך השנה.
על פי הנתונים, בחודש פברואר היו בבתי החולים בסך הכל 16,302 מיטות בתקן ובחודש יולי מספרן עמד על 16,321. משמעות הנתונים, כפי שאכן עולה בקנה אחד עם המציאות בשטח מאז התפרצות המשבר, היא כי ישנה הסבה של מיטות לטובת טיפול בחולי קורונה, ולא הוספה שלהן.
פורסם לראשונה: 09:29, 03.08.20