5 צפייה בגלריה
שריפות ליד קיבוץ בארי כתוצאה מבלוני תבערה
שריפות ליד קיבוץ בארי כתוצאה מבלוני תבערה
שריפה באזור קיבוץ בארי החודש
(צילום: AFP)
גורמים פלסטינים אמרו הערב (שלישי) כי ישראל דחתה את הדרישות שהציב חמאס תמורת הפסקת הפרחות בלוני התבערה לעבר דרום הארץ. כך דיווח ערוץ "אל ערביה". המשלחת המצרית עזבה את הרצועה ושבה לקהיר אחרי ששיחותיה עם הנהגת חמאס הסתיימו ללא תוצאות. עם זאת המשלחת צפויה להמשיך במאמצי התיווך כדי לנסות ולמנוע הסלמה.
חמאס העביר אתמול שורה ארוכה של דרישות, ובהן התחייבות לאישור לבצע פרויקטים תשתיתיים-כלכליים גדולים שקשורים בחשמל ובמים, אישור ישראלי ליצוא ויבוא מהרצועה, הגדלת אישורי העבודה לפועלים מעזה ל-100 אלף, אישור למתן ביצוע פרויקטי העסקה של האו"ם, הגדלת מרחב הדיג ל-20 מייל ופתיחה רצופה של מעבר כרם שלום.
בינתיים נמשך היום טרור הבלונים ובסך הכל פרצו באזור עוטף עזה 39 שריפות. הערב שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי רשויות בעוטף ואמר להם: "אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה. אנחנו פועלים כבר עשרה ימים ברציפות בהפצצת תשתיות של החמאס וארגוני הטרור. אנחנו גם מטילים סנקציות שונות בתחומים שחשובים לחמאס".
נתניהו הוסיף: "אנחנו לצערי נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה". עוד הוא אמר: "חמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל".
"אנחנו לא חסכנו בשום אמצעי, לרבות במקרה הצורך של התפתחות המערכה, גם של סיכולים ממוקדים, וגם היום אין לנו מגבלה כזאת", אמר רה"מ. הוא פנה לראשי הרשויות ואמר להם: "אני מאוד מעריך את העמידה שלכם ואת העובדה שאתם מבינים שאנחנו לא מקלים ראש בזה. אני לא מקל ראש בזה, אני לא מכיר מישהו בצמרת שלנו שמקל ראש בזה, ואנחנו נפעל בכל הכוח נגד זה".
5 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו
"דין שריפה כדין רקטה". נתניהו
(צילום: חיים צח, לע"מ)
בשיחה השתתפו ראש המל"ל מאיר בן שבת, המזכיר הצבאי של רה"מ תא"ל אבי בלוט, ראש העיר שדרות אלון דוידי, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן וראש מועצת מרחבים שי חג'ג'.
היום ביקר בעוטף נשיא המדינה ראובן ריבלין. הנשיא אמר כי חמאס יצטרך להחליט לאן מועדות פניו - ואיים כי "אם הם רוצים מלחמה - הם יקבלו מלחמה". הוא נפגש עם כבאים מהאזור ואמר: "אתם נדרשים להתמודד עם איומים הפוגעים באופן מכוון ושיטתי באזרחים ישראלים המבקשים לחיות את חייהם. טרור העפיפונים ובלוני התבערה הוא טרור לכל דבר ועניין".
5 צפייה בגלריה
כיבוי השריפות בעוטף עזה
כיבוי השריפות בעוטף עזה
כיבוי שריפות בעוטף עזה
(צילום: AP)
הנשיא התייחס לנזקים הכבדים לחקלאות בעקבות בלוני התעברה ואמר: "אין כואב מלראות את האדמה הטובה הזאת עולה בלהבות. אני רוצה לחזק את ידי החקלאים בתקופה הקשה והכואבת הזאת, שבה הם נדרשים להתמודד גם עם איומי השריפות, וגם עם המשבר הכלכלי שהביאה הקורונה. העמידה האיתנה של התושבים, של החקלאים, של כוחות האבטחה האזרחיים ושלכם, לוחמי האש, מעוררת גאווה בכולנו".
הלילה מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו תשתיות תת קרקעיות של חמאס ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה על הפרחת בלוני הנפץ והתבערה מהרצועה לשטח ישראל.