2 צפייה בגלריה
רופאים מתאמנים על החייאה של בובה בית חולים רמב"ם חיפה קורונה
רופאים מתאמנים על החייאה של בובה בית חולים רמב"ם חיפה קורונה
נמשכת ההתייצבות, אך מספר המאובחנים - גבוה
(צילום: AP)
נמשכת ההתייצבות במספר המאובחנים היומי - אבל הוא עדיין נותר גבוה: לפי נתוני משרד הבריאות, 1,960 אובחנו אתמול (יום ד') כחיוביים לנגיף הקורונה. זו הפעם החמישית בעשרת הימים האחרונים שמספר הנדבקים היומי גבוה מ-1,900 איש, שלשום המספר הגיע לשיא של 2,062 מאומתים.
שיעור הבדיקות החיוביות נותר אף הוא גבוה - 8.1% אתמול מתוך 24,284 בדיקות ראשוניות לגילוי הנגיף. מספר המונשמים הגיע שוב לשיא של הגל השני - 100 מונשמים. מספר החולים קשה הוא 331 ומספר הנפטרים מסיבוכי הנגיף - 491.

2 צפייה בגלריה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
נוהל חדש: גם אחיות יוכלו לאשר החלמה מקורונה
(צילום: AFP)
לפי דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המבוסס על נתוני משרד הבריאות, מוקדי הסיכון העיקריים הם בני ברק, אלעד, קלנסווה, מודיעין עילית, עין מאהל, טייבה, בית שמש, ביתר עילית, כפר מנדא וירושלים.
בתוך כך, משרד הבריאות פרסם אתמול נוהל חדש שלפיו גם אחיות יהיו מוסמכות לספק אישורי החלמה מקורונה. לפי ההנחיה שנשלחה לקופות החולים, האחיות יוסמכו לספק אישורים מסוג זה לחולים א-סימפטומטיים בלבד (כלומר כאלו שלא פיתחו תסמינים).
בהגדרות ההחלמה החדשות שנקבעו בשבוע שעבר לא חל שינוי. בנוסף, גם זמן הבידוד לאנשים שנחשפו לחולים מאומתים טרם השתנה והוא עדיין עומד על 14 יום. בעקבות הנהלים החדשים מהשבוע שעבר שלמעשה ביטלו את החובה של בדיקות ההחלמה – אלפי חולים כבר הוגדרו כמחלימים ושוחררו מבתיהם או מהמלוניות שבהם הם שהו, כאמור ללא צורך בבדיקת החלמה.