בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 17 שנות מאסר על מתי בן דוד, בעל משרד פרסום בירושלים, שהורשע בעבירות אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים בשש מעובדות משרדו. כמו כן, ייאלץ בן דוד לשלם פיצויים בסך 470 אלף שקל.
בגזר הדין שהותר היום (ראשון) לפרסום, נכתב כי בן דוד נהג להתכתב עם עובדותיו בתוכנת מסרים פנימית בענייני עבודה, והחמיא להן תחילה בעדינות, ובהמשך באופן בוטה יותר ועם הערות מיניות. לפי גזר הדין, בן דוד ביצע את מעשי האינוס והמעשים המגונים בניגוד לרצונן, וכשנתקל בסירוב או בהתנגדות - השפיל אותן, צעק עליהן והתעלם מהן כליל, אף בענייני עבודה.
1 צפייה בגלריה
מתי בן דוד
מתי בן דוד
מתי בן דוד
(צילום: עמית שאבי)
כמו כן, בן דוד ניצל במשך שנים את עובדת השתייכותן של העובדות למגזר החרדי, ואיים שיספר לבני זוגן ולמשפחותיהן על המעשים שביצע בהן, בטענה שנעשו ביוזמתן. בנוסף איים בן דוד כי הדבר יפגע בהן, במשפחתן ובחיי הקהילה שלהן, וכי יש לו עורכי דין ומספיק כסף שיאפשרו לו לצאת מהפרשה ללא פגע.
השופטים רפי כרמל, אריה רומנוב ושירלי רנר קבעו כי "הנאשם תכנן את מעשיו מראש צעד אחר צעד והיה מודע למעשיו. בן דוד עשה שימוש בעוצמתו כמנהל ובהתנהלותו מזרת האימה, ידע להכניע את המתלוננות, שחלקן היו נשואות ואימהות, ולכפות עליהן מעשים אשר לא שיערו בדמיונן כי ניתן לעשותם עם מי שאינו בן זוגן, כאשר הרקע החרדי שימש בידיו מנוף להשתקתן והפחדתן".
עוד נכתב כי "על אף שמדובר בתקופה ארוכה ועל אף שכל אחת מהמתלוננות זעקה אליו לחמלה, הנאשם אטם ליבו, מוחו ואוזניו והיה כרוי אך ורק לתאוותו".
עורכת הדין ליזו וולפוס מפרקליטות מחוז ירושלים מסרה כי "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש מאסר ממושך בגין ניצול עוצמתו המקצועית, סמכותו ומעמדו ופגע במשך שנים בעובדות במשרדו בניגוד לרצונן".
וולפוס ציינה כי "הפרקליטות מבקשת לחזק את ידי המתלוננות שהעזו להעיד על הפגיעה הקשה שעברו במשך שנים רבות במקום עבודתן אשר גרמה להן לצלקות בגופן ובנפשן ותמשיך להשפיע על מהלך חייהן עוד שנים רבות".
עו"ד רבקה שוורץ, המייצגת את המתלוננות מטעם ארגון "מן המיצר", מסרה: "אחרי שלוש שנים של התמודדות בלתי אפשרית של המתלוננות עם ההליך המשפטי, אחרי שעות ארוכות של עדויות קשות מנשוא עד כדי כך שאחת המתלוננות התעלפה במהלך מתן עדותה, אמר בית המשפט את דברו. אין בהן שמחה ולא רגיעה, מצבן האישי קשה, זו פגיעה שאין לה תרופה. אבל הצדק נעשה והמסר שלהן הוא לכל אחת ואחת - אף אחד לא יכול לגעת בך ללא הסכמתך".