2 צפייה בגלריה
יואב גלנט ורם שפע
יואב גלנט ורם שפע
רם שפע ויואב גלנט
(צילום: אבי מועלם)
יו"ר ועדת החינוך רם שפע (כחול לבן) פנה ליו"ר הכנסת יריב לוין בדרישה להטיל סנקציות על שר החינוך יואב גלנט ומנכ"ל משרדו עמית אדרי - ולחייב אותם להתייצב בשבוע הבא לדיוני הוועדה לקראת פתיחת שנת הלימודים.
∙ לקריאת הפנייה ליו"ר הכנסת - לחצו כאן
הפנייה נשלחה בעקבות היעדרויותיו של גלנט מדיוני הוועדה שעסקה בפתיחת שנת הלימודים, בטענה שהוא עובד על מתווה משלו.
"בנוסף להיעדרותו, בחר השר להורות לכל בכירי משרדו שלא להתייצב גם כן, וכינס באותה שעה דיון פנימי במשרד במקום בכנסת אל מול הציבור", כתב שפע במכתב שחתמו עליו חברי הוועדה יחד עם חברי הכנסת משה ארבל ויעקב מרגי מש"ס שאינם חברים בה. "זאת על אף שמועד הדיון תואם עם לשכתו ובכירי המשרד נרשמו לדיון כמקובל. בכך ביזה השר את מעמדה וכבודה של הכנסת ופגע באמון הציבור ונבחריו".
עוד כתב כי "לאור חומרת האירועים, אבקשך לפנות בעניין לשר החינוך ולהבהיר את חשיבות ההקפדה בכבודה של הכנסת על ידו ועל ידי אנשי משרדו, ואת חשיבות התייצבותו הדחופה בהמשך דיוני ההערכות לפתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא".
2 צפייה בגלריה
יום ראשון לחזרה ללימודים בבית הספר 'שיטים' במועצה אזורית הערבה התיכונה
יום ראשון לחזרה ללימודים בבית הספר 'שיטים' במועצה אזורית הערבה התיכונה
שלושה שבועות לשנת הלימודים, ואין מתווה
(צילום: מירית הלמן, הערבה התיכונה)
"כאיש חינוך אני וחברי הוועדה לא נוכל לאפשר את ביזוי כבודה של הכנסת ואת הפגיעה בשקיפות ובאמון הציבור", אמר שפע. "אני עדיין מקווה ששר החינוך יחזור לשתף פעולה עם הוועדה, שהרי כולנו קודם כל רוצים את טובת מערכת החינוך, ועובדים על-מנת להוריד את אי-הוודאות לקראת פתיחת שנת הלימודים".
מאוחר יותר היום יקיים גלנט יחד עם אדרי מסיבת עיתונאים בעניין המתווה לפתיחת הלימודים. ח״כ רם שפע אמר "כאיש חינוך אני וחברי הועדה לא נוכל לאפשר את ביזוי כבודה של הכנסת ואת הפגיעה בשקיפות ובאמון הציבור. אני עדיין מקווה ששר החינוך יחזור לשתף פעולה עם הוועדה, שהרי כולנו קודם כל רוצים את טובת מערכת החינוך ועובדים על מנת להוריד את אי הוודאות לקראת פתיחת שנת הלימודים".

מאבק בביטול תוכנית ההעשרה: "לא ברור איך לא מוצאים תקציב"

בתוך כך, אורלי לוי, מנכ"לית ועד עובדי תוכנית "קרב" – תוכנית להשערה בבתי ספר ובגני הילדים, שהתקציב להפעלתה נעצר על-ידי המדינה אחרי יותר מ-25 שנה, התייחסה בריאיון לאולפן ynet לכוונת מערכת החינוך לגייס 40 אלף עובדי הוראה – ומנגד לאפשר את פיטוריהם של 4,000 עובדי התוכנית.

"בשבועות האחרונים, בחודשים האחרונים. למעשה, מה שקורה כרגע זה שלא אושר תקציב לתוכנית שלנו. אנחנו תוכנית העשרה שפועלת כמעט 30 שנה, בתוך מערכת החינוך ואנחנו חלק אינטגרלי מתוך מערכת החינוך", אמרה. "לפעמים העשרה נשמעת כמו תוספת, אבל זה לא הסיפור. 30 שנה אנחנו פועלים בתוך מערכת החינוך, בתוך יום החינוך, ומייצרים בעצם את המערכת המלאה לילדים".
- לך יש מורים ואנשי הוראה. למה לא מעבירים אותם למערכת החינוך? "המורים שמחפשים כרגע למערכת החינוך הם מורים שבתוך התקציב שייעודי לפרויקט הקורונה. אנחנו פרויקט שעובד כבר 30 שנה, ולגופים קצת קשה לעשות סנכרון בין שני הדברים הללו. לקחת את העובדים שלנו כבודדים לתוך מערכת החינוך זה לא יעבוד. יש לנו את אנשי התוכניות שמלווים את המדריכים ומקנים להם את המערכים על מנת שהם יוכלו לעבוד וללמד שיעורי אמנות, רובוטיקה, מוזיקה, טכנולוגיה, טבע וסביבה. אי אפשר לבוא ולהגיד עכשיו שמפרקים את התוכנית, לוקחים את העובדים האלה, מפזרים אותם לצורך העבודה בקפסולות ולהעסיק אותם דרך רשויות".
-אז כרגע אין כסף לתוכניות העשרה ואותם 4,000 איש באוויר. "נכון. במקום לפרק את התוכנית וכל הערכים והערך המוסף שהיא מביאה איתה, צריך לקחת את התוכנית כמו שהיא, כי היא נותנת את המענה בתקופת הקורונה. הרי אנחנו עובדים בקבוצות קטנות ומכירים את מערכת החינוך. אנחנו עובדים בתוך בתי הספר ובגני הילדים. אני לא יודעת מה החלם הזה שנמצא כרגע בבסיס הדברים. זה ממש לא ברור איך לוקחים תוכנית שלמה שמכירה את מערכת החינוך ולא מוצאים, אנחנו לא מדברים על מיליארדים. זה לא רק תקציב המדינה".