אחד מבין שני העצורים אמש (יום ג') בהפגנה בחולון הוא אביב חליוה (22), שתועד בשבוע שעבר משליך ביצים ממכוניתו לעבר מוחים נגד בנימין נתניהו. אף שנחקר אז על מעשיו – ועל אירוע דומה נוסף שהתרחש שבוע קודם לכן - הוא הגיע להפגנה אתמול, התעמת עם מפגינים ועל פי החשד תקף אחד מהם, דחף אותו וקרע שלטי מחאה שחטף מידיו.

עצור נוסף, אושר גל (22) חשוד שריסס גז פלפל לעבר מפגינים. שופטת השלום בתל אביב ענת יהב האריכה את מעצרם של השניים בשלושה ימים, ואמרה: "ככל שהזמן הולך ונוקף מסתבר שהאירועים הללו הולכים ומקצינים. הצדדים - ואין זה משנה מיהו הצד התוקף ומיהו הצד שמותקף ובאיזה עמדה פוליטית הם מחזיקים - הולכים ומסלימים התנהגותם ויש צורך לשרטט את קו הגבול ולהודיע לכל מי אשר מתכוון להתנהג באופן אלים ופרוע, שלא כך ויש לכבד את החוק את זכות ההפגנה ואת כבודם של המפגינים".
חליוה וגל, בני 22 מחולון, נעצרו בחשד לתקיפת מפגינים ברחבת המדיטק בעיר. שניים מהמוחים סבלו מדמעות וצריבות בעיניים בעקבות ריסוס הגז. החשודים הגיעו להפגנות לאחר שנחשפו לקיומן בקבוצות פייסבוק.
1 צפייה בגלריה
מפגינים נגד נתניהו בחולון רוססו בגז מדמיע במהלך הפגנה ברחבת המדיטק
מפגינים נגד נתניהו בחולון רוססו בגז מדמיע במהלך הפגנה ברחבת המדיטק
ההפגנה בחולון, אתמול. "אלים ופרוע"
בפתח הדיון בהארכת מעצרם אמר נציג המשטרה, רס"ב ליאור סלומון, כי אף שקצין משטרה ביקש מגל לעזוב את המקום - הוא השתמש זמן קצר לאחר מכן בתרסיס הפלפל.
גל הכחיש בהתחלה שריסס גז פלפל, אולם לאחר שהוצג לו סרטון מהאירוע – טען שעשה זאת כהגנה עצמית.
חליוה, הוסיף רס"ב סלומון, לקח שלט של מפגין ולאחר מכן תקף אותו. "זו אינה הפעם הראשונה שהוא נחקר בגין עבירות שמבצעות בעת מחאות, ויש פה שני תיקים נוספים שהוא נחקר עליהם בשבוע שעבר", אמר. "באחד האירועים הוא חלף עם רכבו והשליך חפץ לעבר קבוצת מפגינים, ושבוע לאחר מכן חלף שוב עם רכבו ומהרכב הושלכו ביצים".

עו"ד שרון חזות שמייצג את גל מטעם הסנגוריה הציבורית: "אני מבין שהייתה התנהגות אלימה כלשהי ואני מבין שיש טענות מצד החשודים על התנהגות אלימה שננקטה כלפיהם".
השופטת יהב קבעה בהארכת המעצר כי גל לא הותקף: "לא נעשתה כל פעולה אלימה כלפיו אלא נהפוך הוא. נראה כי החשוד עשה מספר צעדים קדימה, ריסס את פניהם של הנוכחים, וצעד אחורה. על פניו מדובר בתקיפה מתוכננת ונראה כי רק לשם כך הגיע החשוד עם התרסיס".
לגבי חליוה קבעה השופטת כי "מסתבר שלחשוד זה יש רצף אירועים אלימים, שני באותו שבוע".