בכתבות קודמות, הסברנו כיצד תוכלו לזהות תוכן שיווקי ב-ynet וכן בחשבונות של קבוצת "ידיעות אחרונות" ברשתות החברתיות השונות, והצגנו את הכללים המרכזיים שגובשו בקבוצה בכל הנוגע לפרסום וקידום של תוכן שיווקי בפלטפורמות השונות.
מטרת התהליך, שנעשה בליווי של חברת ייעוץ חיצונית, הייתה לגבש המלצות אחידות ומוסכמות בנוגע לדרכי הפעולה שבהן יש לנקוט בתחום התוכן השיווקי, בפלטפורמות השונות של קבוצת "ידיעות אחרונות", ובפורמטים השונים הקיימים. במסגרת התהליך נבחנו פרקטיקות בכלי תקשורת שונים בעולם וכן נערכו שיחות עם מנהלים שעבודתם נוגעת לפעילות זו של הקבוצה.
העקרון המנחה המרכזי של התהליך היה מציאת האיזון המתאים בין הצרכים המסחריים והשיווקיים של הקבוצה ושל הלקוחות המפרסמים דרכה – לבין כללי האתיקה המקצועית, ההתחשבות בקוראים, בגולשים ובציבור הרחב, והרציונל שעומד מאחורי הפסיקה המשפטית הקיימת בתחום זה.
בכתבה זו, נציג את הכללים שגובשו בנוגע לוועידות וכנסים שעורכת הקבוצה, שבמסגרתם משתתפים בין היתר גורמים הנותנים חסות לאירוע. כללים אלו נוגעים הן לכנסים ולוועידות עצמם, והן לסיקור שלהם באתר ובעיתון ולכתבות המקדמות אותם.
1 צפייה בגלריה
ועידת "האנשים של המדינה"
ועידת "האנשים של המדינה"
ועידת "האנשים של המדינה" של קבוצת "ידיעות אחרונות"
(צילום: יואב דודקביץ')

קידום לקראת הוועידה

במקרים רבים, ההסכמים עם נותני החסות השונים של הוועידה כוללים גם פרסום של תוכן שיווקי או פרסומי באתר ו/או בעיתון. במקרים אלו, יחולו על הפרסומים אותם הכללים שחלים על כל תוכן שיווקי או פרסומי בפלטפורמות השונות - כפי שהוצגו בכתבה הקודמת.
בכל הנוגע לתוכן מערכתי העוסק בוועידה, קידום התוכן יכלול את סמליל של הוועידה. כתבות המציינות אחד או יותר מנותני החסות המסחריים, יכללו גילוי נאות בנוסח הבא:
״(שם הוועידה) מאורגנת על ידי (הפלטפורמה העיתונאית שמקיימת את האירוע) בשיתוף נותני חסות״.
גילוי נאות זה יופיע בתחילת הידיעה, מתחת לכותרת המשנה, בכתב מודגש ו. כלל זה חל על סיקור באתר ובעיתון כאחד. יש לציין שגילוי נאות זה לא יופיע בכתבות העוסקות בוועידה, אך לא מציינות אף לא אחד מנותני החסות.

סיקור האירוע

בהפניות לתוכן שיווקי שמתפרסם לאחר האירוע, יופיע גם כן גילוי נאות שיופרד מכותרת ההפניה, עם נוסח קבוע ״בשיתוף נותני החסות״. על התמונה יופיע הסמליל המסמן תוכן שיווקי באתר (האות ״ש׳״), ובמעבר עכבר על הסמליל יופיע הסבר כגון: ״תוכן בשיתוף נותני החסות המתפרסם לאחר עריכה עיתונאית, כחלק מפעילות שהופקה בידי המחלקה המסחרית של (הגוף המסקר)״.
בכתבות שעוסקות במלואן אך ורק בנותן חסות אחד או יותר, יתווסף גילוי נאות בנוסח הבא: "(שם הוועידה) מאורגנת על ידי (הגוף המארגן) בשיתוף נותני חסות". גילוי נאות זה יופיע בתחילת הידיעה, מתחת לכותרת המשנה, בגופן מודגש - באתר ובעיתון. שמותיהם של הגורמים המסחריים לא בהכרח יצויינו בגילוי הנאות.
עם זאת, אם הכתבה עוסקת גם בגורמים אחרים שאינם מנותני החסות – יופיע גילוי נאות כחלק מהטקסט של הידיעה עצמה, על פי נוסח שצוות המערכת רשאי לקבוע לעצמו. במקרה כזה אין צורך בציון גילוי נאות בתחילת הידיעה.
הכתבות הללו, הן לקראת הוועידה והן לאחריה, יופיעו בפורמט הרגיל של כתבות באתר - ללא צבע רקע ייחודי או גופן אחר.

קריאה לפעולה

הפניה לאתר הוועידה לא תימצא בכותרת הכתבה או בכותרת המשנה. יתכנו בתוך הידיעה הפניות (כולל קישורים באתר) לאתר הוועידה בלבד. עם זאת, לא ניתן לשלב בידיעה הפניות לכל כתובת אינטרנט חיצונית אחרת שאינה אתר הוועידה, או לצרף את פרטי ההתקשרות עם הגורם המממן.