סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, נשא הערב (ראשון) דברים ברשת "אל-מיאדין". הוא סירב להגיב אם ארגונו מתכוון לתקוף בישראל בתגובה על מותו של פעיל הארגון עלי כאמל מוחסן בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק. לדבריו, "משוואת ההרתעה מול ישראל קיימת, ואנחנו לא מעוניינים לשנות אותה. התרגלנו כבר לאיומים של ישראל והם לא חדשים לנו, לא ניגרר אליהם".
עם זאת, הוא הדגיש: "מלחמה אינה עולה על הדעת כרגע מפני שישראל לא תעמוד בה. אם תפרוץ - נגיב בעוצמה גבוהה יותר מהמלחמה הקודמת, מפני שנערכנו ושיפרנו יכולות. לא נכון שנצא למלחמה על בסיס הצהרות כאלה או אחרות".
3 צפייה בגלריה
נעים קאסם סגן מזכ"ל חיזבאלה
נעים קאסם סגן מזכ"ל חיזבאלה
נעים קאסם, סגן מזכ"ל חיזבאללה
(צילום: AP)
בתוך כך, כוחות צה"ל הפרוסים באוגדת הגליל, מראש הנקרה ועד להר דב, מבצעים שורה של פעולות נגד כוונת הארגון להוציא לפועל פיגוע נקמה על הריגת פעיליו ליד דמשק לפני כשבוע.
כלי תקשורת בלבנון דיווחו היום על מיסוכי עשן רבים שצה"ל ביצע באזור מוצביו, בעיקר בהר דב. הכוחות תוגברו היום בתותחי ארטילריה לאורך הגבול הצפוני כחלק מההיערכות המוגברת, וגם סוללות ההגנה האווירית של מערך כיפת ברזל פרוסות בשטח.
לפי ההערכות, חיזבאללה ינסה לפגוע במטרה צבאית ישראלית ולא במטרה אזרחית, ולכן השגרה לתושבים, למטיילים ולחקלאים נשמרה ברובה גם היום.
כמו כן, שר הביטחון בני גנץ ביקר בגזרה הצפונית ואמר: "אנחנו מנסים לבודד את המרחב המבצעי, ואנחנו מניחים שיכולים להיות אירועים על הגבול ואנחנו ערוכים לכל אפשרות שלא תקרה באזור הזה.

3 צפייה בגלריה
צה"ל פורס תותחים בגבול הצפון על רקע המתיחות הבטחונית
צה"ל פורס תותחים בגבול הצפון על רקע המתיחות הבטחונית
צה"ל פורס תותחים בגבול הצפון
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
צה"ל פורס תותחים בגבול הצפון על רקע המתיחות הבטחונית
צה"ל פורס תותחים בגבול הצפון על רקע המתיחות הבטחונית
(צילום: אביהו שפירא)
"אני מקווה שלא מדובר באירוע של ימים, ואני מקווה לטובת הצד השני, שהוא לא יגרור אותנו לשם. יחסי הכוחות ברורים לחלוטין אני מציע לא להעמיד אותנו במבחן הזה".
גנץ קיים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה, ומסר כי "הגעתי לבחון מקרוב את ההיערכות של צה"ל נוכח המתיחות. התרשמתי מאוד מעומק הניתוח, ומאופן ההיערכות של כוחות צה"ל שפועלים בכלל המרחב של פיקוד הצפון".
"המצב בלבנון ובסוריה הוא מצב לא טוב, לא מבחינה כלכלית, לא מבחינת הקורונה ולא מבחינת התשתיות שלהם", הוסיף גנץ. "אני מזכיר גם ללבנון וגם לסוריה שהן אחראיות על מה שקורה בשטחן ומשטחן. מדינת ישראל תדרוש את האחריות הזו. אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו - יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש".
בנוסף, צה"ל דילל כוחות לא חיוניים כדי לא לספק מטרות לחיזבאללה. בצה"ל יודעים שימי המתיחות יכולים להימשך גם בשבוע הבא, ולכן המיקוד הוא במציאת נקודות תורפה של הכוחות שעלולות להקל על חיזבאללה באיתור יעד לתקיפה - במתווה של ירי טילי נ"ט, הפעלת מטען חבלה או ירי צליפה.