2 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
שרה נתניהו
(צילום: EPA)
המשטרה חקרה היום (ד') באזהרה את הבלוגרית איריס בוקר בחשד להטרדה מינית של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בוקר נחקרה בשל ציוץ בוטה בטוויטר ב-11 באוגוסט.
הציוץ של בוקר התפרסם מיד לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנוגע לציוץ אחר נגד אשתו. "לא מצאת לנכון לפתוח בחקירה מיידית על ציוץ התועבה בטוויטר שנשלח אליך, של גולש שאיים במפורש לאנוס את רעייתי", כתב אז נתניהו למנדלבליט, "לא במרומז, לא במעורפל, אלא באיום של מעשה אונס ברוטלי ומזעזע".
בוקר כתבה אז בתגובה לדברי נתניהו: "על איומים על אונס אחד לעשות עניין, חכה ביבי כשזה עם כפר ערבי שלם".
2 צפייה בגלריה
הציוץ של איריס בוקר
הציוץ של איריס בוקר
הציוץ של בוקר אחרי החקירה
(מתוך טוויטר)
במשטרה הטילו את החקירה של הבלוגרית על יחידת הסייבר של להב 433. בוקר נחקרה במשך כמה שעות ובסיום חקירתה שוחררה.
לאחר החקירה צייצה החשודה: "אני איריס בוקר נחקרתי באזהרה בחשד להטרדה מינית של שרה נתניהו, אני איריס בוקר נחקרתי בחשד לעבירת מין".
בהמשך הודתה בוקר לכל מי שתמך בה, וציינה: "חשוב לי לציין, אין לי ביקורת כלפי החוקר שהיה אדיב והסביר לי את הכול. את כל התהליך כשצילמו אותי ולקחו לי טביעות אצבעות אני אזכור כרגעים היותר סוריאליסטיים בחיים שלי. החקירה לא נסגרה, היא עולה לדרגים בכירים יותר, ואני משוחררת בערבות".

עו"ד גונן בן יצחק, פרקליטה של בוקר, מסר בתגובה: "חקירתה של איריס בוקר היא הוכחה ניצחת לכך שמשטרת ישראל הפסיקה לפעול ממניעים ענייניים וראשיה מנסים לרצות את הנאשם מבלפור.
"איריס מטיפה חודשים נגד התקפות מרושעות נגד אשת ראש הממשלה ברשתות החברתיות וכל חטאה בכך שהלינה על כך שהטרדות מיניות שסופגות תומכות שמאל כלל לא נחקרות. אירוני שדווקא בשל כך היא מצאה עצמה בחדר החקירות. רגע מביש למשטרת ישראל".