בבניית חלקי הגוף השונים כמו העצמות והשרירים, בניית המערכת החיסונית, תהליכי חילוף החומרים ועוד. גם בקרב המבוגרים יותר החלבונים מהווים תפקיד מכריע בבניית מסת השרירים, בפיתוח כוח וחוזק וכמובן בכל הקשור להגעה לתוצאות טובות יותר באימונים ובספורט. למעשה צריכת חלבונים יעילה ממקסמת את אפקט הבנייה של השרירים כך שספורטאים מקצועיים כמו גם מתאמנים ממוצעים בחדר כושר נדרשים לצרוך חלבון בצורה מספקת.

כמה חלבון צריך, והאם אתם צורכים מספיק חלבון?

אדם בוגר בריא, שמשקלו תקין, זקוק ל- 0.8-1 גרם חלבון לכל ק"ג ממשקל גוף. כך לדוגמה, אדם במשקל 75 ק"ג זקוק ל-70-75 גרם חלבון ליום. אם אותו אדם מתאמן, הצורך בחלבון עולה ויכול להגיע ל- 1.2-1.4 גרם חלבון לק"ג ואף יותר מכך לאדם המתאמן באופן מקצועני או אינטנסיבי כתלות בסוג האימון, העצימות ותדירות האימונים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

באיזה מזון יש חלבון?

חלבון המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות נקרא חלבון מלא, ומדובר בדרך כלל בחלבונים מן החי- בשר, עוף, הודו, דגים, מוצרי חלב וביצים, ובגזרה הצמחונית-טבעונית ניתן למצוא חלבון מלא במוצרי סויה כגון טופו, פולי סויה (אדממה), משקה סויה ("חלב" סויה). חלבון שאינו מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות נקרא חלבון חסר, ומקורותיו הם בעיקר מזונות מן הצומח (קטניות, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים). קרן דוידסון, דיאטנית קבוצת יוניליוור מסבירה בהקשר לכך כי "על מנת לקבל לאורך היום חלבון מלא חשוב לצרף מגוון מקורות של חלבונים אלו. לדוגמה: שילוב צריכת קטניות עם דגנים תאפשר יחד חלבון מלא. אין חובה לצרוך את המזונות הללו באותה ארוחה, ומספיק שנאכל מהם באופן מגוון בתזונה כדי שנקבל את כל חומצות האמינו החיוניות."

הבשורה החדשה בשוק: גרנולה PROTEIN בתוספת 23-25% חלבון

טרנד החלבון הוא כבר מזמן לא טרנד ובתקופה האחרונה ניתן לראות יותר ויותר קטגוריות ומוצרים המכילים תוספת חלבון המעידים שהביקוש כאן כדי להישאר. ואומנם, ישנם מוצרים בשוק המועשרים בחלבון, אך מכילים גם כמות גבוהה של סוכר, נתרן או שומן רווי. הבשורה החדשה בתחום מגיעה מכיוונה של חברת תלמה הפעילה מאוד בשוק דגני הבוקר בישראל. החברה הוציאה לשוק בשנה האחרונה את סדרת גרנולה PROTEIN . מוצרי הסדרה מכילים בין 23%-25% חלבון במוצר, שיבולת שועל מלאה ומהווים מקור לסיבים תזונתיים ועם חצי כפית סוכר במנה (30 גרם למנה), בלבד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

הצרכנים בישראל השתמשו, אהבו והעניקו BRAVO לגרנולה PROTEIN של תלמה

BRAVO היא ההמלצה האמיתית של הצרכנים בישראל. התואר הוענק לגרנולה PROTEIN של תלמה לאחר מחקר צרכנים רחב היקף, שנערך בחודש פברואר על ידי מכון המחקר הבינלאומי "קנטאר" בקרב יותר מ-3,000 צרכניות וצרכנים ישראלים. המחקר נערך בקרב רוכשים שקנו את הגרנולה החדשה ונשאלו שתי שאלות לגבי חוויית השימוש שלהם במוצר: האם הייתם שבעי רצון ממנו והאם הייתם ממליצים עליו לחברים ולמשפחה. תואר "BRAVO – המלצת הצרכנים 2022" הוענק לגרנולה PROTEIN של תלמה משום שיותר מ-75% מהישראלים שרכשו את המוצר היו שבעי רצון ממנו, ומבין כל הגרנולות שנבדקו, ציונן הממוצע (אחוז שביעות רצון + אחוז המלצה) היה הגבוה ביותר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

מחויבים לבוקר טוב יותר

תלמה גרנולה PROTEIN משווקת בשנה האחרונה בשוק ב-3 טעמים חדשים עם תוספות מפנקות: תוספת אגוזים, תוספת שקדים וחמוציות ותוספת תפוח וקינמון. כל אחד מהמוצרים מכיל 23-25% חלבון, שיבולת שועל מלאה, מהווה מקור לסיבים תזונתיים ועם חצי כפית סוכר במנה (30 גרם. כפית סוכר = 4 גר') בלבד. המוצרים ללא סימונים אדומים. גרנולה פרוטאין של תלמה מלאה באנרגיה! ומגיעה באריזה נוחה עם סגירה חוזרת לשמירה על טריות, מתאימה כארוחה בתוספת חלב/תחליף חלב או יוגורט. כמו כן מתאימה כתוספת במגוון מנות קלות, החל ממוזלי וסלטים, עד תבשילים כמו פשטידות, אורז וקינואה.
ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות הנבחרות. כשר בכשרות בד"צ העדה החרדית.
לזוכים נוספים של "BRAVO- המלצת הצרכנים " 2022 לחצו כאן