כתב ההגנה של הפרויקטור - והאזהרה: רגע לפני השלב הראשון במתווה היציאה מהסגר, קיים הערב הפרויקטור פרופ' רוני גמזו תדרוך - שבו ציין לרעה כמה ערים שבהן נתוני התחלואה מדאיגים. "מדובר בין היתר בראש העין, בת ים, חדרה, נצרת, רהט ורמלה", אמר גמזו, כפי שפורסם ב-ynet לראשונה.
"אני מבקש לומר תודה לעם ישראל", אמר גמזו. "תודה על כך שעמדנו במשך ארבעה שבועות בהוראות לא פשוטות. בעת הזו אני גאה להיות ישראלי. אבל שימו לב - זאת איננה יציאה לשגרה, אלו הקלות. אנא - צמצמו מגעים גם אם הם מותרים, תתאפקו מלהיפגש עם חברים, תתאפקו ואל תקיימו מפגשים בחללים סגורים. תקפידו על מגבלת ההתקהלות - 10 בפנים ו-20 בחוץ. זכרו - מסיבות טבע, חתונות ואירועי התקהלות הם אסורים. אין פשרות פה, הם יחזירו אותנו מהר מאוד אחורה אם לא נקפיד".
3 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
גמזו בתדרוך: "פתיחת הגנים בערים האדומות - אינה מסר לפתיחת יתר"
(צילום: יאיר שגיא )
התדרוך של גמזו בנושא היציאה מהסגר נערך גם על רקע הביקורת עקב ההחלטה לאפשר פתיחת גני ילדים גם בערים אדומות. ההחלטה התקבלה אתמול בקבינט הקורונה, ובינתיים הורה המנהיג החרדי הרב חיים קניבסקי כי למרות האיסור לפתוח בתי ספר יסודיים - תלמודי התורה דווקא ייפתחו.
גמזו ביקש לומר "כל הכבוד לציבור החרדי. אבל צריך לומר - רוב הערים האדומות הן מהמגזר החרדי, רובן עם ציון מעל 8 ברמזור. זה אומר תחלואה משמעותית. פתיחת גנים בערים הללו אינה חפה מסיכון. אישרנו את זה בראייה מפוכחת שלנו בהמלצת הדסק החרדי, הוא חי את השטח ומכיר היטב. אבל אני רוצה להדגיש - הפתיחה הזו אינה מסר של פתיחת יתר במערכת החינוך. פתיחת מערכת החינוך בגילים אחרים לא מאושרת. היא מסוכנת יותר בגילים המבוגרים יותר בנערים והיא מנוגדת לחוק".
3 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
"יש תדרוך ואנחנו בדרך הנכונה". גמזו
(צילום: יאיר שגיא )
3 צפייה בגלריה
הרב חיים קניבסקי
הרב חיים קניבסקי
הרב קניבסקי. הורה לפתוח גם את תלמודי התורה
לדברי הפרויקטור, "פתיחת מערכת החינוך עלולה להחזיר אחורה חלק מהערים האלה להמשך הסגר וההגבלות הנוקשות. אני מאוד מבקש להימנע מפתיחה של מערכות חינוך אצל אותם ילדים ונערים". לסיום אמר: "יש הרבה תקווה ואנחנו בדרך הנכונה. צריך יותר שיתוף פעולה ואני יודע שיש לי גם את האמון שלכם. ביחד כולנו ננצח".
בנוגע לערים שאותן ציין גמזו: בראש העין אובחנו בשבעת הימים האחרונים 137 נדבקים חדשים ומספר החולים הפעילים עומד על 318. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 8.1% - גבוה מהממוצע הארצי. בבת ים 147 אובחנו כחיוביים לקורונה בשבעת הימים האחרונים ושיעור הבדיקות החיוביות באותה תקופה בעיר עומד על 4.15%. בעיר 582 חולים פעילים.
בנצרת אובחנו בשבעת הימים האחרונים 70 חולים פעילים ושיעור הבדיקות החיוביות הוא כ-7%. בסך הכול יש בעיר 246 חולים פעילים. ברהט אובחנו 41 נדבקים חדשים בשבעת הימים האחרונים ושיעור הבדיקות החיוביות על 5.2%. בעיר 122 חולים פעילים. ברמלה אובחנו 173 נדבקים חדשים בשבעת הימים האחרונים ושיעור החיוביים עומד על כ-6.8%. בעיר 504 חולים פעילים.