יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לשעבר שר הביטחון, התייחס הבוקר (חמישי) לעסקת מכירת מטוסי הקרב לאיחוד האמירויות ואמר: "יהיו לה השלכות מרחיקות, זה הרבה מעבר ל-F-35". בריאיון באולפן ynet הוא גם התייחס להתפתחויות במערכת הפוליטית וטען: "הולכים לבחירות, השאלה היא רק מתי - השבוע או בעוד חודש".
"להערכתי לא היה הסכם. זו הבנה שבשתיקה, שישראל תצעק והאמריקאים ימכרו", אמר ליברמן בהתייחסו לפרשה שחשף נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות". לדבריו, "זאת פריצת סכר. זה לא רק F-35 - זה מל"טים, טכנולוגיות ודברים נוספים, F-35 זה רק שם קוד. להערכתי מדובר בהרבה מעבר לכך וזה דבר חמור בפני עצמו".
4 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
ליברמן באולפן ynet
(צילום: שמוליק דודפור)
4 צפייה בגלריה
מטוס F-35
מטוס F-35
"כרסום בפער האיכותי של ישראל". מטוס F-35
(צילום: AFP)
-איזו השפעה יכולה להיות לכך שמערכת הביטחון לא הייתה בסוד העניינים ולא נעשה דיון מעמיק? "זו השפעה הרסנית. הטכנולוגיות האלו רגישות. תמיד שמרנו על הפער האיכותי בין מדינת ישראל לכל שאר המדינות. גם בשיא התלות בנפט הסעודי, כשסעודיה הייתה העוגן הכי חשוב במזרח התיכון מבחינת ארה"ב, שמרנו על הפער האיכותי הזה. גם מה ששמענו, שמפקד חיל האוויר מעל ראש שר הביטחון מנהל שיחה ישירה עם היועץ לביטחון לאומי בלי לעדכן, בלי לדווח, זו שערורייה בפני עצמה".
-אתה יודע להסביר מה קורה בפוליטיקה הישראלית? הולכים לבחירות? "כן. השאלה היא רק מתי - אם בשבוע הבא או עוד חודש. נתניהו נחוש לקחת את המדינה לבחירות מסיבה אחת - הוא לא רוצה להגיע לבית המשפט".
-מה יתנו לו בחירות חדשות? "אם ביום שני אין תקציב, אז בחודש נובמבר יש בחירות. בינואר אמור להיפתח המשפט. לכן נתניהו לוקח פה את הימור חייו: או שהוא מגיע ל-63 מנדטים בלעדיי ואז מעביר את פסקת ההתגברות, חוק איטלקי-צרפתי-סיני, ובורח מזה. אם אין לו 62, להערכתי הוא רץ לסגור עסקת טיעון. הרי הוא לא מתעסק בכלכלה, הוא מנהל כלכלת בחירות כי מה שמעניין אותו זה הבחירות הקרובות".
לדבריו, "כל מה שנתניהו רוצה כרגע זה לסחוט מכחול לבן מינוי של מפכ"ל המשטרה, פרקליט מדינה ויועמ"ש".
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו
"איבד כל רסן, לא רואה בעיניים". רה"מ נתניהו
(צילום: חיים צח, לע"מ)
-אין לכם כלים בכנסת כדי לבלום אותו? "האפשרות היחידה היא שח"כים מהליכוד ייקחו אחריות במקום ליילל ויגידו לו 'עד כאן'".
-אתה יודע על אנשי ליכוד שרוצים להיפטר מנתניהו? "אני מניח שרוב הסיעה. לא רק אני שומע - כולם שומעים את זה. הם יושבים מאחורי המליאה, במבואה על הכורסאות, וכולם מדברים עד כמה נמאס ואיזה חוסר אחריות לקחת מדינה לבחירות. אבל מעשה - הם לא עושים".
-בחירות זה טוב לך? לישראל ביתנו? "זה נורא למדינת ישראל, כי אנחנו בעיצומו של משבר כלכלי, משבר רפואי, משבר ביטחוני. לקחת את המדינה לבחירות - זה רק אומר שנתניהו איבד כל רסן, לא רואה בעיניים".
4 צפייה בגלריה
"מה הטעם במגבלות אם רגב לא מוכנה לסגור טיסות לאומן?"
"מה הטעם במגבלות אם רגב לא מוכנה לסגור טיסות לאומן?"
"מה הטעם במגבלות אם רגב לא מוכנה לסגור טיסות לאומן?"
(EPA)
ח"כ ליברמן אמר כי נתניהו מתכוון כעת גם להעלות את המימון למפלגות. "אחרי שביקש החזר של מיליון שקל, בלי בושה הוא נתן הנחייה לאנשי הליכוד לפעול להעלאת מימון מפלגות. תנו דוגמה אישית, מערכת בחירות קצת יותר צנועה, לא חייבים לעשות שני סקרים ביום. אין בעיה של מימון, יש בעיה של התנהלות", אמר.
יו"ר ישראל ביתנו גם מתח ביקורת על התנהלות הממשלה נוכח טרור הבלונים בעוטף עזה. "נתניהו סירב כל השנים, גם כשהייתי שר ביטחון, להביא לדיון מקיף בקבינט מהו ה-end game מול עזה. בלי שיש לנו הבנה מהו ה-end game נעשה עוד מבצע בלי להבין מה עושים למחרת. עכשיו אין קבינט, הוא לא מתכנס, אין החלטות, אין כלום - זה בלתי סביר".
לסיכום התייחס ליברמן גם לטיפול במגפת הקורונה ונשאל אם מעורבים שיקולים פוליטיים בהחלטה שלא להטיל סגר על הערים החרדיות, שבהן התחלואה גבוהה. "זו פוליטיקה זולה על חשבון בריאות הציבור. מירי רגב לא מוכנה לסגור טיסות לאוקראינה - אז מה הטעם בכל הצעדים והמגבלות אם 30 אלף אנשים יטוסו לאומן בראש השנה? 17 אלף באים מארה"ב, 13 אלף אברכים יבואו. המדינה יכולה לסגור את הרכבת האווירית הזאת והשרה מסרבת. ברור שזו החלטה פוליטית על חשבון הציבור והבריאות שלו".