4 צפייה בגלריה
חיטוי בית ספר "הגימנסיה" בירושלים
חיטוי בית ספר "הגימנסיה" בירושלים
חיטוי בבית ספר בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מועצת התלמידים הארצית הודיעה הבוקר (יום ו') כי היא מתנגדת לסגירת בתי הספר בתקופת החגים, ומתריעה מפני פגיעה בחוסן הנפשי של התלמידים, במוכנות לבחינות הבגרות והפיכת בני גילם ל"דור קורונה" עם פגיעה בעתידם.
לפי המתווה שיובא ביום ראשון לאישור סופי בממשלה בניסיון לצמצם את ממדי התחלואה, ב-14 הימים של הסגר "הקשיח" ו-14 הימים הנוספים של סגר מרוכך יותר, כל בתי הספר במדינה יהיו סגורים. בהתאם לכך, בבתי הספר העל יסודיים תיבחן אפשרות של למידה מרחוק.

"ירידה דרסטית בציונים"

יו"ר מועצת התלמידים הארצית איתי קרויטורו ציין כי גם שני ימי למידה פיזיים בשבוע בבתי הספר לא הספיקו ללמידה, ומעבר ללמידה מרחוק רק יחמיר את הפגיעה בתלמידים. "אנו חוששים שהלמידה מרחוק תוביל להשלכות הרסניות בהמשך", אמר קרויטורו. "היא תבוא לידי ביטוי בפגיעה בחוסן הנפשי והחברתי, בפיגור בחומר הלימודי ובירידה דרסטית בציונים. לא ניתן שיהפכו אותנו ל'דור קורונה'".
אופק ג'רסי, תלמיד כיתה י"א בתיכון גולדה מאיר בנס ציונה, אמר: "למידה מרחוק פוגעת במישור החברתי וזה היבט מאוד מאוד חשוב בבית ספר ובלעדיו לדעתי התכלית של בית הספר פחותה. מבחינתי, סגירה זו הפקרות משום שאני ניגש השנה לבחינות בגרות. המצב עלול ליצור 'דור קורונה' שלא יוכלו ללמדו לימודים אקדמיים כיוון שיש חשש שהאוניברסיטאות יתייחסו באופן שונה לתעודת הבגרות שמלאה בציונים פנימיים ולא חיצוניים.
"בלמידה מרחוק, כדי שאוכל להגיע מוכן למבחנים, לא אדע אם אני מתקדם בחומר והאם אני יכול להיות מוכן לבגרות. המורים עושים את העבודה שלהם בצורה נפלאה, אבל למידה מרחוק קשה ובלתי אפשרית. המערכת חייבת להשאיר את שיטת 'הרמזור 'ולאפשר לבתי ספר שבהם אין נדבקים או שיעורים נמוכים של נדבקים לאפשר להמשיך ללמוד".
4 צפייה בגלריה
אופק ג'רסי
אופק ג'רסי
"לא אדע אם אני מתקדם בחומר". אופק ג'רסי
4 צפייה בגלריה
יוחאי עמיר
יוחאי עמיר
"חושש שלא אגיע מוכן לבגרויות". יוחאי עמיר
גם יוחאי עמיר, תלמיד כיתה י"א בתיכון קריית חיים בחיפה, חושש מפגיעה בהכנה לבחינות הבגרות. לדבריו, "יש לנו השנה מספר בגרויות ואני חושש לא אצליח ללמוד ולהגיע מוכן לבחינות. בית הספר עושה מאמצים, אבל אני מפחד שלא אצליח להגיע להישגים ולציפיות שיש לי מעצמי ולמערכת ממני. קשה להיות מול מחשב וללמוד שעות כל יום. אני מעדיף ללמוד בכיתה פנים מול פנים. יש הרבה לחץ".
ספיר מוספי, תלמידת כיתה ט' בתיכון גולדה מאיר בפתח תקווה, סבורה כי סגר יפגע בתלמידים מבחינה חברתית. "כתלמידים חדשים בתיכון, העניין החברתי והקשר עם החברים שרק הכרנו חשוב מאוד. גם ככה המעבר לתיכון לא פשוט וקשה, וכעת עם עניין הקורונה זה רק יקשה יותר. הלמידה מרחוק קשה ולא יעילה ואני חוששת שלא נצליח ללמוד ולהגיע מוכנים למבחנים".
4 צפייה בגלריה
ספיר מוספי
ספיר מוספי
"הקשר עם החברים שרר הכרנו חשוב מאוד". ספיר מוספי

מנהלים ומורים מודעים לנזק שייגרם בלמידה מרחוק, אך לדבריהם אין כרגע מנוס מסגירת בתי הספר בשל היקפי ההדבקה וההיעדרויות בשל בידוד בקרב מורים ותלמידים. יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז ויו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל-יסודיים מנשה לוי קראו אתמול למשרד החינוך לעבור ללמידה מרחוק.
"בתי הספר הפכו למדגרת קורונה ואנו חוששים מהדבקות", אמרה היום מורה בתיכון בשפלה. "אנחנו חוששים לבריאותנו ולבריאות בני משפחותינו. אנו בעד המעבר ללמידה מרחוק למרות הקשיים הכרוכים בכך. אנו מצפים שמשרד החינוך יתחשב ויצמצם את חומר הלמידה לבגרות".
מורה אחרת אמרה כי ההוראה בבתי הספר הפכה לבלתי אפשרית. לדבריה, מורים רבים נמצאים בבידוד ואחרים חוששים להגיע לבתי הספר כדי לא להידבק. "בבית הספר שלנו נשלחו שליש מהמורים לבידוד", אמרה המורה. "הוראה מרחוק תהיה יעילה יותר בתנאים שנוצרו".