3 צפייה בגלריה
שריפת חממה בישוב נתיב העשרה
שריפת חממה בישוב נתיב העשרה
שריפת חממה בישוב נתיב העשרה
ההסלמה בדרום: הבוקר (שבת) דווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" באמצעות מקורותיו בזרועות הצבאיות בעזה, כי הפלגים ברצועה העבירו מסר דרך המתווכים כי הם יגיבו בצורה קשה ונרחבת אם ישראל תשוב למדיניות החיסולים וכי הם ייראו בכך הכרזת מלחמה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ רמזו על החזרה למדיניות החיסולים מספר פעמים במהלך השבוע האחרון.
מוקדם יותר תקפו טנקים של צה"ל עמדות צבאיות של חמאס בדרום רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל. זאת, בתגובה לשיגור הרקטה אמש מעזה לישראל. במקביל, בלון תבערה גרם לשריפת חממה במושב נתיב העשרה.
3 צפייה בגלריה
תקיפות תקיפה צה"ל חיל האוויר הסלמה ביטחונית טילים יירוטים חאן יונס רצועת עזה עוטף עזה חמאס
תקיפות תקיפה צה"ל חיל האוויר הסלמה ביטחונית טילים יירוטים חאן יונס רצועת עזה עוטף עזה חמאס
תקיפה של צה"ל בעזה. ארכיון
(צילום: AFP)
אתמול נשמעו אזעקות צבע אדום בשעה 21:27 בשדרות וביישובים איבים, ניר עם וארז שבמועצה האזורית שער הנגב. מצה"ל נמסר כי רקטה אחת שוגרה לשטח ישראל ויורטה על-ידי מערכת כיפת ברזל.

בלילה שבין חמישי לשישי נורו לשטח ישראל 12 רקטות, רובן במטח של שבע רקטות לעבר שדרות. אחת מהן הצליחה לחדור את מערך ההגנה של כיפת ברזל, ופגעה ישירות בבית בעיר. באירוע לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לבית. צה"ל תקף בתגובה ברצועת עזה יעדים של חמאס, ובין היתר פגע בפירי כניסה למנהרות של הארגון ובמתקן לייצור רקטות.
ראש העיר שדרות אלון דוידי מתח אתמול, עוד לפני שיגור הרקטה, ביקורת קשה על התנהלות הממשלה. "‏בשבוע שכולם מדברים על שלום תמורת שלום - לי לא ברור באיזה עולם מדובר. אצלנו יש מלחמה, יש טילים ויש חוסר ביטחון בסיסי לתושבינו. ראש הממשלה ושר הביטחון אתם צריכים להתעורר. תושבי שדרות ועוטף עזה חוטפים טילים ורצים למקלטים. הילדים שלנו חיים בשגרת חירום בזמן שמחבלי חמאס וג'יהאד בעזה".


בצה"ל קיימו אתמול הערכת מצב, שבה השתתפו שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. בתום הדיון הוחלט לקדם מספר צעדי מוכנות של פיקוד הדרום, חיל האוויר ואמ"ן, לקראת אפשרות של מספר ימי קרב, שיכללו מאות יעדים שיותקפו ברצועה לצד מאות מטחי רקטות לעבר יישובי הדרום.
מערך סוללות כיפת ברזל בדרום עובה וצה"ל הנחה את האזרחים שלא להתקרב לגדר הגבול עם הרצועה. בשלב זה אין הגבלות נוספות על האוכלוסייה בעוטף עזה, וטרם הוחלט על תגבור כוחות לאוגדה המרחבית האחראית על הגזרה.
3 צפייה בגלריה
יירוט של כיפת ברזל
יירוט של כיפת ברזל
יירוט של כיפת ברזל. הסלמה בדרום
(צילום: רויטרס)
לראשונה בשבועות האחרונים, כך מעריכים בצה"ל, את עיקר הרקטות בלילה שבין חמישי לשישי שיגר ככל הנראה חמאס בעצמו, ולא באמצעות שלוחיו. הסיבה לירי הנרחב נוגעת לחשיבות הנכסים הצבאיים שצה"ל השמיד לחמאס בשבוע האחרון בתגובה לעשרות בלוני הנפץ והתבערה שמופרחים מדי יום לעבר העוטף. אתמול הציתו בלונים כאלו קרוב ל-30 שריפות באזור העוטף. בלון תבערה אותר בגג מבנה בבאר שבע. לא היו נפגעים.
בתום הערכת המצב אתמול הזהיר גנץ כי חמאס "יספוג פגיעה קשה מאוד" אם ההסלמה תימשך. לדברי גנץ, "צה"ל ערוך, מגן וימשיך להגן על תושבי הדרום, יתקוף את התוקפים אותנו, ויפגע בהם פגיעה קשה מאוד. תושבי עזה סובלים מחמאס. אנחנו נמשיך להגן על תושבי הדרום ואזרחי ישראל".
פורסם לראשונה: 06:53, 22.08.20