2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
(צילום: בראל אפרים, יוסי דוס-סנטוס)
בית משפט השלום באשקלון החליט היום (א') על שחרורם של שני האחים הנערים העומדים במרכז פרשת האונס הקבוצתי באילת - ועתידים להיות נאשמים במעורבות במעשה. את הנערים מייצג עו"ד נס בן נתן. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע כדי להגיש ערר על ההחלטה. השופט משה הולצמן נימק את ההחלטה: "אין מסוכנות מצידם".
בתוך כך, הודיעה הבוקר המשטרה כי בתום חקירה שקיים הצוות המיוחד שהוקם במרחב לכיש בנוגע לאונס - יוגשו הצהרות תובע נגד חמישה נערים בגין מעורבות במעשה. היא ביקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים. כמו כן, קטין נוסף שנעצר בחשד למעורבות בפרשה ושוחרר במהלך השבוע החולף, נעצר היום שוב.

קודם לכן שוחרר אחד הנערים החשודים באי-מניעת פשע וסיוע לאונס למעצר בית - וגם במקרה זה המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע כדי שתוכל להגיש ערר. כמו כן, נמסר כי ביום ג' יובאו שני חשודים בגירים לדיון בהארכת מעצרם. קורבן האונס עודכנה בהתקדמות החקירה.
בנוסף, מסתמן כי לפחות ארבעה מהחשודים - שני הבגירים בני ה-27 מחדרה ושני האחים הקטינים - יואשמו באונס. שאר החשודים, כפי הנראה, יואשמו באי-מניעת פשע.


2 צפייה בגלריה
עו"ד נס בן נתן
עו"ד נס בן נתן
עו"ד נס בן נתן
כמו כן, הוריהם של הנערים הגיעו היום לראשונה לדיון בבית המשפט. "תופרים להם תיק על לא עוול בכפם", אמרו. "הם רק נערים. הורסים להם את העתיד".
יו"ר נעמת, חגית פאר, הגיבה על ההתפתחויות בחקירת האונס: "גם גיבורי המקלדת ששופכים את דמה של הנערה, קורבן האונס, צריכים אחת ולתמיד לשלם מחיר כבד. אני מברכת על הרצינות שבה לקחו במשטרה את האירוע, אך האכיפה לא מסתיימת כאן. נדרש מסר חד-משמעי וברור לעבר אותם גיבורי מקלדת. מצופה שנשמע על מעצרים וכתבי אישום גם נגד המסיתים ומוציאי דיבתה של הנערה ברשתות החברתיות".