3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
אחד החשודים בבית המשפט
(צילום: בראל אפרים, דוד חיים)
המשטרה הודיעה הבוקר (א') כי בתום חקירה שקיים הצוות המיוחד שהוקם במרחב לכיש בנוגע לאונס הקבוצתי של נערה בת 16 באילת - יוגשו היום לבית משפט השלום באשקלון הצהרות תובע נגד חמישה נערים בגין מעורבות במעשה - והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים.
בינתיים, שוחרר אחד הנערים החשודים באי-מניעת פשע וסיוע לאונס למעצר בית - והמשטרה ביקשה עיכוב ביצוע כדי שתוכל להגיש ערר. כמו כן, נמסר כי ביום ג' יובאו שני חשודים בגירים לדיון בהארכת מעצרם. קורבן האונס עודכנה בהתקדמות החקירה.
בנוסף, מסתמן כי לפחות ארבעה מהחשודים - שני הבגירים בני ה-27 מחדרה ושני אחים נערים - יואשמו באונס. שאר החשודים, כפי הנראה, יואשמו באי-מניעת פשע.
הוריהם של הנערים הגיעו היום לראשונה לדיון בבית המשפט. "תופרים להם תיק על לא עוול בכפם", אמרו. "הם רק נערים. הורסים להם את העתיד".
יו"ר נעמת, חגית פאר, הגיבה על ההתפתחויות בחקירת האונס: "גם גיבורי המקלדת ששופכים את דמה של הנערה, קורבן האונס, צריכים אחת ולתמיד לשלם מחיר כבד. אני מברכת על הרצינות שבה לקחו במשטרה את האירוע, אך האכיפה לא מסתיימת כאן. נדרש מסר חד-משמעי וברור לעבר אותם גיבורי מקלדת. מצופה שנשמע על מעצרים וכתבי אישום גם נגד המסיתים ומוציאי דיבתה של הנערה ברשתות החברתיות".



3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
דיון בהארכת המעצר של אחד החשודים
(צילום: בראל אפרים)
3 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון "הים האדום" באילת שבו בוצע האונס
(צילום: חיים דוד)
בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי פענחה את האונס הקבוצתי במלון "הים האדום" שבעיר הדרומית. החוקרים איתרו 17 חשודים, מהם עד כה נעצרו 14 - ארבעה בגירים והיתר קטינים. מעצרם של 10 מהם הוארך והיתר שוחררו בתנאים מגבילים.
חקירת המשטרה החלה עם קבלת תלונת הנערה ב-14 באוגוסט בתחנת המשטרה באשקלון, שממנה עלה כי בעת ששהתה בחופשה עם חברותיה באילת - היא נאנסה.
לפי המשטרה, החקירה הראשונית העלתה כי מדובר במספר רב של חשודים שזהותם של רובם לא הייתה ידועה. במהלך החקירה הוקם צוות מיוחד בהשתתפות של יותר מ-20 חוקרים, עובדי הערכה, רכזי מודיעין ועוד.
המשטרה הודיעה בנוסף כי אנשי הצוות הצליחו להתחקות אחר ציר הזמנים במלון ולהגיע לכל החשודים המעורבים בפרשת האונס - והוסיפו כי "עדותה של הקורבן נמצאה מהימנה ונמצאו לה חיזוקים ראייתים".
אונס הנערה הוביל להפגנות תמיכה בנערה ביותר מ-30 מוקדים ברחבי הארץ, בהם בירושלים, תל אביב, גבעתיים, אשקלון, אילת וחיפה.
פורסם לראשונה: 10:19, 30.08.20