זה כמה ימים שאת בית משפט השלום בראשון לציון ואת מחוז מרכז במשטרה פוקדת סערה גדולה. הסיבה: חקירה רגישה מאוד של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד ששוטר זייף צו של השופטת זהר דיבון-סגל. הנהלת בתי המשפט הגישה תלונה, והשופטת שמונתה לתפקידה במאי 2018 מסרה עדות.
צו של שופט מאפשר למשטרה לפעול מיד מבלי יכולת של הצד השני להתנגד לו. ההוראה כוללת צווי מעצר, צווי חיפוש, צווים לחדירה למחשבים ולטלפונים, צווים לתפיסת חשבונות ורכוש ועוד. בכל יום מגישה המשטרה עשרות בקשות להוצאות צווים כדי שייחתמו על ידי השופטים. על מנת לאשר את הצו, מקבל השופט סקירה על תיק החקירה המנוהל, רואה מסמכים סודיים ואז חותם עליו.
1 צפייה בגלריה
צו חיפוש בית משפט משטרה
צו חיפוש בית משפט משטרה
השופטת דיבון-סגל על רקע בית המשפט. חתימתה זויפה
(צילום: אבי מועלם)
במקרה המדובר ביקשה אחת היחידות במחוז מרכז להוציא צו אצל השופטת דיבון-סגל. מסיבה שאינה ברורה, הצו הוצא אולם לא נחתם על ידה וחזר ליחידה החוקרת. אלא שלפי החשד, מישהו במשטרה החליט שיש צורך דחוף במימוש הצו ובמקום חתימת השופטת, זויפה חתימה אחרת שנחזית להיראות כזאת של השופטת דיבון-סגל.

בקשה לצו חיפוש חדש הובילה לגילוי

המקרה נחשף רק לאחר שהמשטרה חזרה אל השופטת על מנת להרחיב את הצו המבוקש עם צו חיפוש נוסף. בשלב זה הבחינה השופטת כי מדובר בצו שלא נחתם על ידה, וכי החתימה שעל הצו מזויפת. השופטת דיבון-סגל עדכנה את קציני הביטחון של הנהלת בית המשפט בפרטים ומכאן הדרך לחקירה במח"ש הייתה קצרה.
במח"ש פתחו בחקירה סמויה. במקביל, בימים האחרונים נחקרו כמה גורמים במחוז מרכז וכמו כן נגבו עדויות מהשופטת ומעובדים נוספים שנדרשו לחתום על מסמכי סודיות.
ממח"ש נמסר בתגובה: "המחלקה לחקירות שוטרים חקרה חשד לזיוף חתימה ידנית על צו חיפוש שאושר על ידי שופטת בית משפט השלום בראשון לציון.
"על פי החשד, שוטר מתחנת ראשון לציון זייף בתחילת חודש יוני חתימה ידנית של שופטת בית משפט השלום בראשון לציון על צו חיפוש, שאושר ושנחתם באמצעות חותמת בית המשפט.
"השופטת שזיהתה כי החתימה הידנית על הצו אינה החתימה שלה, דיווחה על האירוע. עם קבלת הדיווח מח"ש פתחה בחקירה בחשד לזיוף. בימים אלה התיק מועבר לפרקליטות מח"ש לצורך קבלת החלטה".
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל העבירה ביוזמתה את הנושא לחקירה של מח"ש וזאת לאחר שהתקבל דיווח מבית המשפט על חשד לפיו החתימה הידנית על צו החיפוש אינה של השופטת. לציין כי מדובר בצו שלא מומש ואנו נפעל בהתאם לתוצאות החקירה במח"ש".