מערך הדוברות של הבית הלבן סיפק כבר אין ספור הצהרות שגויות או לא מדויקות במהלך נשיאותו של דונלד טראמפ, אבל בסוף השבוע הוא עורר לרגע דאגה של ממש: דוברת הבית הלבן קיילי מקנני הפתיעה את הכתבים כשטענה כי סדרת הילדים המצוירת "מפרץ ההרפתקאות", הפופולרית מאוד גם בישראל, יורדת מהמסך. יוצרי הסדרה מיהרו להרגיע בטוויטר שלדברים אין שחר וש"אין שום סיבה לדאגה".
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

2 צפייה בגלריה
ארה"ב הבית הלבן ממשל טראמפ מתייצב לצד מפרץ ההרפתקאות
ארה"ב הבית הלבן ממשל טראמפ מתייצב לצד מפרץ ההרפתקאות
הכלב צ'ייס. גם הוא ב"ביטול התרבות"?
"מפרץ ההרפתקאות", ששמה באנגלית הוא Paw Patrol, עוסקת ביחידת חילוץ המורכבת כולה מגורי כלבים, שכל אחד מהם הוא בעל מומחיות משלו. אחת הדמויות היא זו של צ'ייס, כלב המשמש בתפקיד השוטר.
דוברת הבית הלבן קיילי מקנני נדרשה לגורלה של הסדרה במהלך תדרוך לעיתונאים שקיימה ביום שישי. מקנני דיברה על מה שבבית הלבן מכנים "ביטול תרבות" בעקבות המחאה נגד הגזענות ששוטפת את ארה"ב בחודשיים האחרונים. במונח "ביטול תרבות" מתכוונים בממשל טראמפ לנטייה לסלק מעין הציבור – באופן מוגזם לכאורה – כל דבר שעלול להיתפס כגזעני או פוגעני כלפי אוכלוסייה כלשהי. "ביטול תרבות" שכזה, בעיני הממשל, הוא למשל הסרתם פסליהן של דמויות היסטוריות מהמרחב הציבורי משום שהחזיקו ברשותן עבדים או הסרת שמותיהם של נשיאים ממוסדות בשל עמדותיהם הגזעניות.
במהלך התדרוך אמרה מקנני שטראמפ מזועזע מהמגמה של "ביטול תרבות", במיוחד כשמדובר בביטול תרבות הנוגע לשוטרים. המשטרה בארה"ב, נזכיר, מואשמת על-ידי רבים ביחס גזעני כלפי בני מיעוטים ובהפעלת כוח בלתי מידתי נגדם.
בתדרוך הזכירה מקנני שתי סדרות טלוויזיה שעוסקות בשוטרים, סדרות שספגו ביקורת והוסרו לאחרונה מהמסך. אלא שלרשימה שהציגה השתרבבה גם סדרת הילדים האהובה: "ראינו לפני כמה שבועות ש'מפרץ ההרפתקאות', סדרה על שוטרים, בוטלה", אמרה מקנני.
ייתכן כי שמועה לא מבוססת גונבה לאוזניה של הדוברת. אף ששידור "מפרץ ההרפתקאות" לא בוטל, לפני שבועות אחדים פורסם ב"ניו יורק טיימס" טור שבו קראה הכותבת אמנדה הס ליוצרי הסדרה לשקול מחדש את דמותו של צ'ייס, הכלב השוטר. הס טענה כי דמויות שוטרים לבביות כמו של צ'ייס יוצרות מצג שווא, ומתעלמות מהעובדה ששוטרים גורמים גם נזק רב.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב הבית הלבן ממשל טראמפ מתייצב לצד מפרץ ההרפתקאות
ארה"ב הבית הלבן ממשל טראמפ מתייצב לצד מפרץ ההרפתקאות
יחידת החילוץ בפעולה. "להרדים את הכלב"
ב"פוקס ניוז" מציינים כי בשיא המחאה על מות פלויד פרסמו יוצרי "מפרץ ההרפתקאות" בטוויטר ציוץ שבו כתבו: "קולות שחורים צריכים להישמע". חלק מהגולשים הגיבו אז בבוז, אולי חומדים לצון, ואחד מהם כתב: "תרדימו את הכלב המשטרתי". גולש אחר הציע: "להסיט תקציבים (defund) ממפרץ ההרפתקאות". זו הלצה המבוססת על הקריאה defund the police שהמפגינים נגד הגזענות בארה"ב משמיעים בימים אלה. בקריאה זו הם מבקשים להסיט תקציבים מהמשטרה ולהשקיע אותם במקום זאת בקהילה, בניסיון להפחית את הפשיעה בדרך זו במקום על-ידי מתן כוח לשוטרים.