רכבת ישראל דורשת "צעדים חריפים ביותר" נגד עיריית בני ברק, בעקבות סרטון "החרדים ברכבת", שאותו היא כינתה "עלילת דם".
בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות היום בצהריים נראה אדם מתחזה לסדרן בתחנת בת-ים ומונע את העלייה לקרונות מזוג חרדים שביקשו לנסוע לכיוון צפון. הוא הוצג לבוש באפוד זוהר, מווסת את תנועת הנוסעים מהרציף אל הרכבת, ומרחיק מהמקום שניים בעלי חזות חרדית - שנאלצו להישאר במקום עד שדלתות הרכבת נסגרו והיא יצאה לדרכה.
4 צפייה בגלריה
מתחזה לסדרן מונע מחרדים עלייה לרכבת
מתחזה לסדרן מונע מחרדים עלייה לרכבת
התחזה לסדרן ומונע מחרדים עלייה לרכבת
בתגובה לפרשה מסר ראש העיר אברהם רובינשטיין: "צר לי על האופן שבו התרחשו הדברים, בפרט צר לי על הפגיעה בשמם הטוב של עובדי הרכבת ומשרד התחבורה". בעירייה הדגישו כי "אין כל קשר בין מאבק המטרו לבין עובדי רכבת ישראל או לשרת התחבורה מירי רגב".
בהתייחס למאבק זה, גורם בעירייה אמר ל-ynet כי בלשכת ראש העיר זועמים על אנשי הקמפיין, שלדבריהם גרמו לנזק במקום לסייע במאבק שאליו יצאה העירייה.
במכתב שהועבר היום (חמישי) לשר הפנים אריה דרעי כתב מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר: "היום הופצה ברחבי המדינה עלילת דם נגד רכבת ישראל, שלפיה היא מונעת כביכול כניסת נוסעים חרדים לרכבות. העלילה הופצה באמצעות סרטון שבו נראה אדם לבוש אפוד זוהר, עם משרוקית, מונע עליית נוסעים חרדים לרכבת בתחנת תל אביב האוניברסיטה".
4 צפייה בגלריה
מתחזה לסדרן מונע מחרדים עלייה לרכבת
מתחזה לסדרן מונע מחרדים עלייה לרכבת
החרדים: "מזימה שפלה של עיריית בני ברק""
"במקום התחוללה מהומה שסיכנה את בטיחותם של הנוסעים בתחנה", המשיכו, "כאשר נוסעי הרכבת התמימים החלו לזעוק ולמחות, בצדק, נגד המחזה המביש שהתחולל לנגד עיניהם ושהם סברו שהוא פעולה שננקטה כביכול על ידי אנשי רכבת ישראל", אמר המנכ"ל. "תוך מספר דקות, לאחר שהוברר שמדובר במתחזה, הזעיקו אנשי הרכבל את המשטרה, שעיכבה את האדם המתחזה עם חבריו שהתחזו לנוסעים חרדים".
ברכבת אמרו: "לתדהמתנו, מתשאול המשטרה במקום עלה כי מדובר בשחקנים שנשלחו כדי לעורר פרובוקציה מכוונת". ברכבת הוסיפו כי הוגשה תלונה פלילית למשטרה נגד השחקנים המעורבים "בפרובוקציה השפלה, אך עתה התברר לנו, לזוועתנו, כי שחקנים אלו נשלחו על ידי עיריית בני ברק כמחאה על עניין כלשהו שבינו לבין רכבת ישראל אין כל קשר.
"קשה לתאר את הנזק שגרמו שליחי עיריית בני ברק לרכבת, לאמון הציבור בה ולשמה הטוב", הוסיף מנכ"ל הרכבת. "תוך זמן קצר הוצפו הרשתות החברתיות בגידופים כלפי אנשי הרכבת. עובדי רכבת בכל הארץ דיווחו על קללות המושמעות נגדם. חברי כנסת הגיבו בזעזוע וגינו את רכבת ישראל ושרת התחבורה קראה אף היא לחקירת המקרה. והכול – כתוצאה ממזימה מכוונת, שפלה ומרושעת, שיזמה ומימנה עיריית בני ברק".
ברכבת הודיעו כי הם שוקלים את צעדיהם המשפטיים נגד עיריית בני ברק ודרשו מהשר דרעי"תנקוט לאלתר את הצעדים החריפים ביותר נגד עיריית בני ברק, כמתבקש".
4 צפייה בגלריה
אריה דרעי, שר הפנים
אריה דרעי, שר הפנים
מנכ"ל הרכבת לדרעי: "נקוט צעדים חריפים"
(צילום: משרד הפנים)
4 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
עיריית בני ברק: "רגב היא ידידת אמת"
(צילום: עמית שאבי)
בעיריית בני ברק מסרו: "הבוקר סערו הרוחות מסרטון שהתפרסם, ובו כביכול פקח מטעם רכבת ישראל מונע מחרדים לעלות לרכבת. שעה קלה מאוחר יותר, התפרסם כי הסרטון מבוים במסגרת מאבקה של עיריית בני ברק בהדרת תושביה מתוכנית המטרו.
"קברניטי העיר הופתעו לשמוע על כך ופנו לבירור מול הספק שנבחר לקדם את המאבק החשוב, שפעל בחוסר רגישות בביצוע המחאה.
"שרת התחבורה מירי רגב היא ידידת אמת של העיר הפועלת רבות לסיוע לתושבי העיר", ציינו בעירייה, "ובימים אלו ממש מקדמת מהלך תחבורתי רחב היקף לשדרוג מהפכני של מערך התחבורה בעיר. אין כל קשר בין מאבק המטרו לבין עובדי רכבת ישראל או לשרה רגב". ראש העיר ביקש "להתנצל בפניהם על עוגמת הנפש".
בעקבות התיעוד, שגרם לסערה, פוליטיקאים חרדים מיהרו לגנות את המקרה ודרשו דיון דחוף בכנסת בעניין - אך כעבור זמן קצר הודיעה רכבת ישראל כי אין מדובר בסדרן מטעמה אלא במתחזה. בעיריית בני ברק הבהירו כי מדובר בפרובוקציה מתוזמנת היטב כחלק מקמפיין נגד חברת נת"ע, סביב המאבק על התוואי של מערכת המטרו.
ל-ynet נודע כי בישיבות העבודה של משרדי הממשלה בעניין עלה חשש כי מוחים חרדים בבני ברק לא יאפשרו את חפירות מערכת ה-TBM, שאמורה לכרות את המנהרה התת-קרקעית של הקו במהלך השבת.
בעבר, כשעלתה דרישה דומה מול נת"ע בחפירות הקו האדום של הרכבת הקלה, הודיעו בחברה לעירייה כי השטח התת-קרקעי לא בסמכותה. מאחר שאין אפשרות טכנית לעצור את החפירות בשבתות, משום שמדובר במערכת שפועלת כל העת, העדיפו במוסדות התכנון לדחות את ההכרעה על תוואי המטרו כדי לא להביא לעיכובים בפרויקט הענק.
פרויקט חפירות המטרו בגוש דן מיועד לשלושה קווים. הקו שבמחלוקת הוא M2, שצפוי לעבור מפתח תקווה דרך גבעת שמואל, בני ברק, רמת גן, גבעתיים, תל אביב ועד חולון.
נזכיר כי בוועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות נקבע בחודש שעבר כי במקטע שבין צומת הרחובות שדרות ירושלים ואלוף הניצחון ברמת גן לבין הרחובות ז'בוטינסקי ואורי צבי גרינברג בגבעת שמואל מסומנים שני תוואים חלופיים: האחד בתחום העיר בני ברק והשני בתחום העיר רמת גן.