5 צפייה בגלריה
התכתבות המתלוננת עם בתה
התכתבות המתלוננת עם בתה
חלק מהמסרונים
(צילום: shutterstock)
היא הגיעה אל הרב הידוע מנתיבות כשהיא במצוקה, לקבל ברכה לאחר שחלתה. הרגישה שהיא יכולה לסמוך עליו. השבוע היא ואישה נוספת הגישו נגדו תלונה במשטרה. עכשיו היא חושפת איך ניצל המקובל את חולשתה. מקווה שתעזור בכך גם לנשים אחרות ותמנע מקרים נוספים.
המתלוננת, שהחלימה ממחלה קשה, הגיעה אל הרב לראשונה כדי לקבל ברכה, לאחר שחלתה בסרטן, לפני כחמש שנים. "כשאת חולה במחלה קשה, את נאחזת במה שאפשר", סיפרה אתמול. "כך התחיל הקשר איתו. מאז הגעתי אליו מספר פעמים, אבל מעולם לא נשארתי איתו לבד, תמיד הייתי עם בעלי או עם חברה.
5 צפייה בגלריה
התכתבות המתלוננת עם חבר מיד לאחר המקרה
התכתבות המתלוננת עם חבר מיד לאחר המקרה
התכתבות בין המתלוננת לחברתה: "הרב הזה סוטה"
"בפעם האחרונה שבאתי אליו, בחודש יולי האחרון, החברה שלי המתינה בחוץ. נכנסתי לחדר שלו. הוא שאל אותי לשלומי ואמרתי שהכל טוב. ואז הוא פשוט התחיל לדבר איתי על ניתוח להגדלת איבר המין, שאל אם יש דבר כזה. הוא סיפר לי שהגיע אליו זוג שבו לגבר יש איבר מין קטן, והתחיל להדגים לי את הגודל.
"באיזשהו שלב הרגשתי לא בנוח ואמרתי שזה לא מענייני ולמיטב ידיעתי, ניתוחים כאלה לא קיימים בארץ ושהוא צריך להבין עד כמה הנושא הזה רגיש. שם נגמרה השיחה בסוגיה הזו ומיד הוא שאל איך הבריאות שלי, ואיך עם בעלי. ואז הוא שאל אותי: מה מצב החזה שלך. אמרתי לו שהכל בסדר, עשיתי בדיקה לפני שבועיים והכל תקין. הוא אמר שהוא חושב שיש משהו בשד. אמרתי שלא נראה לי ושאני במעקב. הוא ביקש ממני לפתוח את החולצה. שאלתי למה זה נחוץ? והוא אמר כדי שאוכל לראות יותר טוב. הוא שאל: את סומכת עליי, את סומכת עליי?
5 צפייה בגלריה
התכתבות המתלוננת עם החבר ששלח אותה אל הרב
התכתבות המתלוננת עם החבר ששלח אותה אל הרב
"אם תגידי משהו - אכחיש"
"נשארתי עם גופייה. הוא שאל אותי אם אני עם חזייה עם ברזלים ואמרתי בוודאי. ואז הוא ביקש שארים את החזייה. שאלתי: למה זה נחוץ? את רוצה שאעזור לך, הוא שאל? אמרתי שכן, אבל אני לא מבינה למה קשורה החזייה. הרמתי ידיים והתגלתה צלקת. הוא ביקש שארים לגמרי את הגופייה. הסתרתי את החזה עם הידיים. הוא אמר לי: אין לך מה לדאוג. אנחנו חברים. אשמור עלייך כל החיים. הרמתי את הגופייה והוא אמר: הכל בסדר, הכל בסדר. הוא התרווח בכיסא ועשה מין אנחת רווחה של: 'נרגעתי'.
"לקחתי את התיק שלי, שכחתי מה באתי לבקש ממנו, ושמתי 100 שקל. הוא אמר שהדלת פתוחה, את לא צריכה לעבור דרך העוזר שלי. ואמר, אני מבקש שמה שהיה בתוך החדר הזה יישאר בתוך החדר. אמרתי, הרי לא קרה פה כלום.
"כשיצאתי מהחדר אמרתי לחברה תניעי את האוטו. סיפרתי לה מה קרה והיא הייתה בהלם. שלחתי הודעה לחבר טוב, שהפנה אותי אליו וכתבתי לו שהוא סוטה. ואני לא מסוגלת לדבר. משם זה החל להתגלגל.
5 צפייה בגלריה
התכתבות המתלוננת עם בתה
התכתבות המתלוננת עם בתה
ההתכתבות בין המתלוננת לבתה
"הרגשתי מאוד מושפלת, פגועה ומנוצלת. זה אדם שהלכתי אליו וסמכתי עליו בעיניים עצומות שהוא רוצה לעזור לי, מוכן לתמוך ולכוון אותי. תמיד היללתי ושיבחתי אותו. לא ציפיתי שזה יקרה לי. חזרתי הביתה ונעמדתי מול בעלי. שאלתי אותו אם אני לבושה בסדר. התחלתי לחשוב שאולי משהו בי לא בסדר. נכנסתי למיטה ולא הפסקתי לבכות. לא הייתי מסוגלת ללכת לעבודה. כל הזמן שיחזרתי בראש מה היה שם. סיפרתי לבעלי, והוא תמך בי מהרגע הראשון ואמר לי, 'את לא אשמה. איך הוא העז?' הדבר הראשון שאמר לי הוא לגשת למשטרה ולהגיש תלונה. לצערי נודע לי על עוד נשים שנפגעו".
בהמשך שיתפה במה שעבר עליה גם את בתה, שנעזרה אף היא בעצתו של הרב. לבסוף אזרה אומץ והלכה להתלונן. "לקח לי זמן להתבשל", היא מספרת. "כל הזמן יש לי פלאשבקים. איך הוא העז? איך יסתכלו עליי? איך אני אצטייר? אבל רציתי למנוע פגיעה בנשים אחרות שלא מספיק חזקות לקום ולעמוד מול אחד כזה. הוא מאוד מקושר. לשמחתי, כשהגעתי להגיש תלונה, הרגשתי שהחוקרת מקצועית, תומכת ואמפתית אליי".
5 צפייה בגלריה
עו"ד סוזי עוזסיני ארניה
עו"ד סוזי עוזסיני ארניה
עו"ד סוזי עוזסיני ארניה
(צילום: חן רוטנברג)
עכשיו היא מעודדת גם נשים נוספות שייתכן שנפגעו בידי אותו רב, לא לפחד ולהתלונן עליו. "קומו, תאזרו אומץ ולכו להתלונן כדי למגר את התופעה הזו, של שימוש במצוקה של אדם לפגוע בו".
המתלוננת הציגה מסרונים ששלחה בזמן אמת למקורביה, ובהם סיפרה את שעבר עליה. אחרי שיצאה מהרב שלחה הודעה לחברתה: "אני משביעה אותך במשה. אני חייבת לדבר איתך מחר לבד בלי אנשים. יצאתי מהרב ואני בשוק. כולי רועדת. אני לא הולכת אליו בחיים יותר". החברה ביקשה לדעת מה קרה, והמתלוננת כתבה: "אני אדבר איתך אחר כך. אני לא לבד. הרב הזה סוטה!!!"
גם לידיד שלה, שהפנה אותה אל הרב, כתבה הודעה ברוח דומה. "בוקר טוב. רק שתדע שלא ישנתי כל הלילה. מרגישה מושפלת... ואני יכולה להגיד לך. שהוא לא שונה מכל הרבנים הסוטים... ואני בטוחה שיש עוד כמוני. הוא גם אמר לי בחדר... אם תגידי משהו אני אכחיש. גועל נפש. אני פשוט בהלם". הידיד היה מזועזע אף הוא וכתב: "נשמה גם אני בהלם. חושב על זה מאתמול".
הבת של המתלוננת, שפנתה אף היא לרב בעבר, ביקשה לתמוך באמה הנסערת. "יש אנשים חולים. וחבל שזה מצטייר ככה על בנאדם דתי. כי זה סותר את כל מה שהאמנתי בו". המתלוננת כתבה כי "זה לנצל מעמד וכוח לאנשים שבאים אליך לעזרה. לצערי כמו הרבה רבנים". הבת ביקשה להבהיר לה שהיא לא אשמה במה שקרה: "נכון, אבל אי אפשר לצפות דברים כאלו". האם הודיעה לה שתתלונן: "ולו רק בשביל נשים אחרות".
יש לציין כי מדובר ברב שרבים עולים אליו לרגל, ובהם גם מפורסמים, ונשים מעידות כי בזכות עצותיו נכנסו להיריון. אפילו ראש הממשלה זכה לקבל ממנו ברכה. דף הפייסבוק שלו פעל עד השבת האחרונה כסדרו, וביום שישי האחרון אפילו העלה סרטון עם דבר תורה.
הרב הידוע, המתגורר בנתיבות, טרם נחקר. החקירה הועברה לתחנת באר שבע.
עורכת הדין של המתלוננות, סוזי ארניה, אמרה: "שתי הנשים הגישו תלונה כלפי אותו רב, בגין עבירות מין, תוך ניצול מצבן וחולשתן הפיזית ולעיתים הנפשית כדי לבצע את מעלליו. מדובר בדבר חמור ביותר, המצריך בדיקה של הרשויות. אני סמוכה ובטוחה שמשטרת ישראל תעשה את עבודתה נאמנה".
מעוזרו של הרב נמסר בתגובה כי לא ידוע להם דבר על תלונות נגדו.