"כוכבת כדורסל", "סטף קרי הנשית" ו"אחת השחקניות הטובות בעולם, ולא רק לגילה": אלה הם חלק מהכינויים שכבר הודבקו העונה לסופרסטארית של מכללת אייווה, קייטלין קלארק.
הלילה (בין ראשון לשני) הכדורסלנית בת ה-21 נכנסה לספרי ההיסטוריה. שוב. קלארק הוליכה את אייווה לניצחון 83:97 על לואיסוויל ולהופעה בפיינל-פור המכללות, כשהיא רושמת 41 נקודות, 12 אסיסטים ו-10 ריבאונדים - הטריפל-דאבל הראשון אי פעם בטורניר ה-NCAA לנשים. וזה לא רק זה: קלארק הפכה לשחקנית הראשונה (גברים או נשים) שמגיעה ללפחות 900 נקודות ו-300 אסיסטים בעונה.
3 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
שוברת שיאים. קלארק
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
קלארק חוגגת את העלייה של אייווה לפיינל-פור
(צילום: AP)
המחמאות היו, כצפוי, גורפות. שחקן ניו אורלינס מה-NBA, לארי נאנס ג'וניור, למשל טען שהיכולת שלה היא "בלתי אפשרית". ב"ספורטס אילוסטרייטד" קבעו ש"היא ההופעה הכי טובה היום בכדורסל המכללות" ואילו העיתונאי דייויד אייקהולט צייץ כי "היא עדיין לא ב-WNBA, אבל כנראה היא השחקנית הכי טובה בעולם כרגע". אחד מאוהדי אייווה הוסיף: "שמעתי שהיא טובה יותר מג'ורדן?".
יכול להיות שהוא צודק. בשנה שעברה, למשל, קלארק הפכה לשחקן/ית הראשונה אי פעם ב-NCAA שרושמת טריפל-דאבל של 30 נקודות ומעלה בשני משחקים עוקבים רצופים. על הדרך, ובאותו משחק, השיגה עם אייווה את הניצחון בפער הגדול ביותר בתולדות המכללה - 56 הפרש.
לארי נאנס ג'וניור מתלהב מקלארק
טובה יותר מג'ורדן?
ואם זה לא מספיק, בארה"ב חובבי הסטטיסטיקה מצאו כי קלארק הייתה האדם השביעי בסך הכל ב-NBA, WNBA או ה-NCAA שהשיגה שני טריפל-דאבלים רצופים כאלו. יחד איתה ברשימה: קובי בראיינט, לברון ג'יימס, ראסל ווסטברוק, ג'יימס הארדן, לוקה דונצ'יץ' ויאניס אנדטוקומבו. נחמד, לא?

"שיחקתי מגיל צעיר עם בנים, משם התחשלתי"

קלארק עד כדי כך טובה עד שהיא הוליכה לפני שנתיים, בעונתה הראשונה במכללה, את כל ארה"ב בעוד ארבע קטגוריות: סה"כ אסיסטים (214), סה"כ נקודות (799), סה"כ סלים שנקלעו לשתיים (266) וסה"כ שלשות (116). למעשה, היא אוהבת לקלוע מטווחים עצומים, בלא מעט מקרים מהלוגו. "כמו סטף קרי בדיוק", טענו בארה"ב. "לא יודעים כבר מי מחקה את מי". חולצות מיוחדות עם הכיתוב: "FROM THE LOGO" הן מוצר מבוקש במכללת איווה - ונחטפו בחנויות המכללה בשנה וחצי האחרונות.
החולצות המיוחדות שהוכנו - ונחטפו מהחנויות
קלארק גדלה גם כן באייווה, בדה-מוין. בתם של ברנט ואן ניצי-קלארק. הגיעה מבית ספורטיבי. אחד מאחיה שחקן פוטבול באותה מכללה. "שיחקתי מגיל צעיר עם בנים, משם התחשלתי", סיפרה קלארק. "ההורים הכניסו אותנו לחוגי כדורגל, סופטבול ואתלטיקה. החוג הרביעי היה כדורסל, שם התאהבתי בכדור הכתום".
בשנה שעברה הוליכה את נבחרת ארה"ב עד גיל 19 לזכייה באליפות העולם בהונגריה. היא נבחרה גם ל-MVP של הטורניר. "החלום הגדול? להשתתף באולימפיאדה", סיכמה קלארק. "להגיע למשחקים האולימפיים וללבוש את חולצת הפסים והכוכבים - זה באמת יהיה משהו מיוחד".
כעת, באייווה, היא מקווה לעשות את הבלתי יאמן ולהוליך את המכללה לתואר. בטח כשבפיינל-פור כנראה תגיע דרום קרוליינה, מי שנחשבת לקבוצת הקולג'ים הטובה בארה"ב.