שבירת שיאים זה התחביב כנראה המועדף על כוכבת קבוצת הכדורסל של מכללת איווה, קייטלין קלארק בת ה-19. היא הוכתרה כמלכת הסלים אשתקד ב-NCAA עם 26.2 נקודות לערב, אבל זה פרט שולי עבורה ברזומה. שני משחקים בחודש שעבר הפכו אותה כבר למוכרת בכל בית בארה"ב.
אחרי ערב של 31 נקודות, 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים ב-83:93 של איווה על נברסקה בחמישי לפני שבועיים, הגיע ה-49:105 על מינסוטה, בו סיפקה שורה סטטיסטית של 13 נקודות, 13 ריבאונדים ו-11 אסיסטים שהכניסו אותה לספר השיאים של ליגת המכללות האמריקאית. והפסטיבל החל.
3 צפייה בגלריה
קייטלין קלארק
קייטלין קלארק
שוברת שיאים. קלארק
(צילום: AP)
קלארק היא השחקן/ית הראשונה אי פעם ב-NCAA שרושמת טריפל-דאבל של 30 נקודות ומעלה בשני משחקים עוקבים רצופים. על הדרך, ובאותו משחק, השיגה עם איווה את הניצחון בפער הגדול ביותר בתולדות המכללה - 56 הפרש.
ואם זה לא מספיק, בארה"ב חובבי הסטטיסטיקה מצאו כי קלארק היא האדם השביעי בסך הכל ב-NBA, WNBA או ה-NCAA שמשיגה שני טריפל-דאבלים רצופים כאלו. יחד איתה ברשימה: קובי בראיינט, לברון ג'יימס, ראסל ווסטברוק, ג'יימס הארדן, לוקה דונצ'יץ' ויאניס אנדטוקומבו. נחמד, לא?
"היא מצליחה למשוך את כל תשומת הלב בארה"ב למכללה שלנו", סיפרה המאמנת של קלארק באיווה, ליסה בלדר. "אני מקבלת הודעות טקסט מהפרשנים הכי גדולים במדינה שאומרים: 'וואו, זה כל כך כיף לראות את קייטלין'. יש משפחות שמגיעות מכל רחבי ארה"ב לכאן, לובשות חולצות של איווה ורוצות רק לראות אותה משחקת".
"כשהאור של קייטלין מאיר, הוא מאיר על כולנו", הוסיפה בלדר. "גם אם אנחנו בתפקיד משנה, גם אם אנחנו מחזיקים את המצלמה. זה זורח על כולם, וזה טוב לתוכנית שלנו, זה טוב לאוניברסיטה, וזה בהחלט טוב לכל המעורבים בקבוצה הזו".
3 צפייה בגלריה
קייטלין קלארק
קייטלין קלארק
"כשהאור של קייטלין מאיר, הוא מאיר על כולנו". בלדר וקלארק
(צילום: AP)
קלארק עד כדי כך טובה עד שהיא הוליכה בעונה שעברה את כל ארה"ב בעוד ארבע קטגוריות: סה"כ אסיסטים (214), סה"כ נקודות (799), סה"כ סלים שנקלעו לשתיים (266) וסה"כ שלשות (116). למעשה, היא אוהבת לקלוע מטווחים עצומים, בלא מעט מקרים מהלוגו. הלילה, מול מישיגן (עוד נגיע בהמשך למשחק הזה), צלפה עוד שלשה בלתי אפשרית, כמעט ממחצית המגרש. "כמו סטף קרי בדיוק", טענו בארה"ב. "לא יודעים כבר מי מחכה את מי". חולצות מיוחדות עם הכיתוב: "FROM THE LOGO" כבר הודפסו העונה - ונחטפו בחנויות המכללה.
"כיף לקבל פרגונים, אבל גם צריך לא להגזים", מבקשת קלארק להישאר על הקרקע, למרות הפסטיבל שנערך לכבודה בכלי התקשורת. "ברור שהרבה מתשומת הלב מגיעה אלי, אבל אני תמיד אומרת לחברות שלי לקבוצה: לא הייתי במקום הזה בלעדיכן".
3 צפייה בגלריה
קייטלין קלארק
קייטלין קלארק
השחקנית המהירה ביותר בקונפרנס הביג-10 שהגיעה ל-1,000 נקודות בקריירה. קלארק בפעולה
(צילום: AP)

"שיחקתי מגיל צעיר עם בנים, משם התחשלתי"

לא בטוח שהיא תזכה השנה באליפות המכללות, האמת אף אחד גם לא מאמין בזה. איווה מדורגת במקום ה-21 בדירוג הארצי, אבל בכל מה שקשור לקלארק השיאים מדברים בפני עצמם. לאחרונה, אחרי שהפציצה 44 נקודות מול אבאנסוויל, הפכה לשחקנית המהירה ביותר בקונפרנס הביג-10 שהגיעה ל-1,000 נקודות בקריירה - וזו רק השנה השנייה שלה ב-NCAA.
הלילה (בין ראשון לשני) רשמה שיא קריירה - 46 נקודות ב-98:90 למישיגן - ההפסד השישי בלבד של איווה העונה. למעשה ב-10 משחקיה האחרונים מעמידה הטאלנטית הצעירה ממוצעים של 30.3 נקודות, 9.9 אסיסטים ו-8.4 ריבאונדים לערב.
החולצות המיוחדות שהודפסו - ונחטפו מהמדפים
היא גדלה גם כן באיווה, בדה-מוין. בתם של ברנט ואן ניצי-קלארק. הגיעה מבית ספורטיבי. אחד מאחיה שחקן פוטבול באותה מכללה. "שיחקתי מגיל צעיר עם בנים, משם התחשלתי", סיפרה קלארק. "ההורים הכניסו אותנו לחוגי כדורגל, סופטבול ואתלטיקה. החוג הרביעי היה כדורסל, שם התאהבתי בכדור הכתום".
כעת, באיווה, היא מקווה לעשות את הבלתי יאמן ולהוליך את המכללה לתואר. כאמור אף אחד לא נותן להן סיכוי. "המטרה הראשונית שלנו היא להגיע לפיינל פור", אמרה קלארק. "אחר כך לשחק ב-WNBA וברחבי העולם".
בשנה שעברה הוליכה את נבחרת ארה"ב עד גיל 19 לזכייה באליפות העולם בהונגריה. היא נבחרה גם ל-MVP של הטורניר. "החלום הגדול? להשתתף באולימפיאדה", סיכמה קלארק. "להגיע למשחקים האולימפיים וללבוש את חולצת הפסים והכוכבים - זה באמת יהיה משהו מיוחד".