מוגש מטעם פרמאטון
השבועות האחרונים מאופיינים ברמה גבוהה של סטרס וחרדה אצל כולנו, על רקע האירועים הביטחוניים וההתמודדות הקשה מולה עומד עם ישראל כולו. חלק מהמאפיינים של הסטרס הגבוה הוא שינויים לרעה בהרגלי התזונה, אשר עלולים להוביל לפגיעה בבריאות.
מהו הקשר בין סטרס לתזונה? איך אפשר לשפר את ההרגלים למרות המציאות המורכבת? ומהו המולטי-ויטמין שיכול לשפר את רמות האנרגיה, המערכת החיסונית והתפקוד הקוגניטיבי?
ויטמינים ומינרלים - חלק חיוני בתפקודי הגוף
פרופ' אולגה רז, תזונאית קלינית, מרצה בכירה באוניברסיטת אריאל, מדגישה כי "הגוף לא מייצר את רוב הוויטמינים והמינרלים, אלא חייב לקבל אותם מהמזון. הם חיוניים, בכמויות קטנות, בתפקודי הגוף, כמו שמירה על המערכת החיסונית ועל העור, הפקת אנרגיה, יצירת חלבונים, יצירה ושמירה על ה-DNA, מטבוליזם של גלוקוז ושומן, תפקוד המוח, ריפוי פצעים, גדילה והתפתחות, חיזוק העצמות והשרירים, איזון הורמונלי ועוד. כל תא ותא בגוף זקוק להם".
2 צפייה בגלריה
אישה לוקחת כדור
אישה לוקחת כדור
(צילום: depositphotos)
הסטרס עלול להוביל לצריכת יתר של סוכרים ושומנים
בכל הנוגע להשפעת הסטרט על התזונה, אומרת פרופ' רז כי "סטרס מאוד עוצמתי כמו שאנחנו חווים בתקופה זו, גורם לשינויים הורמונליים, ביניהם עלייה ברמת ההורמון קורטיזול, שגורם לעלייה בתיאבון ולהגדלת רקמת השומן, במיוחד באזור הבטן, לעלייה בסוכר בדם, לפירוק שריר ועלייה ברמת ההורמון גרלין, שמופרש בקיבה וגורם לעלייה בתיאבון. כמו כן, יורדות רמות הסרוטונין והדופמין, המכונים 'הורמוני האושר', מה שגם גורם לאכילת יתר, במיוחד של סוכרים ושומנים. כל השינויים הללו גורמים לעלייה במשקל, ליציאה של סוכר מהאיזון, נטייה מוגברת לבעיות לבביות ועוד".
ההמלצות לתקופה הנוכחית - להימנע מקניית ואכילה של כמויות גדולות של ממתקים וחטיפים
בדומה לכל בעיה ועל אף הסטרס שנובע מהמציאות האובייקטיבית, פרופ' רז אומרת כי "חשוב להבין שהרבה מהנזקים האפשריים נמצאים בשליטה שלנו".
ההמלצות של פרופ' רז לתזונה בעת הנוכחית הן "קודם כל, לקנות כמה שפחות מאכלים מתוקים וחטיפים, ככל שיהיו פחות, כך תאכלו פחות".
מעבר לכך, כאשר אתם יושבים מול החדשות המלחיצות, "אל תיקחו אתכם צלחת של חטיפים. אם תרצו לקחת משהו לפה, התנתקו מהטלוויזיה, לכו למטבח וקחו משהו לאכול כמו פרוסה עם ממרח, צלחת מרק, יוגורט עם פרי או מנה של אוכל מבושל. חזרו לטלוויזיה רק לאחר שסיימתם לאכול. העולם לא יתהפך בדיוק ברגעים בהם אתם אוכלים - ממילא הפרשנים דנים באותן ידיעות שוב ושוב". בנוסף, הרגילו את עצמכם לשתייה ללא סוכר (מים, סודה, תה\קפה ללא סוכר, משקה דיאט), "ובדומה לאוכל, חשוב מאוד לא לשתות משקאות עם סוכר, כולל מיצים טבעיים במצבי לחץ", אומרת פרופ' רז.
באופן כללי, אומרת פרופ' רז, "בכל פעם שאתם מושיטים יד לאכול, שאלו את עצמכם, אפשר גם בקול רם – 'האם אני רעב\ה?' זה עוזר, משום שבמקרים רבים אנחנו אוכלים כשאנחנו לא רעבים, והעלאת המחשבה למודעות יכולה לעזור לנו להירגע ולוותר על זלילה מיותרת".
2 צפייה בגלריה
אישה בסטרס
אישה בסטרס
(צילום: shutterstock)
הצורך בוויטמינים גדל במצבי לחץ – מולטי-ויטמין עשוי להיות חלק מהפתרון
במצבי לחץ, הגוף זקוק לכמות גדולה מהרגיל של ויטמינים ומינרלים, ואם נלווים ללחץ גם ליקויים תזונתיים, הצורך הזה גדל עוד יותר. לדברי פרופ' רז, "עצם אכילת מתוק גורמת לצורך מוגבר בוויטמינים מקבוצה B, בוויטמין C ובמינרלים כמו אשלגן, סידן, אבץ ומגנזיום. גם במצב רגיל, רבים האנשים שזקוקים לתוספי הוויטמינים והמינרלים, כמו למשל מעשנים, ספורטאים מקצוענים, חיילים, אנשים מבוגרים, נשים הרות ומניקות וכמובן אלה שאינם אוכלים באופן מאוזן". במצבים אלו כדאי להשתמש דווקא במולטי-ויטמינים שמספקים את כל הוויטמינים והמינרלים העיקריים בכדור אחד, "אם כי אפשר לקחת תוספים נפרדים, כמו קבוצה B, מגנזיום, ויטמין C וכדומה", אומרת פרופ' רז. "מולטי ויטמינים יותר נוחים לנטילה. ברור שאם יש מחסור גלוי בוויטמין/מינרל זה או אחר, מה שאפשר לגלות בבדיקות דם מתאימות, לעתים יש צורך להוסיף אותו במינונים יותר גדולים".
בבחירה במולטי-ויטמין הנכון עבורכם, פרופ' רז ממליצה על תוספים 'מתונים' שמכילים ברוב המרכיבים לא יותר מ-200% מהקצובה היומית המומלצת (RDA), ולא על כאלה שמכילים הרבה מאות או אלפי אחוזים יותר. "בקנייה של הוויטמינים כדאי להסתכל על טבלת המרכיבים ולראות את העמודה שמראה את אחוזי ה-RDA. לפעמים יש אפילו ערכים מומלצים שונים לנשים ולגברים. אם האחוזים האלה אינם מצוינים, לא הייתי קונה את המוצר הזה", אומרת פרופ' רז.
עוד לפני המלחמה - התזונה שלנו לא מספקת את הרכיבים התזונתיים המספקים לתפקוד תקין
עבור רובנו, התזונה היום יומית הטיפוסית לא מספקת את כמות הוויטמינים והמינרלים הנדרשים לתפקוד תקין של גוף. בגיל צעיר רבים מאיתנו לא מרגישים או לא קושרים תופעות שונות, כמו עייפות, למחסור בוויטמינים ומינרלים.
עם זאת, אחרי גיל 55+ הגוף משתנה בהדרגה, יש יותר עייפות, הספיגה של וויטמינים ומינרלים פוחתת, ואז חשוב להכיר בתועלת הרבה של נטילת מולטי-ויטמין באופן קבוע. פרופ' רז מסכמת ואומרת כי "מולטי-ויטמין עם הרכב איכותי ויעיל יכול להשלים את החוסרים בוויטמינים ובמינרלים החיוניים, וכתוצאה מכך להשפיע לטובה על רמות האנרגיה, המערכת החיסונית והתפקוד הקוגניטיבי".
המחקרים קובעים: צריכת מולטי-ויטמין מובילה להאטת ההזדקנות הקוגניטיבית
על פי מחקר בשם COSMOS שפורסם לאחרונה במגזין American Society for Nutrition, שימוש קבוע במולטי-ויטמין הוביל לשיפור בתפקוד הקוגניטיבי (זיכרון מיידי) לאחר שנה וגם לאחר שלוש שנים מתחילת הנטילה. את המחקר הובילה פרופ' ג'ואן מנסון מבית הספר לרפואה באוניברסיטת הארוורד, המומחית ברפואה מונעת, אשר הגיעה למסקנה כי צריכת מולטי-ויטמין הובילה להאטת ההזדקנות הקוגניטיבית בכ-60% לאורך שלוש שנים. מגוון מחקרים נוספים בתחום הראו במהלך השנים על שיפור בהיבט הקוגניטיבי, וחיזוק המערכת החיסונית.
שיפור מתמשך במדדי שביעות רצון הקשורים לרמת האנרגיה היומית
אנרגיה אישית בשפה היומיומית, קשורה לתחושות החיוניות והבריאות שמאפשרת את הפעילות הגופנית או האינטלקטואלית היומיומית שלנו. לעומת זאת, עייפות מתוארת בדרך כלל כתחושת חוסר אנרגיה. במחקר שנערך בספרד, 103 מתנדבים בריאים עם תלונות של עייפות, נטלו כמוסות פרמאטון, מולטי-ויטמין שוויצרי, במשך שלושה חודשים והתבקשו לענות לשאלונים ולדרג את התפיסות שלהם לגבי רמת העייפות הפיזית והנפשית.
תוצאות המחקר הראו שיפור מובהק ומתמשך בדירוג תפיסת העייפות הנפשית והפיזית, מוטיבציה וביצועים, החל משבועיים לאחר תחילת המחקר ועד להשלמתו. שביעות הרצון הכללית מהמוצר הגיעה ל-85% לאחר שלושה חודשים. מסקנת המחקר הייתה שנטילה יומיומית של מולטי-ויטמין פרמאטון הביאה לשיפור מתמשך במדדי שביעות רצון הקשורים לאנרגיה של משתתפי המחקר, השינוי הורגש לאחר שבועיים ועד לסיום המחקר.

איך מצטרפים למועדון החיים הבריאים? הכירו את המולטי-ויטמין השוויצרי שהוכח מחקרית ויכול לשפר את רמת החיוניות

אחד מהפתרונות היעילים והמוכחים ביותר בתחום המולטי ויטמינים הוא פרמאטון, מולטי-ויטמין המשווק בהצלחה כבר חמישה עשורים ביותר מ-80 מדינות ברחבי העולם.
פרמאטון מיוצר על ידי ענקית התרופות הגלובאלית סאנופי, במפעל תרופות בשוויץ, על בסיס עשרות שנות מחקר ופיתוח, מה שמבטיח איכות ללא פשרות לאורך כל הדרך- החל מתהליך הייצור ובקרת האיכות ועד השינוע אל קופות החולים ובתי המרקחת. הנוסחה הייחודית של פרמאטון כוללת שילוב בלעדי של ויטמינים ומינרלים במינונים מדודים בתוספת תמצית ג'ינסנג G115®. שורש הג'ינסנג נחקר רבות במשך השנים ונחשב ל'אנרג'ייזר טבעי' ידוע.
עד כה פורסמו עשרות מחקרים רפואיים שבדקו את השפעות מולטי-ויטמין פרמאטון על מדדים שונים של איכות חיים, התוצאה שעלתה מהמחקרים ברורה: מולטי-ויטמין פרמאטון הראה על יעילות גבוהה בשיפור המדדים שנבדקו.
אם אתם רוצים לשמור על איכות חיים עבורכם ועבור המשפחה שלכם, אל תהססו - קחו כמוסה אחת של מולטי-ויטמין פרמאטון ביום, ותרגישו את השינוי.
מוגש מטעם פרמאטון
The Butterfly Button