שמענו ש..(25/09/03)
האם קולין מקריי ישאר מחוץ למרוצי הראלי? האם תדחה שוב השקת בוגאטי ויירון בגלל תאונה על מסלול המרוצים? אילו מכוניות תציג מרצדס בשנה הקרובה? כל אלו ועוד, בכתבת השמועות
עוד כוח ליגואר X-טייפ
בתערוכת ז'נבה שתתקיים בחודש מרץ הבא תציג יגואר גרסת ספורטיבית ל-X-טייפ המוכרת. אם השמועות נכונות, יצויד הדגם הבכיר בהיצע ה-X במנוע 3.0 ליטר עם שישה צילינדרים בתצורת V, והספק מרבי של 250 כ"ס. בנוסף עברה מערכת המתלים כיול מחדש, המרכב הונמך ו"שידרוגי מראה" שונים יתווספו אף הם. הבולט שבהם יהיה כנראה ספוילר קטן מאחור.
בוקסר-דיזל?
בסובארו שוקלים להציג את מנוע הדיזל הראשון בעולם בתצורת בוקסר - צילינדרים ממוקמים אופקית, 180 מעלות האחד מהשני. לפי מקורות בחברה היפנית, תכנון המנוע נמצא בשלבים מתקדמים, אך לא ברור כלל אם ייחשף בסופו של דבר. זאת משום שעדיין לא בטוח אם מנוע שכזה יזכה לביקוש מספק בדגמי החברה.
גם פורשה
בסובארו לא מתחבטים בסוגיה הזו לבד. גם בפורשה מתקיימים בימים אלו דיונים קדחתניים בסוגיה האם לצייד את מחליפת ה-997 (שם קוד לגרסה הבאה של ה-911), במנוע דיזל, לצד מנועי הבנזין המוכרים. זה נשמע אמנם דמיוני למדי, ולנו לפחות לא מובן מדוע מחויבת פורשה לשינוי דרמטי כל-כך מבחינה תדמיתית, אבל מצד שני, אנשי השיווק שם הם לפחות כרגע המצליחים ביותר בעולם.
שלישיה להונדה
בתערוכת טוקיו שתתקיים בקרוב (24.10-5.11) עומדת הונדה לחשוף שלושה דגמי תצוגה חדשים. מקורות בחברה היפנית שהדליפו זאת טוענים עוד כי הכוונה הייתה לעשות זאת כבר בפרנקפורט, היכן שהונדה יכולה להיעזר מאד בהיצע דיזל מגוון, אך לבסוף הוחלט לוותר ולשמור את החדשות למגרש הביתי.
לדברי אנשי החברה, דגמי התצוגה יכללו מכונית ספורט ש"תרמוז על מחליפת ה-NSX", מכונית חדשה מונעת מימן ("תא-דלק") ומכונית היברידית (שילוב בין מנוע חשמלי למנוע בנזין) חדשה, על בסיס אחת ממכוניות הונדה הקיימות.
סאאב-מריקנית
עיתונות הרכב הגרמנית מספרת לאחרונה כי לג'נרל מוטורס יש תכניות חדשות עבור סאאב. תכניות המבוססות על רצון חברת האם לעקוף את התחזקות הקראון השוודי, הפוגע אנושות בריווחיות סאאב בשווקי העולם. בקונצרן האמריקני מתכוונים לעשות כך על-ידי ייצור מכוניות סאאב בארצות הברית, מעין המשך לתוכניות אותן חשפנו בעבר לייצר את ה-9-2 ביפן.
ואותן שמועות מדברות גם על אפשרות כי גרסת סאאב לטריילבלייזר של שברולט, קרובה מתמיד לפס הייצור, ותהיה רכב הכביש-שטח הראשון בהיסטוריית היצרן השבדי הוותיק.
ווקסהול מאבדת את הברק
זוכרים את הלייטנינג, מכונית התצוגה המעניינת של ווקסהול (שלוחת אופל בבריטניה) שהוצגה לאחרונה? לפי השמועות האחרונות, בג'נרל מוטורס החליטו שלא להביא אותהלפס הייצור. מסתבר, כי לו תיוצר המכונית היא תתקשה במיוחד לעמוד בתקנות הגנה על הולכי רגל שתהיה בתוקף בתקופה הקרובה.
לפי אלו, נדרשת כל מכונית חדשה לספק הגנה מסוימת להולכי רגל, כזו שהלייטנינג לא תוכל לספק. לפי מקורות בחברה, פגוש חדש או מנוע קטן יותר הם הכרח אם הלייטנינג מעוניינת להיות ידידותית להולכים על שתיים, שני גורמים שפשוט לא אפשריים מבחינת ווקסהול.
אבל לא הכל אבוד, ולדברי אותם מקורות ייתכן ופלטפורמת הלייטנינג תשמש מכונית ספורט חדשה של סאאב. אם שמועה זו אכן תתממש, תהיה זו סאאב ראשונה עם הנעה אחורית ומכונית ספורט ראשונה ליצרן השוודי מזה קרוב ל-30 שנה.
יותר כוח G
לקראת יום ההולדת ה-25 של ה-G וואגון, מתכננת מרצדס גרסת G55 AMG, מצוידת באותו מנוע שמפאר את ה-SL55. מדובר ב-V8 בנפח 5.5 ליטר שיציע ב-G "למעלה מ-500 כ"ס". מדובר כמובן בגרסה החזקה ביותר מעולם של רכב השטח הותיק.
וזה לא הכל ממרצדס, שמכינה קשת רחבה של דגמים בתקופה הקרובה. הנה חלק מהם על קצה המזלג:
- בינואר 2004, תוצג מתיחת פנים קלה ל-C קלאס. באותו זמן יוצג גם דגם תצוגה שימשיך איפה שה-Vision GST הפסיק.
- בתערוכת ז'נבה 2004, תוצג מחליפת ה-SLK, ככל הנראה עם מראה שיזכיר את ה-SLR כולל חרטום מחודד. ה-CLS תוצג במהדורה כמעט מוכנה לייצור.
- ביוני 2004 נזכה לראות את ה-A קלאס החדשה, שתשווק לקראת סוף הקיץ באותה שנה.
- בתערוכת פאריס של אוקטובר תוצג Vision CST, מכונית תצוגה חדשה שתהפוך בינואר 2005 למכונית סדרתית, ככל הנראה תחת השם B-קלאס.
- בתערוכת דטרויט של 2005, יוצגו M קלאס חדש ו-R קלאס, שיהיה קרוס-אובר חדש.
פורד מכינה מונדיאו קופה?
בפורד משתעשעים ברעיון של גרסת שלוש דלתות או קופה למונדיאו. מקורות בחברה מספרים כי כדי תגובת הקהל לויסוס שהוצגה בתערוכת פרנקפורט תהיה זרז ממשי למכונית שכזו, אך ציינו באותה נשימה כי אין כל כוונה להציג מכונית כזו בחמש השנים הקרובות. בפורד הוסיפו עוד כי חלק בין המשימות השונות שאמורה להשיג הויסוס, נמצאת גם הכנת הציבור למונדיאו עם שלוש דלתות.
בוגאטי ויירון - שוב דחייה
בוגאטי החליטה כנראה לדחות פעם נוספת את השקתה המתוכננת של הגרסה הסדרתית למכונית העל - הויירון. ומה קרה הפעם? ובכן, מסתבר כי בתצוגת ראווה של המכונית על מסלול המרוץ לגונה סקה, מונטריי, בקליפורניה, איבד הנהג את השליטה על המכונית, מה שהביא עמו טוטל-לוס מיידי.
ונראה שלא מדובר במקרה בודד, מכיוון שבינתיים כבר שמענו ממקורות נוספים כי לוירון עלולה להיות בעיית יציבות, בקו ישר ובמהירות סופר-גבוהה, יתכן והעיכוב קשור פשוט לניסיונות שיפור כוח ההצמדה של המרכב הגדול.
קולין מקרי - נשאר בחוץ?
אלוף העולם לשעבר במרוצי ראלי, קולין מקרי, עלול להישאר מחוץ למרוצי עונת 2004. לאחר שבסיטרואן בחרו לא לחדש את החוזה שלו, וכשמרבית הקבוצות כבר "סגורות" לעונה הקרובה, מקריי שוקל להתמודד באופן עצמאי.
חשוב לציין, שלפי חוקי ה-WRC החדשים, יכולות הקבוצות השונות לרשום רק שני נהגים בעלי תארי עבר למרוצים. כלומר - נהג שלישי לא יוכל לצבור נקודות אם בעברו נצחון באליפות הראלי ובסיטרואן בחרו כבר בסבסטיאן לואב וקרלוס סיינז.
בשיחות שניהל מקרי עם מקורביו, הוא הביע חשש שלא יספיק להתכונן למרוצים באופן עצמאי, תהליך שאורך לדבריו למעלה משנה - הרבה יותר מהזמן שעומד לרשותו. עם זאת, מקריי צפוי לעשות את מרבית המאמצים כדי להיות נוכח באירועי הראלי.
פרארי, לבית פולקסווגן?
ולסיום, שמועה שלא כל חובבי הרכב יאהבו לשמוע. בתעשיית הרכב נשמעים לחשושים לפיהם פולקסווגן עשויה לרכוש את פרארי מידי קבוצת פיאט. מהלך זה עשוי לתרום רבות למאזן המזומנים המדולל של פיאט, אך מעלה חשש בקרב אוהדי הסוס הצוהל מפני שיתוף מרכיבים עם פולקסווגן והקטנת התחרות עם למבורגיני, שכבר בבעלות הקונצרן הגרמני.
השמועות החלו בעקבות שיתוף פעולה שנחתם בין מזראטי, חברת בת של פרארי לבין אודי בתכנון רכב הכביש-שטח של היצרן האיטלקי.