שמענו ש..(11/12/03)
אלפא רומיאו מבטיחה כי גרסאות ה-GTA של העתיד, יהיו פראיות הרבה יותר, טויוטה מכינה יאריס חדשה, פיז'ו עושה עוד מיניוואן ומקבץ לקראת תערוכת דטרויט - כתבת השמועות
"ארה"ב - לא בראש סדר העדיפויות"
כדי להיות תחרותיים בשוק הרכב העולמי, חייבים למכור גם לאמריקנים. ואת זה יודעים בכירי אלפא רומיאו היטב, ואף ציינו לא פעם בראיונות לעיתונות. תוכנית מקיפה לחזרה לחיקו של הדוד סם נקבעה בעבר לשנת 2007 אמנם, אך כשלוש שנים לפני זמן היעד לחזרה לארה"ב, נשמעים קולות נסיגה.
דניאלה בנדירה, האיש החזק באלפא רומיאו, צוטט לאחרונה כאומר לאוטומוטיב ניוז כי "החזרה לארה"ב אינה נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו". הסיבה לכך, לפי בנדירה, היא חומר מוכנות. "בעבר הודענו כי כדי לחדור לשוק האמריקני יש ליצור מגוון דגמים מתאים מחד, ולהקים רשת סוכנים מקומיים מאידך". עם הדגמים לא נראה כי לאלפא יש בעיה, עם הסוכנים בהחלט כן.
מלבד זאת, ברור כי עוד מספר דגמים, כמו גרסאות 4X4 אופנתיות למכוניות קיימות, ובעיקר כביש-שטח חדש שיוצג ככל הנראה ב-2006, לא יזיקו כלל.
ואפרופו...
מלבד גרסאות 4X4 ל-156 ו-147, הצפויות לפי השמועות כבר באפריל וספטמבר 2004 בהתאמה, מתכננת אלפא לפלוש לקטגוריה בה שולטות ה-X5 של ב.מ.וו וה-M של מרצדס, עם רכב כביש-שטח יוקרתי על בסיס דגם התצוגה - קאמאל. פרטים מלאים עדיין אין, אך ההשקה עשויה להתקיים בשנת 2006, ה-SUV הראשון של אלפא יעשה כנראה שימוש בדיפרנציאל טורסן עם חלוקת כוח משתנה, מנוע דיזל עם שישה צילינדרים או בנזין עם שמונה. עד אז תציע אלפא רומיאו גם גרסת קרוסאובר, על בסיס מחליפת ה-147.
לחובבי אלפא המודאגים שמא זונחים האיטלקים את מסורת הביצועים והנאה מנהיגה לטובת מפלצות שטח, נוכל לספר כי בנוסף לאלה מתכננת אלפא גרסאות "אוטו דלתא" ל-157 ול-148 (מחליפות ה-156 ו-147 בהתאמה) עם מנוע V8 ו-350 כ"ס. לדברי מקור בחברה, גרסאות אלו "יגרמו לדגמי ה-GTA הנוכחיים להרגיש איטיים ורגועים". יש למה לצפות.
(עוד) מיניוואן לפיז'ו
הפעם מדובר במיניוואן קומפקטי שיתבסס על מכלולי ה-207, מחליפת ה-206 שתכנונה נמצא בשלבים מתקדמים. ה-207 מיניוואן אמור להציע אלטרנטיבה לאלתיאה של סיאט, ויהיה מקביל בגודל ל-A קלאס של מרצדס. במילים אחרות - לא ממש הבנו מה יהיה ההבדל בינו לבין ה-307...
טויוטה יאריס חדשה ב-2005
כך טוענות השמועות לפחות, לפיהן הסופר-מיני של טויוטה תזכה ליורשת שתהנה מהיצע מנועים נדיב יותר מהדגם הנוכחי, כמו-גם ממרווח ושימושיות עדיפים. עוד חידוש בדור שני ליאריס יהיה כנראה עיצוב שונה לגרסאות חמש ושלוש דלתות. הכוונה להעניק מראה סולידי יחסית למרובת הדלתות, ומראה מקורי הרבה יותר לגרסאות שלוש דלתות.
בטויוטה שוקלים אגב לאמץ פתרון דומה לזה שבחרה פיז'ו ב-107 (מחליפת ה-106 העתידית), והוא דלת הזזה כמו במכוניות מסחריות ובמיניוואנים בגרסאות שלוש הדלתות. לחובבי גרסת הביצועים של היאריס, ה-TS, נספר כי בדור הבא עשויה הגרסה הבכירה לעשות שימוש במנוע 1.5 ליטר עם מגדש טורבו, בדומה למהדורות המיוחדות של ה-TS הנוכחית שנמכרות במקומות שונים בעולם.
שמועות מדטרויט
כשלושה שבועות לפני פתיחת תערוכת הרכב ה-88 של דטרויט, התערוכה הגדולה והחשובה ביותר בצפון אמריקה, הנה כמה מהמכוניות שצפויות להיחשף שם בבכורה עולמית:
- פורד תציג כנראה את ה-"500", משפחתית חדשה בגודל מלא שתחליף את הטאורוס הנושנה. ה-500 תצויד בתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים או אוטומטית-רציפה, ובהנעה קדמית ואחורית. עוד תציג פורד את המוסטנג החדשה.
- לינקולן, מותג היוקרה של פורד, צפוי להציג רודסטר דו-מושבית וקרוסאובר לתצוגה, וככל הנראה גרסה יוקרתית לטנדר של פורד, ה-F150.
- קרייזלר תצייד את הקרוספייר - הרודסטר הדו-מושבית שמתבססת על מכלולי מרצדס SLK הנוכחית - במגדש-על לטובת ביצועים משופרים. מרצדס לעומת זאת, צפויה להציג גרסה קרובה יותר לייצור של ה-GST, מיניוואן-קרוסאובר חדש שייצורו יחל ככל הנראה בסוף שנה הבאה.
- הונדה צפויה להצטרף לטויוטה ולהציג טנדר משלה. ככל הנראה מדובר ברכב בעל ארבע דלתות שיהיה קטן במקצת מהנהוג בארצות הברית, חובבת הספק-טנדרים-ספק-משאיות.
- שברולט תציג את מחליפת הקוואליר, שתקרא "קובלט" ותהיה מודרנית ואיכותית מהמכונית המיושנת אותה היא מחליפה. בנוסף, תחשוף שברולט טנדר גדול עם הנעה היברידית (שילוב של מנוע חשמלי ובנזין) וכמובן את הקורבט החדשה, דור שישי לאגדה האמריקנית שישוב להשתמש ביחידות תאורה קדמיות קבועות, במקום הנפתחות בהן עשתה שימוש בשנים האחרונות.
- גם פונטיאק תחשוף בדטרויט מכונית חדשה, כאשר כאן מדובר ב-G6, גרסת פונטיאק לסאאב 9-3.