שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כמה זמן לוקח לבזק לתקן תקלות?
    צרכנים מתלוננים: בזק לא ממהרת לתקן תקלות, ונשארנו בלי קו במשך שבוע ואפילו שבועיים. בזק: "רוב התקלות נפתרות תוך 24 שעות, אך בתקלות וגניבות ציוד, זמן הטיפול ממושך יותר"

    בזק מנסה לשכנע אותנו לעבור לדבר מהבית, אבל שלושה צרכנים מאזורים שונים בארץ, טוענים שהחברה כנראה לא מתייחסת לקו הביתי כאל שירות חיוני. אחרת איך אפשר להסביר את תלונותיהם, לפיהן החברה הותירה אותם בלי קו למשך 5 ימים ואפילו במשך שבועיים?

     

    בהדר עליון, חיפה, אירעה בחמישי האחרון (13 בינואר) תקלה לילית ששיתקה את קווי הבזק באזור. "שני קווי הטלפון שלי מתים", אמר ל-ynet תושב השכונה. "ביום שישי בבוקר התקשרתי אליהם מהסלולרי, הם בדקו את הנושא ואמרו שישנה תקלה אזורית.

     

    "מאז ועד עצם היום הזה אין לי קווי טלפון. אני משוחח איתם מדי יום כי התיקון חשוב לי - אני משלם על שני קווים, ואני זקוק להם משום שאני לא בן אדם בריא. כל פעם הם אומרים עוד יום, עוד יום ו-'אנחנו מקווים שאולי אולי היום'. הרי חברת סלולר בחיים לא היתה מרשה לעצמה התנהגות דומה".

     

    מצד אחד, חברת תקשורת ארצית לא יכולה להרשות לעצמה תקלות שלא נפתרות מספר כה רב של ימים. מצד שני, בזק משתמשת בכבלים, ציוד יקר וכבד שלא תמיד קל לשחזרו, ובתשתיות גלויות שניתן לחבל בהן. 

     

    הרצליה: חיכו 8 ימים לתיקון. פלורנטין: שבועיים

    מקרה אחר של המתנה ממושכת, היה ב-5 בינואר בהרצליה, שם חיכו הדיירים שבוע וחצי לתיקונה של תקלה בבזק. התקלה נפתרה ב-12 בינואר, כלומר, לקח לחברה 8 ימים לסדר אותה. "בזמן הזה, היינו נטולי טלפון, אינטרנט, פקס ואזעקה", מספרת לקוחת החברה. "בזק טענו שמדובר בתקלה חיצונית, אזורית.

     

    "חוץ מלומר לנו לחכות, אף אחד לא התנצל והתקשר, ואחרי התיקון, אף אחד לא הציע זיכוי על זה שיותר משליש מהחודש היינו בלי השירותים שאנחנו משלמים עליהם. כשהתקשרתי להתלונן, הם אמרו שאין לי זיכוי, וכששאלתי עד מתי אני בהתחייבות, הנציגה פתאום אמרה: 'אני רוצה לבדוק', וחזרה עם פיצוי קטנטן: 200 דקות מתנה".

     

    אבל בשיא ההמתנה לתיקון מחזיקה תושבת פלורנטין, ת"א, שמספרת על תיקון שארך כשבועיים. התקלה אירעה בדצמבר, ונפתרה זה מכבר, אבל הנזקים והמרמור עוד לא נמחו.

     

    "התקלה קרתה ביום של הסופה הגדולה", מספרת התושבת, "אבל הסתבר שמשאית היא שגרמה לתקלה, אחריי שקרעה את הכבל שלנו. אחרי המתנה של יומיים, הגיעו שני טכנאים שלא פתרו את הבעיה ובישרו לנו שרק כעבור שבוע ויום (!) ישלחו טכנאי נוסף. והם עוד טרחו לציין כבר בטלפון, שמדובר רק בבדיקה, ושהתיקון עצמו עלול להיות רק בשבוע שאחריו, כלומר שבועיים וחצי אחרי שדיווחנו על התקלה.

     

    "לחבר שלי יש חברת סטארט-אפ והוא עובד מהבית ונאלץ להשתמש במודם סלולרי, לא היתה לנו אפשרות לשלוח ולקבל פקסים, יש פה ציוד בעשרות אלפי דולרים, אך האזעקה שלא פועלה, כי לא היה קו טלפון שידווח למוקד במקרה פריצה בזמן הזה.

     

    "אנחנו לקוחות עסקיים. להיות שבועיים וחצי בלי אינטרנט וטלפון זה נזק אדיר, והרגשנו שבזק פשוט עומדים ומשלבים ידיים. באחת השיחות עם מנהל במוקד השירות הוא אמר לנו 'נפצה אתכם על הימים שאין קו', וכשתהיתי מה הכוונה ב'נפצה', הוא בישר שלא יחייבו על הימים האלה. באמת תודה. זו זכות לתת שירות".

     

    בסופו של דבר, התקלה הפלורנטינית תוקנה כעבור שבועיים, והתיקון החזיק מעמד כשבוע. אחרי כן נדרש תיקון נוסף וכעת המתלוננת מחכה לפיצוי שהובטח לה. בבזק הבטיחו שהוא יינתן בקרוב.

     

    בזק: "מדובר בעבודות גדולות ומורכבות"

    בבזק התייחסו לתקלה בחיפה ומסרו: "התקלות בחיפה נגרמו כתוצאה מחבלה בזדון, המתרחשת פעם אחר פעם בציוד בזק במקום. מיד עם היוודע דבר התקלה החלה בזק בעבודות תכנון לחידוש ציוד התקשורת שנפגע, זאת במטרה להחזיר את שירותי התקשורת בהקדם האפשרי. כיוון שמדובר בעבודות גדולות ומורכבות, תיקון הכבלים אורך מעט זמן. לאחר שטכנאי בזק סיימו בלילה האחרון את מרבית עבודות התשתית, הצפי הוא כי השירות יחזור לסדרו עוד היום.

     

    לגבי משך התיקון הארוך של התקלות אמרו בבזק: "ברוב רובן של התקלות בזק מטפלת כבר במהלך 24 השעות הראשונות לפניית הלקוח. עם זאת, במידה ומדובר במפגעי מזג אוויר קשה במיוחד, או בתקלות הנובעות כתוצאה מגניבת כבלי הנחושת, המחייבות החלפת ציוד תשתיות, יתכן שהטיפול יארך זמן ממושך יותר. חשוב לציין כי מדובר בתקלות נקודתיות ומעטות באופן יחסי". 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    התקלות מורכבות לתיקון. בזק
    שבוע בלי טלפון?
    צילום: index open
    מומלצים