שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הכולסטרול גבוה? רשימת קניות בריאות לסופר

    כדי לדאוג מבעוד מועד לרמות כולסטרול תקינות בדם, כדאי להקדיש לכך מחשבה גם בזמן הקניות בסופר ולבחור מוצרים בריאים יותר ודלי שומן. הדיאטנית הקלינית לימור בן חיים מסבירה איך לעשות את זה, מדף אחרי מדף

    לרגל יום המודעות הלאומי השני בישראל לנזקי הכולסטרול שמתקיים ב-14.6 (יום ד'), הנה כמה טיפים לקנייה בריאה ומחושבת בסופרמרקט. ככלל, מומלץ לחפש תמיד מוצרים דלים בשומן רווי, בשומן מוקשה בשומן טרנס. מוצרים דלי מלח, מוצרים שאינם מעובדים וכן מוצרים העשירים בסיבים - עדיף שאלה בעיקר ייכנסו לעגלת הקניות.

     

    רוצים לדעת עוד? בקרו בערוץ הכולסטרול שלנו

     

    דגנים מלאים וקטניות

    תיירו במדף. נסו בכל פעם מוצר חדש וכך תיהנו ממגוון מוצרים בריאים הטובים לרמת הכולסטרול שלכם ותוכלו לבחון איזה מהם הוא הטעים לכם ביותר.

     

    ירקות ופירות

    הקפידו שהפירות והירקות יתפסו מקום נרחב בעגלת הקניות שלכם.

     

    הם תמיד מומלצים לקנייה - טריים בעונתם, קפואים, כמיצים טבעיים, רטבים וכו'.

     

    חלב ומוצרי חלב

    • העדיפו גבינות רזות (עד 5% שומן) ממגוון סוגים: קוטג', ריקוטה, גבינות בתוספת טעמים ועוד. גם בגבינה צהובה העדיפו מופחתת שומן, עד 5%.

     

    • בתחום הגבינות המלוחות כמו בולגרית וצפתית שמרו על 5% שומן והעדיפו אותן במליחות מעודנת.

     

    • חפשו במקרר חלב ניגר, משקאות חלב ויוגורטים עד 1.5% שומן.

     

    בשר ומוצריו

    • בקשו מהקצב שישאיר עבורכם חלקי בשר רזים בלבד.

     

    • קנו בשר טחון מנתח שלם רזה וללא עור, והעדיפו כזה על פני קנייה של בשר טחון מוכן.

     

    • העדיפו נקניקי עוף או הודו מנתח שלם בלבד, רצוי מבושל ולא מעושן.

     

    דגים משומרים

    חפשו על המדף טונה, סרדינים או דגי מקרל המשומרים בשמן זית או קנולה.

     

    שמן זית

    • בחרו שמן זית מאיכות טובה, ועדיף שמן זית כתית מכבישה קרה.

     

    • נסו לטעום בבית גם סוגי שמן נוספים כגון שמן שומשום, אבוקדו ופשתן.

      

    דגני בוקר

    • קנו דגני בוקר מלאים ללא תוספות, והוסיפו להם בבית אגוזים, פירות מיובשים ואפילו שוקולד מריר (70% מוצקי קקאו). בכך תחסכו הרבה שומן מוקשה ורווי, סוכר ומלח מיותרים.

     

    • קנו שיבולת שועל והשתמשו בה כבסיס להכנת גרנולה ביתית.

     

    חטיפים ונשנושים

    • העדיפו לקנות גרעיני תירס להכנה עצמית של פופקורן, ותחסכו שמן מיותר ומלח.

     

    • נסו גרגירי חומוס או פולי סויה (אדממה) במקום חטיפים מלוחים, המכילים שומן צמחי מוקשה (גם אם הם אפויים).

     

    • רכשו בכל פעם כמות קטנה של אגוזים, שקדים ופירות יבשים אחרים שאינם קלויים או מומלחים. כך יישמרו הערכים התזונתיים ותוכלו לשלוט בכמות הנצרכת.

     

    הכותבת היא דיאטנית קלינית, חברה בעמותת "עתיד" לדיאטנים בישראל, יועצת מדעית לתוסף התזונה פיטו גארד המשווק על ידי טבע.


     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    הרבה פירות וירקות. דואגים לכולסטרול בסופר
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים