שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ארוחות החג: איך להימנע מעצירות וכאבי בטן
    במהלך ימי החג אנחנו בעיקר מתנהלים בין ארוחה אחת לשנייה, מה שעלול לגרום לבעיות עיכול שישפיעו עלינו גם אחרי שהחג ייגמר. למה זה קורה ומה כדאי לנו לעשות כדי לנסות ולהימנע מהתופעות הלא מאוד נעימות האלה?

    ממש עוד מעט זה מתחיל - חג הפסח ואיתו אינספור ארוחות חגיגיות. ולמרות שזה חג בסימן אביב והתחדשות, יש בו כמה אתגרים רציניים למערכת כעיכול.

    אוסנת בוברוב, דיאטנית סופר-פארם, מסבירה כי בהכנה מראש ניתן לצלוח את האתגרים הללו ואפילו ליהנות מהחג.

     

    לדבריה, שתי הסיבות העיקריות לבעיות עיכול כמו עצירות, כאבי בטן ועלייה במשקל קשורות לאכילת מצות בימי החג. "במצות "הקלאסיות" אין סיבים תזונתיים ואין בהן לחות. כדי להימנע מפגיעה במערכת העיכול ובאיכות החיים שלנו, כדאי לבחור בסוגי המצות שמכילים סיבים תזונתיים ולהקפיד הקפדה יתרה על שתיית מים".

     

    בנוסף, ממליצה בוברוב לא לוותר על המרק בארוחות החג. "המרק ממלא אותנו ומאפשר לנו להגיע לא רעבים לארוחה, בנוסף ליתרונותיו הברורים והבריאותיים למערכת העיכול שלנו".

     

    קראו עוד בערוץ פארם נט

    לקראת החג: איך לטפל בכוויות ופציעות - בגלל הניקיון 

    דווקא לפני הקיץ: למה חשוב להשתמש במסנני קרינה?  

    אחרי החורף: איך לשקם את השיער?

     

    אל תוותרו על מרק לפני הארוחה (צילום: בועז לביא) (צילום: בועז לביא)
    אל תוותרו על מרק לפני הארוחה(צילום: בועז לביא)

     

    הזדמנות לשנות את הרגלי האכילה

    בוברוב מסבירה כי היצאה מהשיגרה במהלך החג גורמת לכך שאנחנו הרבה פחות פעילים מאשר ביום יום. "עצם העובדה שאנחנו נחים יותר, ישנים יותר, ובעצם מתנהלים בין ארוחה לארוחה, היא כשלעצמה עלולה לגרום לעצירות ולבעיות עיכול. זו הסיבה שכדאי לפתוח כל בוקר בהליכה קצרה ובאופן כללי לנסות להיות פעילים יותר".

     

    היא מוסיפה ואומרת כי עבודות הניקיון של לפני החג "מכריחים" אותנו לתכנן עיצוב המטבח וסביבית האכילה ולשנות את הרגלי האכילה הלא בריאים. בוברוב מציעה כמה עצות שיאפשרו גם לשמור על המשקל בחג וגם להימנע מהתופעות של עצירות וכאבי בטן. הרווח הוא כמובן הרגלי אכילה נכונים שיכולים להישאר איתנו גם אחרי שהחג ייגמר.

     

    לשים על השיש ירקות ופירות חתוכים. במקום עוגיות או ממתקים שנמצאים אצלנו בדרך קבע. הנושא נבדק בחברות הייטק, בניסוי שנקרא ניסוי m&m ונערך במשך שבעה שבועות. 2000 עובדי חברות הורידו 3.1 מיליון קלוריות רק בגלל שבמקום עוגיות ואמ אנד אמ שמו פירות, ירקות ותאנים מיובשות.

    נמצא כי יש חיסכון של 1500 קלוריות לכל עובד בשלוש השנים האחרונות, בגלל השינויים האלה.

     

    במהלך ימי החג, מומלץ לאכול את הירקות והפירות, וכך לאכול פחות מהמאכלים המכבידים על מערכת העיכול.

     

    להציב על השולחן כד עם מים. כי אם המים נמצאים מולנו, אנחנו שותים יותר בלי לשים לב אפילו.  

     

    לעצב את סביבת האכילה. נכון שאנחנו אוהבים לאכול בכלים יפים, אבל מדובר בהרבה יותר. 

     

    כך למשל, אם יש לנו צלחות קטנות, אנחנו נאכל פחות, אם צבע האוכל משתלב עם צבע הצלחת, אנחנו נאכל יותר. לעומת זאת מחקרים מצאו כי אם אנחנו אוכלים בצלחות בגווני הכחול - כנראה שנאכל פחות.

      

    ישנן גם תרופות ותכשירים טבעיים שיכולים להקל על התופעות הללו, אבל מומלץ להתייעץ עם הרוקח לפני השימוש בהם.

     

     

     



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    להצליח ליהמנע מבעיות העיכול בחג
    צילום: shutterstock
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים