שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    גל ההתייקרויות: הקרמבו מתייקר ב-7.5%
    פרסום ראשון: חברת יוניליוור הודיעה לקמעונאים שתייקר בספטמבר את קרמבו של גלידת שטראוס ב-8 אג' ליחידה. החברה החליטה להעלות מחירים לקמעונאים לאחר שתנובה וטרה העלו את מחירי מוצרי החלב. ההתייקרות מצטרפת לעליות מחירים בעוף, תה, מלח ואורז. יוניליוור: "ייצור הקרמבו הפך ללא כדאי"

    הקרמבו מתייקר: יוניליוור החליטה לייקר את הקרמבו ב-7.5%. ההתייקרות, בגובה 8 אג' ליחידה, צפויה לקרות בספטמבר, לקראת תחילת עונת הממתק החורפי. הקרמבו ממותג: "גלידת שטראוס", אך המותג שייך לחברת יוניליוור. יוניליוור "מאשימה" בהתייקרות את העלייה בשכר המינימום ובהתייקרות התשומות. עליית המחיר תקפה לאריזות 20 ו-32 יחידות, בעוד שמחיר מארז 8 יחידות נותר ללא שינוי.

     

     

    עם זאת, החברה מסרה שלא תייקר מוצרים נוספים שהיא מייצרת, וביניהם: מגנום, דאב, הלמנס וקורנפלקס תלמה. יוניליוור היא אחת מ-10 חברות מוצרי הצריכה הגדולות בישראל (וגם בעולם), שמייצרת ומשווקת מאות מוצרים.

      

    הפעם האחרונה שיוניליוור ייקרה את הקרמבו היתה ב-2012, אז נרשמה התייקרות של 4%. ב-2015 הקטינה את המארזים של הקרמבו, מה שהביא להתייקרות של עד 25%.

     

    גלידת שטראוס: קרמבו ומגנום יתייקרו ב-4%

    הוקטנו אריזות קרמבו, פנטן וטייד. המחיר עלה

     

     

    מארז קרמבו של יוניליוור (צילום: חברת יוניליוור)
    מארז קרמבו של יוניליוור(צילום: חברת יוניליוור)

    גם אצל המתחרה של יוניליוור בקטגוריית הקרמבו, הגלידות של פלדמן שמייצרת את מנבו, שוקלים להעלות מחירים. מהחברה נמסר בתגובה כי "הנושא יעלה לדיון בקרוב, עדיין אין החלטה". מתחרה נוסף בקטגוריה הוא הקרמבו של חברת ריאו.

     

    ההתייקרות מצטרפת לעליות המחירים של טרה ותנובה במוצרי החלב שמחירם אינו מפוקח על ידי המדינה, שבאה בעקבות העלייה במחיר החלב הגולמי. שר האוצר לא אישר לחברות לייקר את המוצרים שבפיקוח, ובתגובה הן ייקרו את המוצרים שאינם בפיקוח בעד 3.4%.

      

    עוד התייקרו: אורז של סוגת, תה ויסוצקי, ובקרוב - גם מלח של מלח הארץ ועוף. בחודשים האחרונים התייקרו גם הטונה ונייר טואלט.

     

     

    מיוניליוור נמסר בתגובה: "למרות העלייה במחירי התשומות, המשפיעה על מגוון רחב ממוצרי החברה, יוניליוור לא מתכננת, בשלב זה, להעלות מחירים.

     

    "המקרה של הקרמבו שונה, לאור שחיקה דרמטית של הרווחיות בייצורו בשנים האחרונות, שנבעה בין היתר, מעלייה בשכר עובדי הייצור במפעל והפכה את ייצור הקרמבו ללא כדאי. לפיכך, נקטה החברה בצעדי ייעול בתהליכי הייצור במפעל, כדי לצמצם למינימום את העלייה במחיר לקמעונאי, העומדת על 8 אגורות ליח' קרמבו".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים