עוד צעד לקראת רגע היסטורי בחקר החלל: הרחפן-מסוק Ingenuity ("כושר המצאה" או "תושייה") הושם לפנות בוקר (יום א') על אדמת מאדים על ידי רכב החלל התמדה. כך הודיעה סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א. ככל הנראה טיסת הבכורה שלו תיערך ביום ראשון בשבוע הבא.

בהודעת נאס"א נכתב: "הנחיתה של מסוק מאדים אושרה. אחרי מסע של 471 מיליון ק"מ, רכב החלל התמדה סיים את הנחתת המסוק מבטנו על אדמת מאדים. המשימה הבאה? לשרוד את הלילה". בנאס"א מקווים שהפאנלים הסולאריים והמערכות הרגישות שעל המסוק ישרדו את הלילות הקרים בכוכב הלכת השכן.
אם הרחפן-מסוק ישרוד את הלילות הקרים של מאדים והמערכות שלו יפעלו כמתוכנן, הוא ייצא לטיסת הבכורה אי פעם של כלי טיס על אדמת כוכב לכת אחר. בנאס"א אמרו כי המידע על אודות טיסת הבכורה אמור להגיע לכדור הארץ ביום שני הבא, יממה לאחר המועד המתוכנן של הטיסה. לרחפן-מסוק שתי מצלמות שאמורות לתעד את הטיסה הקצרה ולהעביר את המידע לרכב החלל התמדה, הנמצא בקשר עם כדור הארץ.
2 צפייה בגלריה
הרובר הונח בהצלחה על אדמת מאדים
הרובר הונח בהצלחה על אדמת מאדים
אחד הגלגלים של התמדה וברקע הרחפן-מסוק על אדמת מאדים
(איור: נאס"א)
בכל טיסה אמור הרחפן-מסוק להגיע לגובה של עד חמישה מטרים מפני הקרקע. מדובר בטיסה קצרה מאוד של 300 מטרים בלבד.
לפני הטיסה ההיסטורית תערוך נאס"א סדרה של ניסויים, בין היתר יבדקו בסוכנות את הלהבים של הרחפן-מסוק, שאמורים להסתובב 2,537 פעמים בדקה. בינתיים, רכב החלל התמדה אמור להתרחק למרחק ביטחון של כ-16.5 מטרים מהמקום שבו ימריא המסוק-רחפן - לפני שזה ייצא לטיסת הבכורה שלו.
2 צפייה בגלריה
המסלול של המסוק בטיסת הבכורה הצפויה
המסלול של המסוק בטיסת הבכורה הצפויה
המסלול של המסוק בטיסת הבכורה הצפויה
(איור: נאס"א)
בגלל המרחק ממאדים, מפעילי המשימה לא יכולים לשלוט ברחפן בזמן אמת, לכן הוא צריך להיות אוטונומי, ולנהל את הטיסה בעצמו. גם כשמאדים הכי קרוב לכדור הארץ, לוקח למידע ממנו יותר משלוש דקות להגיע אלינו – כלומר הרחפן יסיים את טיסתו הרבה לפני שבמרכז הבקרה יקבלו את המידע על תחילתה.
בחודש שעבר הודיעה נאס"א כי לרחפן-מסוק צורפה פיסת בד מהמטוס של האחים רייט, שטס לראשונה בדצמבר 1903 בצפון קרוליינה. כך הודיעה סוכנות החלל האמריקנית. פיסת הבד, מהחלק התחתון של הכנף השמאלית, הועברה לנאס"א על ידי המוזיאון ההיסטורי בדייטון, אוהיו, העיר שבה גדלו האחים רייט.