• סובארו תציג בקרוב WRX חדשה
  • תשמור על מנוע בנזין מוגדש והנעה כפולה
  • היא גם עשויה להגיע ארצה במהלך שנה הבאה
האלמנט החמישי: בעוד תעשיית הרכב מתקדמת בצעדי ענק למעבר למנועים חשמליים ונקיים מזיהום, דור חדש בשושלת המכונית המפורסמת ביותר של סובארו ימשיך לעשות שימוש במנוע בבנזין מוגדש. ה-WRX שתוצג בקרוב תהיה דור חמישי בשושלת שהחלה את דרכה בתחילת שנות התשעים כרפליקת חוקית לכביש הציבורי למכונית המירוץ המצליחה מסבב אליפות העולם בראלי באותם שנים.
במשך שנים היריבה העיקרית של סובארו הייתה מיצובישי עם הלאנסר איוו, גם בקרבות האליפות על המסלולים השונים בסבב ה-WRC, ולא פחות מכך בקרב על כיסו של חובב הגה. אבל זה כבר חמש שנים שהמתחרה היפנית לא מיוצרת עוד, משאירה את הזירה בלעדית לסובארו.
2 צפייה בגלריה
סובארו אימפרזה GT קולין מקריי
סובארו אימפרזה GT קולין מקריי
סובארו אימפרזה GT הראשונה וקולין מקריי שהרהיב בביצועיה ב-WRC
עדיין עם כונס אוויר: היצרנית פרסמה תמונה מוצללת של ה-WRX החדשה שלא חושפת יותר מידי, פרט לכונס אוויר למצנן הביניים (אינטרקולר) על מכסה המנוע המוצב שם בכל אחד מהדגמים והגרסאות שקדמו לה. בתמונות ריגול של אבות טיפוס בניסויי נהיגה שפורסמו ברשת נראה כי בחלקה האחורי יש ארבעה מפלטים ומסיט אוויר צנוע על דלת תא המטען. ספוילר אחורי גדול יותר יוצע כנראה ב-STI הקיצונית שתוצג כמה חודשים לאחר מכן.
ה-WRX תעשה שימוש במנוע בנזין מוגדש, ככל הנראה בנפח 2.4 ליטר המוכר מהאיבולטיס. הוא ישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או לתיבה אוטומטית רציפה והנעה כפולה קבועה. כבסיס תשמש הפלטפורמה העדכנית של סובארו, שתאפשר קשיחות גבוה יותר וגם מרכז כובד נמוך במעט מהדגם הנוכחי. הבסיס המודרני יאפשר גם לצייד אותה במערכות בטיחות מתקדמות ואקטיביות.
מה אנחנו חושבים: גרסאות הביצועים למשפחתית של סובארו, ה-WRX וה-STI הקיצונית, הן המכוניות האייקוניות והמפורסמות ביותר של היצרנית. עצם העובדה שסובארו בחרה להמשיך ולשווק אותן, למרות הקשיים לעמוד בתקנות זיהום אוויר הולכות ומחמירות, ראויה לשבח.
עד כמה הן יצליחו לשמור על ה-DNA המפורסם של השושלת המפוארת, ועד כמה יהיו מלהיבות ומרגשות לנהיגה נדע לאחר שננהג בהן. אנחנו מקווים שזה יהיה בקרוב.