3 צפייה בגלריה
להתעורר חיוניים יותר. סקס בוקר
להתעורר חיוניים יותר. סקס בוקר
להתעורר חיוניים יותר. סקס בוקר
(צילום: shutterstock)


אם תשאלו אותי, העולם יכול להיות מאוד פשוט: כשהשמש שוקעת הולכים לישון, כשהיא זורחת קמים. הטבע בכבודו ובעצמו מסביר לנו במלוא תפארתו שהלילה מיועד לכיבוי מערכות, אז למה להתעקש להתנגד לו? רק שלזוגתי, 'שתחיה', תוכניות אחרות, וגם תכנות הורמונלי הפוך לחלוטין. וכך, בעודי נערכת לכיבוי השאלטר והתמסרות לשנת היופי שלי, לה, שתהיה בריאה, יש מזימות אחרות עבורנו.
לטורים הקודמים של פריידי מרגלית:
אני בטוחה שחלקכם מחייכים כרגע מבפנים, מכירים את הסיטואציה, בין אם מהצד שרק רוצה לישון עם רדת החשיכה, או מהצד המתעורר, תרתי משמע. לא משנה מאיזה צד תסתכלו על זה, זה מתסכל. סוגיית התדירות, ובעיקר הזמן המושלם לסקס, היא סוגיה מוכרת ושכיחה, שלא פעם מביאה איתה חיכוכים של ממש, כפי שכבר שיתפתי אתכם בטור הפערים שכתבתי.

3 צפייה בגלריה
עוררות מינית
עוררות מינית
עוררות מינית
(צילום: shutterstock)

היום אני רוצה לשתף אתכם בטיפ אינטימי מחדר השינה שלנו, פתרון גאוני שעובד עבורנו יופי כבר שנים, ולאחרונה מצאתי לו גם צידוקים מחקריים, אם עושה לכם את זה חותמת של מדענים. ראשית, גם בסקס, כמו בכל דבר שאנחנו עושים, החוכמה היא להיות מסונכרנים עם מבנה האישיות שלנו ואורח החיים. כך שמי שהמציא את הסקס הלילי, היה כנראה ינשוף לילה חסר מלטונין (הורמון טבעי המשפיע על השעון הביולוגי) או שסתם סבל מדימוי גוף נמוך והעדיף לחכות לחשכה כדי להתערטל באפלה. כך או כך, הוא לא לקח בחשבון אותי ועוד רבות וטובות כמוני השוקעות עם השמש, גמורות אחרי עוד יום עבודה.
אבל רגע, מי אמר שסקס עושים רק בלילה? מה עם סקס במהלך היום? נכון שעבור רוב הזוגות, הלילה הוא אולי הזמן היחיד שבו הם רואים האחד את השנייה, אבל זו רק קונספציה, רעיון שתיכף תבינו שאפשר לשנות אותו, ועל הדרך לשנות גם את הזוגיות שלכם. אם תבינו מהם היתרונות של סקס על הבוקר או בצהריים, סביר להניח שתתחילו לכוון שעון כבר מעכשיו.

יום קורן, יצירתי ומלא חיוניות

היתרונות הבריאותיים בסקס ידועים וברורים. לא בכדי התברכנו בפעולת העונג שנועדה להסב לנו הנאה, ובכך לחסוך את היכחדות המין האנושי ולסייע בהמשך הרבייה. אך מעבר להנאה, יש לסקס השפעות בריאותיות, פיזיות ונפשיות כאחד. המוח, איבר המין הגדול ביותר שלנו, מפריש בעת הסקס ממתקים הורמונליים, ביניהם אדרנלין, דופמין ואוקסיטוצין, המוכר גם בכינויו "הורמון האהבה".
לאוקסיטוצין שלל תכונות נפלאות, החל מהורדת סטרס, חרדה וכאב, ועד להגברת האהבה העצמית ואהבת הזולת. כשאנחנו מפוצצים באוקסיטוצין אנחנו חשים אהבה כלפי העולם, רוצים לחבק ולחמול את כולם. וכאן אני שואלת: למה לשמור את כל הטוב הזה לחצות ולבזבז אותו רגע לפני השינה? רק תחשבו איך יתחיל היום שלכם כשבגופכם שוצפים זרמים נעימים של אוקסיטוצין, המאפשרים לכם להתנהל בעולם מתוך אמון, נינוחות ואהבה. האין זה המפתח ליום מעולה?
עכשיו תגידו לי, "למי יש זמן בבוקר?", אז רק שתדעו שפעילות הבוקר האינטנסיבית הזו, עם כל החומרים הנהדרים שהיא משחררת במוחנו, יכולה לחסוך לכם זמן התארגנות יקר, שכן ההורמונים המפנקים המוזכרים לעיל משפיעים הלכה למעשה על עור הפנים והופכים אותו לקורן במיוחד. גם "יום שיער מעולה" יכול להיות נעוץ בעובדה שעשיתם סקס על הבוקר, והנה חסכתי לכם שעה של התארגנות.

3 צפייה בגלריה
פריידי מרגלית וזוגתה
פריידי מרגלית וזוגתה
פריידי מרגלית ו'שתחיה'. האחת רוצה סקס בוקר והשנייה בלילה
(צילום: גולי כהן)

אגב, כמי שמקפידה באדיקות על שנת הצהריים שלה, זו גם חלופה לא פחות ממעולה! אין ספק שגמירה טובה ומתוקה היא הדרך הנעימה ביותר לצלול לשנ"צ מפנק. אני תמיד משכנעת את תלמידיי לפרגן לעצמם שנת צהריים ומסבירה להם שזו הדרך "להרוויח שני בקרים ביממה", כך שסקס בצהריים זה "דאבל ווין". גם התכנסות וחיבור פנימי עם עצמנו, גם רגע של עצירה ואתחול מחדש וגם מפגש מסעיר עם אהובינו. וכל זה כשהשמש במרכז השמים, מלאת און, תומכת ומעצימה.
אם הייתי יכולה לספר לכם כמה חיונית היא אנרגיה מינית באמצע היום, יש מצב שבמקום לסיים את קריאת הכתבה, הייתם רצים ברגע זה למיטה. ולא, אני לא מדברת על סקס כמרדף אחר אורגזמות, אלא על הזדמנות לעורר בתוכנו את האנרגיה המינית השובבה, זו שאמונה על היצירתיות, החיות והחיוניות שלנו, ופשוט להביא אותה עם טוויסט בעלילה. תחשבו איך זה להתחיל את היום כשאנחנו מחוברים לעצמנו, לרעיונות ולרצונות העמוקים שלנו, חמושים באנרגיית יצירה עוצמתית שהופכת כל יום למגה יום.
אז מה אתם אומרים על לנסות ולצאת מהתבניות המוכרות? זה תמיד מרענן לגוון ולשנות, שלא לדבר על כך שאולי תמצאו שזהו פתרון אידיאלי שיוציא אתכם מהקופסה ויניע אתכם לעוד הרבה שינויים שוברי שגרה. ואם סקס בוקר או צהריים נראה לכם תלוש מהמציאות, המציאו את הנוסחה המדויקת עבורכם. אם זה להתעורר מוקדם לפני הילדים או לגנוב רגעים משותפים של "ביחד'נס" במהלך היום. ברגע שתהפכו את זה לשגרה, כבר לא תוכלו אחרת.
ואגב, שלא תטעו, זה לא מונע מ'שתחיה' לנסות גם בלילה, אבל עזבו, זו כבר לא בעיה שלכם, עם זה אני מתמודדת בגבורה. מוזמנים לשתף אותי כאן בטוקבקים אם אהבתם את הטיפ האישי, ואדאג לצייד אתכם בעוד טיפים איכותיים למסע האינטימי והזוגי שלכם.
בהצלחה!
פריידי מרגלית היא מייסדת תפישת המטאיזם ועומדת בראשה של קהילת מרחב מודעות.