3 צפייה בגלריה
מה יש בה שאין בי? למה דווקא איתה?
מה יש בה שאין בי? למה דווקא איתה?
מה יש בה שאין בי? למה דווקא איתה?
(צילום: Shutterstock)

"הוא מתחתן!" צעקה ליאת בטון רוטן מעברו השני של הטלפון. "אנחנו נפרדנו כי הוא הצהיר שלעולם לא ירצה להתחתן, והנה! אפילו לא עברה לה שנה והוא מתחתן עם מישהי אחרת! את קולטת? אני פשוט לא מאמינה!"
אני דווקא מאמינה מאוד, חשבתי לעצמי. במשך השנים נתקלתי באינספור סיפורים על הגברים האלה שמכונים "הפרפרים הנצחיים", אלו שכולם מניחים שלא יתחייבו לעולם. נשים נופלות שבי בקסמיהם, אך מלבד קצת סקס, שלא תמיד עומד בציפיות, הן לא מקבלות מהם דבר מלבד לב שבור ואכזבה רבתי. ולא רק זה - בסוף אותן נשים שומעות מאיזו חברה שלמרות הכול, ה"פרפר" שלהן כן מתחתן. הן נשארות פעורות פה ותוהות לעצמן, איך זה יכול להיות? איך אותה אישה גרמה לו לשנות את דעתו? ולמה דווקא היא, מכל הנשים האחרות? כדי להבין מה היא עשתה שאת לא עשית, חשוב שתביני שלושה דברים:

1. אין גבר שלא מוכן להתחייב

אל תאמיני לגבר שאומר שהוא לא בנוי לזוגיות, כי זה לא נכון. אגב, גם אל תחכי לו או תרדפי אחריו בציפייה שיגיע הרגע הזה שבו הוא כן יהיה מוכן להתמסד. יתרה מכך, אם הוא אומר לך מפורשות שהוא לא מעוניין בקשר רציני, במערכת יחסים, בחתונה ובילדים, אז תאמרי לו שלום ולא להתראות. את ראויה לכל החבילה ואל תשכחי זאת.
עוד בנושא:

2. אף אחד לא רוצה שילחצו עליו

מכירה את הגומייה הרחבה החומה? ככל שתמתחי אותה חזק יותר, כך היא תעוף רחוק יותר, וכך גם הגבר שלך. כשחושבים על זה לעומק, גם את לא אוהבת שמותחים את הגבולות שלך ולוחצים עלייך לעשות משהו שלא בטוח שאת מוכנה לעשות. במקום לקרב זה יוצר ריחוק, אפילו מעורר טינה. אז אל תציבי דרישות, תנאים, אולטימטום או לוחות זמנים. אל תגזלי ממנו את הדבר הכי חשוב לו, את החופש שלו ובכלל זה גם את חופש הבחירה. תני לו להרגיש שהוא בוחר בך מרצונו ולא מתוך ברירת מחדל.

3. אל תתפשרי על המטרות שלך

לפני שאת מבזבזת את זמנך על גבר שלא שווה אותך, עצרי וחשבי האם הוא הגבר הנכון בשבילך. האם המטרות שלו תואמות את שלך? ואם לא, האם את באמת מוכנה לוותר בשבילו על החלומות שלך? יכול להיות שאת כל כך מאוהבת בו עכשיו שאת מוכנה להתפשר בשבילו על דברים שחשובים לך, אבל מה יהיה בעוד שנה? שנתיים? עשור?

3 צפייה בגלריה
בנוי למחויבות אבל לא איתך
בנוי למחויבות אבל לא איתך
בנוי למחויבות אבל לא איתך
(צילום: Shutterstock)

אחרי שהבנו את זה, נשאלת השאלה: מה היא עשתה שאת לא עשית, ואיך היא הצליחה ל"ביית" את הפרפר החופשי? כלומר, איך גם את תוכלי לגרום לו לרצות רק אותך ולתמיד?

חיים משלך

תדאגי שיהיה לך זמן לעצמך, למשפחתך ולחברייך. לא הכול סובב סביבו. השקיעי בעצמך ולמדי ליהנות גם מהלבד. הראי לו שיש לך חיים מלאים ועשירים ושאת לא זמינה בשבילו בכל רגע נתון. צרי לעצמך עולם עשיר, מלא ושמח. האושר שלך נמצא בתוכך ולא אצל בן זוגך. תחלקי איתו את האושר הפנימי שלך, ותראי שיחד הוא רק יתעצם.

מרחב

אחד הדברים החשובים ביותר הוא להעניק לו את המרחב שלו. גבר זקוק ללבד שלו, ובעוד נשים נוטות להיות חברותיות מאוד, גברים נוטים להסתגר, ופעמים רבות הם נכנסים למערה שלהם כי נדרש להם זמן כדי לחשוב לבדם. הביני שזהו צורך ולא רצון. בנוסף, לגברים נדרש זמן רב יותר כדי להיקשר. אם לא תיתני לו מרחב ותהיי דביקה מידי ותדרשי לראות אותו בכל יום, הוא יתרחק, וסביר להניח שיעשה זאת באופן שימנע ממך את האפשרות לגשר על המרחק.

געגוע

תני לו להתגעגע אלייך. הגעגוע יגרום לו להתאהב בך. רק לאחר שהוא יחוש געגועים הוא יגיע להבנה שהוא רוצה אותך, שהוא צריך אותך ושקשה לו בלעדייך. תני לו להתמכר אלייך ולרצות בקרבתך. את לא יכולה להיות איתו 7\24, גם אם הוא רוצה ומבקש. הקשר בינך לבין אותו גבר חלומי צריך להירקם לאט ובזהירות, תוך שמירה על הכללים. זכרי שהחיפזון הוא מהשטן. תשלטי בעצמך וברגשותייך, את כבר לא ילדה, אז כדאי שתלמדי לדחות סיפוקים. אל תהיי זמינה בכל פעם שיצייץ. תני לו להתגעגע ולפתח רגשות.

3 צפייה בגלריה
תני לו להיות לבד קצת ולהתגעגע אלייך
תני לו להיות לבד קצת ולהתגעגע אלייך
תני לו להיות לבד קצת ולהתגעגע אלייך
(צילום: Shutterstock)

הקלף המנצח

את רוצה אותו והוא רוצה אותך, יש ביניכם משיכה חזקה ומהפנטת ואת לא מפסיקה לחשוב עליכם יחד, בחדר המיטות? חכי. לא עוד דייט או שבוע נוסף, אלא חכי באמת. אל תתמסרי אליו עד שהוא יתמסר אלייך. הוא רוצה סקס? מעולה! את רוצה מחויבות! נשמע מיושן? ממש לא. מחקרים שבוצעו הצביעו שהגבר יצרי יותר מהאישה ושסקס הינו יצר בסיסי שמעסיק אותו לא פחות מאוכל. באחד המחקרים המפורסמים בדקו ומצאו כי גבר חושב על סקס כל 52 שניות. במחקר מעודכן אפילו יותר, מצאו כי גבר חושב על סקס פי שניים מאשר אישה.
לאור מחקרים אלה את יכולה להבין את חשיבות האקט המיני אצל הגבר, מה שמעיד על כך שהוא בוודאי מפנטז עלייך לאורך היום, וזה מעולה. תני לו להמשיך לפנטז עלייך. כלומר, מומלץ לדחות את הסקס עד כמה שאפשר, ולמעשה מומלץ לחכות עד שהגבר יתחייב לקשר מונוגמי. הנה לו עוד סיבה להתחייב.

תני לו לעבוד

הוא רוצה אותך? מעולה! שיתאמץ. אנחנו לא מעריכים דברים שמושגים בקלות. אל תשחקי משחקים כי היום אנשים סולדים מכך יותר מבעבר, אבל גם אל תהיי קלה מידי להשגה. הקפידי לשמור על איזון. הוא צריך להשקיע בך ולטפח את הקשר איתך, כדי שתהיי שלו ורק שלו.
אם תגרמי לו להזיע בשבילך, הוא תמיד יזכור כמה קשה היה צריך לעבוד כדי לזכות בליבך. הזיכרון הזה יגרום לו להבין כמה קשה להשיג מישהי כמוך, ויעזור לו להפנים שהוא צריך להיאחז בקשר שלכם. זכרי, מה שבא בקלות הולך בקלות.

העצימי אותו

ככל שתגרמי לו להרגיש אהוב ומוערך, כך הוא יתאהב בך ויעריך אותך יותר. גברים צריכים מישהי שתלטף להם את האגו בדיוק כפי שאת זקוקה למישהו שיקשיב לך. הפסיקי להתלונן על דברים פעוטים, והעריכי את כל אותם הדברים הקטנים שהוא עושה בשבילך. זאת כמובן רק אם הוא עושה (ומגיע לך שיעשו בשבילך). תשומת הלב לפרטים, המחמאות וההערצה שלך כלפיו תגרום לו להתמכר אלייך.
לסיכום, חשוב שתביני שאנשים בכלל וגברים בפרט מוכנים לצאת מאזור הנוחות שלהם אך ורק כשאין להם ברירה. אם הגבר מקבל את כל מה שהוא רוצה בלי להתחייב, לא קיים בו הרצון לשנות דבר. למה לתקן משהו אם הוא לא שבור? ומדוע לו להתאמץ? אל תצפי שדברים פשוט יקרו כשאין לו שום תמריץ. זו האחריות שלך לקדם את מערכת היחסים הזאת, ולהביא אותה למקום שאת רוצה שהיא תגיע אליו.
כדי לשמור על הלב שלך, אל תשקיעי את כל כולך בקשר לפני שהוא התחייב לבלעדיות. אל תניחי שאתם בני זוג רק כי ככה זה מרגיש. אל תסירי את הפרופיל שלך מהאפליקציות השונות ואל תנתקי קשרים עם גברים אחרים כדי לא לשרוף גשרים. זכרי שמה שלו מותר, מותר גם לך.
יתרה מכך, אל תאיצי בו ואל תפעילי עליו מניפולציות. את לא מטיפה, מנדנדת או מתחננת. את רוצה לגרום לו להתחייב אלייך באופן טבעי ומרצון. מדוע שיעשה זאת? כי עם שמירה על העקרונות הבסיסיים זה ירגיש לו כמו הדבר הכי נכון!
סיון קנטי אביטן היא יועצת דייטינג ושדכנית, מחברת המדריך לרווקה "אחת שיודעת"