(תסריט: לורי שטטמאור, עריכת וידיאו: יפית שקרוב)

היי שלי, ילדתי את בני הקטן לפני שלושה חודשים, ומאז אני לא מצליחה אפילו לחשוב על לשכב עם בן זוגי. חשוב לי לציין שלפני ההיריון היינו מאוד פעילים מינית. אני רואה שקשה לו עם זה, ותוהה האם זה נורמלי שיש לי פחות חשק, ואיך אני יכולה להרגיש מינית מחדש?
קודם כל, מה שאת מרגישה הוא בהחלט נורמלי וזה בכלל לא פשוט לחשוב על סקס לאחר הלידה. כן, גם שלושה חודשים אחריה. נשים רבות שואלות אותי איך בכלל חוזרות לקיים יחסי מין אחרי ההלם של הלידה. הן מציינות תשישות, עייפות והיעדר חשק מיני.
חלקן גם דיברו איתי על קשיים עם הגוף החדש שלהן, ויש מי שחוששת מכאבים בחדירה, הפרשות או להרגיש יבשה מדי. אגב, גם לא מעט גברים חווים תשישות ועייפות לאחר לידת התינוק, וחלקם חווים גם ירידה בחשק המיני. כך שגם המצב השני נורמלי למדי.

1 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד. לכל זוג הזמן שלו, ואי קיום יחסים למשך תקופה לא מעיד על סוף הקשר
(צילום: אולפן Ynet)

אז מה עושים?

אתחיל ואומר שכל זוג צריך לקחת את הזמן, גם אם האישה קיבלה אישור מהגינקולוג שהיא יכולה לחזור להיות פעילה מבחינה מינית. בכלל, אל תיבהלו מההפסקה הזאת בחיי המין שלכם. זה טבעי, ובהחלט קיימות תקופות בחייו של כל זוג שבהן לא תהיה כמעט או בכלל פעילות מינית, וזה ודאי לא מעיד על סוף הקשר.
"קיימות תקופות בחייו של כל זוג שבהן לא תהיה כמעט או בכלל פעילות מינית, וזה ודאי לא מעיד על סוף הקשר"
יחד עם זאת, חשוב כן לנקוט בצעדים כדי להחזיר את המיניות לזוגיות שלכם, והם יכולים להיות הדרגתיים: צעד ראשון - לזכור לדאוג לעצמכם. כדי שהחשק המיני יחזור, יש להרגיש חיבור לעצמכם, דבר שלא תמיד קל ליישם כשנכנס תינוק לתמונה.
חשוב שתתמכו האחד בשנייה ותאפשרו לעצמכם לקחת כמה שעות של זמן איכות אישי על בסיס קבוע. פעם בשבוע זו התחלה טובה. נצלו את הזמן כדי להתחבר לתחושות שלכם, לדבר עם חברים טובים או להשתחרר בעזרת אימוני ספורט.
הצעד השני הוא לשמור על זמן איכות זוגי וקירבה. גם אם אין בייביסיטר, עדיין תוכלו לבלות יחד. הקורונה הוכיחה לנו שדייטים אפשר לעשות גם מהמרפסת או מהסלון. חשוב כמובן לקבוע מראש יום ושעה אשר נוחים לשניכם. אל תוותרו על זה! שיחות מלב אל לב לא רק מקרבות, הן גם יעזרו לכם להיות הורים טובים יותר ויחזקו את הזוגיות.
הצעד השלישי הוא ליזום סקס בתקופות בהן אתם חשים פחות מותשים. כלומר, ישנים קצת יותר משעתיים בכל לילה, או כאשר צד אחד מרגיש מוכן ומתקשר זאת בדייט השבועי שלכם.
אל תשכחו להקפיד על משחק מקדים ארוך ועשיר במגע, ושימו לב לאמצעי מניעה מאחר שגם לאחר הלידה ניתן להיכנס להיריון.
בהצלחה!
פורסם לראשונה: 10:18, 27.02.22