אנחנו יוצאים כבר 4 חודשים מדהים בינינו תקשורת טובה ומשיכה מטורפת אבל הוא גרוש טרי והוא לא יודע אם ירצה עוד ילדים. אני מבזבזת את הזמן שלי? אגב אני בת 34 ושומעת את השעון מתקתק.

התשובה של עדי וחמוטל

"אין ספק שאי-ודאות היא אחד הנושאים שהכי קשה לנו להתמודד איתם, ולכן אם היא מחפשת רגע פתרון, כדאי לפתוח בכך שאף פעם אי אפשר באמת לדעת מה יקרה בעתיד", אומרת עדי ומוסיפה: "הייתי מציעה לאותה בחורה רגע לנשום, כי כי ארבעה חודשים זה מעט מאוד זמן כדי לקבל החלטה, מה גם שיש היום נשים שמביאות ילדים בקשת מאוד רחבה של גילאים, כך שגם אם השעון הביולוגי שלך מתקתק, אין סיבה לחשוב שאזל לך הזמן, ולתפיסתי אם את רוצה ילדים - יהיו לך ילדים. בכלל, אנחנו הרבה פעמים חיים בתפיסה שהזמן שלי אוזל, אבל זה לא תמיד ככה, והדרך היחידה היא לשהות בתוך זה".
לטורי הווידאו הקודמים של עדי קמחי וחמוטל לוי לשם מנקודתיים:
"לשהות בתוך זה - אבל עם גבולות", מעירה חמוטל. "כי כל עוד היא תשאל את זה כל הזמן, זה רק יעכיר את היחסים ועשוי לייצר ציפיות שייגרמו לצד השני להתרחק. לטעמי זה עניין של מסוגלות והקשבה, ואולי גם צריך עזרה פה. רק שבניגוד לעדי, אני כן סבורה שצריך להיות כאן איזשהו טיימליין. יכול להיות שמישהי תגיד, 'אני נותנת לזה חודשיים' או 'אני נותנת לזה חצי שנה'. אין פה חוקים, כל עוד זה קשור למה שאת מרגישה שאת יכולה לתת".

1 צפייה בגלריה
חמוטל לוי לשם
חמוטל לוי לשם
חמוטל לוי לשם. לשהות אבל עם גבולות
(צילום: מתוך הווידאו)

"אני שומעת אותך עם הטיימליין אבל זה כן מעורר בי התנגדות", מתערבת עדי, "כי אז, אם אני מגדירה לעצמי זמן, אני כל הזמן אמשיך לחפש את הסימנים ללמה זה לא מספק אותי ולדעתי עדיף קודם כל לשהות שנייה בקשר ולשחרר. לתת לדבר הזה להתבשל עוד קצת ולראות אם יש כאן בכלל בסיס. אם הבסיס הוא טוב – יהיו לה ילדים".
"ועדיין היא צריכה לקחת בחשבון שגם אם הוא הבן אדם טוב והתקשורת נהדרת, זה עדיין לא אומר שהוא ירצה ילדים", אומרת חמוטל, "ואם היא במתכונת שברור לה שהיא רוצה את הזוגיות עם ילדים, אז כן הייתי מציעה לבחורה להחזיק גם את הדבר הזה ולא רק לזרום".
"לדעתי אין באמת דבר כזה 'לבזבז את הזמן'", אומרת עדי. "אז אולי הדברים לא קרו בטיימליין שרציתי, אבל זה לא בזבוז זמן".
"באיזשהו מקום, אותה אישה צריכה להחליט מה חשוב לה יותר, ולקבל בחירה", מסכמת חמוטל.
"בסופו של דבר, הדילמה לא פשוטה, אבל נשמע שיש לך משהו טוב בידיים", מסכמות שתיהן. "אז תני לזה עוד קצת זמן והחליטי שעכשיו שלושה חודשים את לא מתעסקת בזה ורק מעמיקה את הקשר איתו. ככל שהזמן יחלוף והקשר יקבל את הזהות שלו, התשובה כבר תהיה הרבה יותר ברורה גם לך וגם לו. שיהיה בהצלחה!".

עדי קמחי וחמוטל לוי לשם הן מאמנות אישיות וקבוצתיות בנקודתיים - תהליכי זוגיות