1 צפייה בגלריה
הגוף המושלם
הגוף המושלם
המרדף אחר הגוף המושלם
(צילום: Shutterstock)

מאז שאני זוכרת את עצמי אני מכלה את זמני הפנוי בחדר כושר. אפשר לומר שזו השקעה שנושאת פרי ואפשר גם לומר שאני במירוץ אחר הגוף המושלם שלעולם לא יהיה לי, ועל כן מוטב שארגע ואלמד לבלות גם סתם ברביצה מול הטלוויזיה. מצד שני, אם היו מציעים לי להימנע מסקס למשך שנה שלמה תמורת הגוף הכי מושלם, זה שאני מפנטזת עליו, הייתי אומרת שעם כל הכבוד, אני מעדיפה להזיע גם במיטה וגם בחדר כושר, ואפילו לאכול פיצה תוך כדי. שליש מהאמריקאים, לעומת זאת, היו מקבלים את העסקה בלי להניד עפעף. כך מראה סקר חדש שנערך לאחרונה בקרב 2,000 נשאלים.
בנוסף להתנזרות ממין עבור השגת הגוף המושלם, 33% מהנשאלים הודו שהם היו מוכנים היו מוכנים לאכול שיבולת שועל בכל ארוחה למשך שנה שלמה, אם זה היה משיג להם את גוף החלומות שהם שואפים אליו, 30% היו מוכנים לגלח את הראש ו-29% היו מוכנים לבלות חודש שלם לבד ביער בלי חשמל. רבע מהנשאלים היו מוכנים לבלות שבוע בכלא, ו-21% היו מוכנים לאבד את הקול שלהם לשנה או לא להתקלח במשך שבועיים. הקרבות מכובדות ביותר!

המחקר, שנערך מטעם Freeletics, אפליקציית כושר ולייף סטייל, מצא ש-67% מהנשאלים כלל לא יודעים אילו הרגלים בריאותיים עליהם ליישם בחייהם. שלושה מתוך ארבעה נחקרים אמרו שמאמן אישי בוודאי יעזור להם להשיג את היעדים בצורה יעילה יותר, ו-69% הודו שברור להם שהדבר היחיד שיעזור להם להיכנס לכושר הוא מאמן אישי, אבל הם נמנעים מכך בגלל העלות הגבוהה הכרוכה בדבר. לא בכדי 76% מהנשאלים הביעו תקווה שלקחת מאמן אישי יהיה דבר בר השגה, בבחינת הוצאה אשר שווה לכל נפש.
עוד מתברר שהרשת החברתית משחקת תפקיד חשוב במוטיבציה להתאמן. יותר מ-75% מהנשאלים דיווחו שהם עוקבים אחר מאמני כושר מעוררי השראה ברשתות החברתיות כדי לקבל מוטיבציה, ו-85% מהנשאלים הודו שהם עוקבים אחר ההתקדמות שלהם דרך תמונות סלפי.
ואם כולנו כל כך משתוקקים לגוף המושלם, מדוע בכל זאת קשה לשמור על שגרת אימונים? בעניין זה סיפקו הנשאלים שלל תירוצים שיצדיקו כביכול מדוע הם לא מתאמנים ולא שומרים על הרגלים בריאים לחיים. בראש הרשימה ניצב התירוץ הקלאסי "אין לי מספיק זמן", וסיפקו אותו 35% מהנשאלים. התירוץ השני ברשימה, שנמסר על-ידי 28% מהנשאלים, היה היעדר תוצאות נראות לעין. 26% מהנשאלים אמרו שהם מודאגים מכך שהם עברו את נקודת האל-חזור ושזה מאוחר מדי עבורם להתחיל עכשיו להתאמן, ו-25% תירצו זאת בכך שחדר הכושר פשוט רחוק מדי ממקום מגוריהם.
למרבה האירוניה, רבע מהנשאלים הודו שחייהם מלחיצים מדי מכדי לאפשר להם לשמור על שגרת חיים בריאה. הם דיווחו שהם מרגישים בסטרס בממוצע שלוש פעמים בשבוע, ו-11% מהנשאלים אמרו שהם מרגישים לחוצים במשך חמישה ימים בשבוע. חבל, למיטב ידיעתי פעילות גופנית דווקא מפחיתה סטרס נפשי ועוזרת בהפגת הלחצים. ואם על הדרך גם תגיעו לגוף המושלם, ניצחתם.