מה הייתם עושים אם בן או בת הזוג שלכם בשנתיים האחרונות היה מעלה לפייסבוק תמונה מזוגיות חדשה, שבועיים בלבד אחרי שלקחתם פסק-זמן האחד מהשנייה? כשזה קרה למני, הוא נכנס לשוק. "היינו בסך הכול בהפסקונת, כשיום בהיר אחד אני פותח את הפייסבוק וקולט שמי שהייתה חברה שלי העלתה תמונה משותפת עם בן זוג חדש, שבה שניהם יושבים מחובקים ברגע רומנטי בבית קפה. אני בן אדם עם אגו", הוא מודה בכנות, "אז נכנסתי לפייסבוק של הבחור והתחלתי לחטט לו בתמונות".
כשמני הבין שגם לבחור הייתה עד לא מזמן חברה אחרת, הוא עבר לנבור גם בתמונות שלה, וכשההצלבות לא השאירו מקום לספק, הוא החליט שהוא מציע לה חברות. "הרגשתי שאני פשוט חייב לעשות מעשה", הוא אומר כשאני שואלת מה הייתה המטרה שלו כשפנה לליאת. "אמרתי לעצמי, הם משחקים משחק? אני אשחק משחק גדול עוד יותר!"
עוד סיפורי אהבה במדור הפרק-בתניקים:

"אני ואותו בחור אומנם יצאנו רק ארבעה חודשים, אבל זה בהחלט לא היה נעים", משתפת ליאת, שהופתעה בעצמה לראות את בן זוגה הקודם חובק בחורה חדשה. "אף אחד מהחברים שלי עוד לא ידע שנפרדנו כי זה אפילו לא היה רשמי, ופתאום חברות מספרות לי על התמונה", היא משחזרת. ואם כל זה לא מספיק מטלטל, הרי שלפתע, משום מקום, הגיעה גם הצעת חברות מבחור לא מוכר שחיטוט מהיר בפרופיל שלו גילה לה שמדובר בחבר לשעבר של הבחורה מהתמונה. "הופתעתי", היא נזכרת. "אמרתי לעצמי, מה הוא רוצה ממני עכשיו?"
אחרי התייעצות קלה עם חברה, החליטה ליאת לשלוח לו הודעה מיתממת, "היי, אנחנו מכירים?". מני פתח את הקלפים בפני ליאת, ומהר מאוד השניים מצאו את עצמם מנהלים שיחות טלפון ארוכות. בהתחלה הם דנו בעיקר בסיטואציה המביכה שהיו שותפים לה בעל כורחם, אך עם הזמן השיחות הפכו להיות עמוקות ואישיות יותר.

6 צפייה בגלריה
ליאת ומני
ליאת ומני
ליאת ומני. "לא הבנתי מה הוא רוצה ממני"
(צילום: אוסף פרטי)

"בשלב הזה כבר הרגשתי שאני רוצה לפגוש אותה, שבא לי להכיר את ליאת כבן אדם, בלי קשר לסיבה שבגללה הצעתי לה חברות", משחזר מני. ליאת, לעומת זאת, היססה. "כל הסיטואציה הזאת נראתה לי פתאום חשודה", היא מתארת את שהרגישה. "וגם חברות אמרו לי, 'בשביל מה הוא רוצה להיפגש איתך? מה נסגר איתו?"'
מה חששת שיקרה?
"לא יודעת בדיוק, אולי שהוא רוצה לעשות קטע לחברה שלו לשעבר באמצעותי. בתחילת הדייט הראשון שלנו אפילו חשבתי שהוא מנסה להקליט אותי בפלאפון", היא מתארת בחיוך את הפראנויה הקלה שליוותה אותה בראשית ההיכרות, אבל ככל שהתארכה הפגישה, החשדות של ליאת התפוגגו. "אני זוכרת שבאנו הביתה ועוד המשכנו לדבר בטלפון, ולמחרת כבר הלכנו לראות את הסרט 'כוכב נולד' עם ליידי גאגא".

6 צפייה בגלריה
ליאת ומני
ליאת ומני
(צילום: אוסף פרטי)

בחורה לזוגיות

לדייט השני שלהם הגיע מני עם מתנה - זוג פיג'מות של דונלד דק ומיקי מאוס. ליאת מודה שהיא הובכה מהמחווה האינטימית. "אמרתי לעצמי, אנחנו בקושי מכירים, מה הוא קונה לי מתנות עכשיו?", אבל היא החליטה לא לעשות מזה סיפור, ואפילו ישנה עם אחת הפיג'מות כבר באותו הלילה כשחזרה לביתה.
"בחיים לא קניתי משהו לבחורה בדייט שני, אבל עד ליאת יצאתי בעיקר עם בחורות שובבות כמוני, וליאת היא אחרת, היא בחורה טובה", מסביר מני את המהלך. "זה גם לא שנסעתי במיוחד לקנות לה מתנה, אבל הייתי בקניון ואני בן אדם שאוהב לקנות בגדים, ובגלל שהרגשתי שהיא עצובה מכל מה שקרה, רציתי להחזיר לה את האמון ולהראות לה שקורים גם דברים טובים".
מה זה אומר "בחורה טובה"?
"בשתי מילים? בחורה לזוגיות".
הפיג'מות לא היו ההפתעה היחידה שהוגשה באותו ערב בסינמה-סיטי. "אחרי שנגמר הסרט אמרתי למני, 'תקשיב, לך יש שלושה ילדים, לי יש רק אחד, אז קח בחשבון שאני רוצה לפחות עוד ילד אחד, ואם זה לא הכיוון אז אין בכלל מה לדבר", ליאת מספרת.
ומה ענית, מני?
"תראי, בעולם הזה של הגרושים-גרושות אתה מתמרן. זה לא שאתה משקר, אבל אתה לומד להגיד את מה שאותו בן אדם רוצה לשמוע, כי מה שחשוב לך באותו ערב זה שיהיה סבבה וכיף ושאולי גם יהיה סקס", הוא משיב בכנות. "בכלל, אנחנו הגברים בדרך כלל פחות מדברים על העתיד, ובטח ובטח מהמקום שהייתי בו לא חשבתי שארצה עוד ילד, אבל אמרתי לה, 'סבבה, אני לא רואה בזה מכשול'. לא שללתי במיליון אחוז אבל בטח שלא אישרתי".
אז מני לא שלל על הסף, ובסוף זה אכן קרה. תוך שנתיים וחצי נולד לזוג תינוק משותף. "בשלב מסוים הרגשתי שאני רוצה ילד יותר ממנה", מתאר מני את השינוי שחל בו ומוסיף, "הילד שלנו הוא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. אני אוהב את כל הילדים שלי, אבל לא זכור לי שאהבתי ככה תינוק. כשאתה מביא לעולם ילד בגיל 40, זה שונה. אתה בוגר יותר, בשל יותר ואתה כבר לא מחפש לבנות את עצמך. היום קל לי יותר באבהות. אני יכול לקום בבוקר ולהיות איתו שעה-שעתיים וליהנות כי הרבה פרמטרים השתנו. כל החיים שלך שונים".
מתי הבנתם שזה – זה, ושאתם הולכים על כל הקופה?
"די מהר הבנתי שאני מתאהבת, אבל פחדתי מזה", ליאת נזכרת. "בגלל הדרך שבה הכרנו, כל הזמן חיכיתי לראות מתי הוא יאכזב אותי, אבל זה לא קרה. להפך - אחרי שבועיים של דייטים הייתי אמורה להצטרף אליו לכנס סוכנים באילת. מני נסע ראשון וקבענו שאני אגיע בסוף השבוע, אבל אז הבן שלי נאלץ להתאשפז בפתאומיות בבית חולים. מני לא הפסיק להתקשר, לשאול מה קורה ולדאוג, וכשהוא הבין שאני לא אוכל לבוא, הוא החליט לחזור בטיסה ולא להישאר באילת. באותו הרגע הבנתי שבאמת אכפת לו ממני ושזה לא סתם".
"בסיטואציה אחרת, בשנייה הייתי נכנס לטינדר ומוצא בחורה אילתית לבלות איתה, אבל זה לא עניין אותי ומה שרציתי זה רק לקחת את המטוס הראשון ולחזור הביתה כדי להיות עם ליאת", הוא מוסיף.

6 צפייה בגלריה
ליאת ומני
ליאת ומני
ליאת ומני. "באותו הרגע הבנתי שאכפת לו ממני"
(צילום: אוסף פרטי)

6 צפייה בגלריה
ליאת ומני
ליאת ומני
"בגלל הדרך שבה הכרנו, כל הזמן חיכיתי לראות מתי הוא יאכזב אותי"
(צילום: אוסף פרטי)

6 צפייה בגלריה
ליאת ומני
ליאת ומני
"אמרתי למני, 'לך יש שלושה ילדים, לי יש רק אחד, אז קח בחשבון שאני רוצה לפחות עוד ילד'"
(צילום: אוסף פרטי)

6 צפייה בגלריה
ליאת ומני
ליאת ומני
ליאת ומני. "ראיתי שהיא בחורה טובה, בחורה לזוגיות"
(צילום: אוסף פרטי)

בדרך אל האושר

במשך שבע שנים השניים היו גרושים עד שהתאהבו. "התחתנתי בגיל 23", מני מספר. "זה לא גיל שאתה באמת מבין מה אתה עושה כי אתה בעצמך ילד". לדבריו, הוא ביחסים טובים עם גרושתו, ומספר שההחלטה להתגרש כעבור 14 שנים לא הייתה קלה. "לא קיבלתי את ההחלטה ביום אחד. בכל זאת, יש לנו שלושה ילדים וזה מורכב, אבל היה איזה משפט שאבא שלי אמר ומאז אני לוקח אותי איתי, 'אל תיתן לאף אחד לקחת את האושר שלך ממך, אפילו לא לילדים'.
"אני מאמין שעדיף לילד לגדול עם הורים גרושים אבל מאושרים, מאשר לגדול בבית שהאבא ישן בסלון, או בבית עם מריבות שאין בו שום חום בין האבא לאמא, כי אם ככה הילד יגדל, זה העולם שהוא יכיר".
היום, שנתיים אל תוך הקשר של מני וליאת, השניים לא ששים להינשא באופן רשמי ומסתפקים בהיותם ידועים בציבור. "כבר בהתחלה, כשאמרתי למני שאני רוצה ילד, הוא הצהיר שהוא לא רוצה להתחתן שוב. בהתחלה זה ישב עליי, אבל עם הזמן הבנתי שמה שחשוב זה הביחד שלנו. אנחנו צוות טוב וזה לא משנה אם נתחתן או לא".
"מה שאמור להחזיק אנשים בזוגיות זאת רק השאלה אם טוב להם או לא טוב להם", קובע מני. "הרי בפועל, למרות שלא התחתנו, אני חי חיים של בן אדם נשוי. אני עובד קשה כל יום, חוזר הביתה בערב, אנחנו אוכלים יחד, יושבים, רואים טלוויזיה, סקס והולכים לישון", הוא צוחק. "זה לא שעכשיו אני הולך לשחק קלפים כל יום או יוצא לבילויים".
מה המסר שלכם לאנשים שמקווים לפרק ב' טוב ואוהב?
"לאנשים שנמצאים בפרק א' ומרגישים שהם לא מאושרים, הייתי מציע שלא יפחדו לקבל החלטות אמיצות כי זה לא סוף העולם. היום אנשים יכולים להתחיל את החיים מחדש גם בגיל 50. בכל גיל היום מבלים ונוסעים ויוצאים ועושים ניתוחים והכל טוב.
"ולגרושים, המסר שלי הוא לא להתייאש. יש המון אנשים שוויתרו על זוגיות שנייה כי הם לא מאמינים שהם ימצאו כזאת בגלל שהם ספגו הרבה אכזבות. אנשים מיואשים הופכים להיות סקפטיים ואז הם לא באים עם לב פתוח לאפשרות של זוגיות, אבל זה קיים כי כולם בסוף רוצים את אותו הדבר - אהבה וזוגיות".