5 צפייה בגלריה
מירי וחנן
מירי וחנן
מירי וחנן. אהבה מדייט ראשון
(צילום: אלבום משפחתי)

מותר או אסור להכביר מילים על האקס בפגישה הראשונה? המצדדים בספר החוקים הסמויים של עולם הדייטים יגידו שיש להימנע מכך בכל מחיר, ויש מי שאפילו ממליץ לברוח מכל מי שעושה זאת. אבל למציאות חוקים משלה, ולא רק שחנן דרור (71) לא הפסיק לדבר על אשתו הראשונה שנפטרה, באותה פגישה ראשונה עם מירי סגל (60), לדבריה היא אפילו התרגשה מכך עמוקות.
"כשחנן דיבר על אשתו הראשונה הייתי מרותקת. כמעט שלא נגעתי בצלחת מרוב שהייתי מהופנטת לאופן שבו הוא דיבר עליה", משחזרת מירי את פגישתם הראשונה. "הוא עשה זאת בהערצה, בכבוד ובאהבה, ואמרתי לעצמי שגם אני רוצה בן זוג שידבר עליי ככה".

"אם הייתי יודעת בן כמה הוא, לא היינו יוצאים"

כבר 22 שנים שהם יחד ומסתבר שהאינטואיציה של מירי הייתה נכונה. ״חודש אחרי ההיכרות שלנו שברתי את הרגל והיית צריכה לראות באיזו אהבה ומסירות הוא טיפל בי, איך הוא היה עוטף לי את הרגל ועוזר לי במקלחת. לא כל אחד מתייחס לאשתו במסירות נפש כזאת. גם היום, אם תשאלי את אמא שלי, היא תגיד שאין לה חתן כמו חנן".
לא הרגשת קנאה?
"ממש לא", היא אומרת מיד. "למרות האהבה הגדולה של חנן לאשתו הראשונה, מעולם לא הרגשתי שאני נכנסת לנעליה של מישהי אחרת. גם במשפחה שלו כולם אומרים שהיא הייתה משהו מיוחד, אבל הם אף פעם לא נתנו לי להרגיש שאני פחות ממנה. אפילו אחותה, שנשואה לאחיו, קיבלה אותי בזרועות פתוחות".
עוד בנושא:
גם מירי, כמו חנן, איבדה את בעלה הראשון כתוצאה ממחלה קשה. "אחרי שהתאלמנתי התחלתי להשקיע בלימודים והצהרתי שאני רוצה רק חבר מרחוק. לא רציתי שמישהו יכתיב לי מה לעשות או יפגע לי בקריירה", היא מסבירה. "יום אחד הלכתי למתקשרת שתיארה בדיוק את מה שהולך לקרות. אמרתי לה שהיא מדברת שטויות, שאין סיכוי שאתחתן שוב ובטח שלא אעשה עוד ילד. מזל שגיסתי תיעדה הכול".
5 צפייה בגלריה
מירי וחנן
מירי וחנן
מירי וחנן. היא לא חשבה היא תתחתן שוב, בטח שלא תעשה עוד ילד
(צילום: אלבום משפחתי)

5 צפייה בגלריה
מירי וחנן
מירי וחנן
"המתקשרת תיארה במדויק את מה שקרה אחרי כן"
(צילום: אלבום משפחתי)

כשחברה ביקשה להכיר לה את חנן, מה שבעיקר הטריד את מירי היה הגיל שלו. "אחרי שנת האבל התחלתי לצאת עם גברים ונבהלתי", היא מודה. "גברים שהיו מבוגרים ממני בשנים בודדות נראו לי מבוגרים חבל על הזמן, גם בחיצוניות וגם בהתנהלות, וכשהחברה אמרה שחנן בן 45 רציתי לפסול אותו מיד, אבל היא התעקשה ואמרה, 'אולי זה המזל שלך', ואני זוכרת שהמשפט הזה הדהד לי בראש. אם הייתי יודעת את האמת, שהוא בכלל בן 49, לא הייתי נותנת לזה צ'אנס". איזה מזל שמירי כן נתנה צ'אנס, מאחר שמרגע שחנן התקדם לעברה עם הרכב, היא כבר הבינה שמדובר במי שיהפוך במהירה לבעלה החדש.
מה גרם לך להבין את זה?
"קודם כל, הוא נראה צעיר ברמות", היא נזכרת בחיוך. "ראיתי ראש של בן אדם צעיר. בשיחת הטלפון הוא הציע שנלך למסעדה ואני אמרתי לו, 'פגישה ראשונה, בוא נלך לבית קפה', אבל אחרי שראיתי אותו אמרתי, בסדר, אפשר ללכת למסעדה".
גם מבחינת חנן הייתה זו אהבה ממבט ראשון. "אצלי הקליק היה גדול ועוצמתי אפילו יותר", הוא אומר בעיניים נוצצות. "ברגע שראיתי את מירי הבנתי ישר שזו בחורה רצינית ושאפשר להמשיך להיפגש".

5 צפייה בגלריה
מירי וחנן
מירי וחנן
"ברגע שראיתי אותה הבנתי שזאת בחורה רצינית"
(צילום: אלבום משפחתי)

5 צפייה בגלריה
מירי וחנן
מירי וחנן
"הוא הגיע אליי ואמר לי שאין טעם שאהיה לבד"
(צילום: אלבום משפחתי)

אישור להינשא אחרי פחות משבוע של היכרות

לאחר הדייט הראשון שהתקיים במסעדה סינית וכלל שיחה ארוכה אל תוך הלילה, השניים החלו להיפגש מידי יום, ולא חלפו ארבעה ימים עד שחנן החליט לעשות מעשה. "הוא הגיע אליי הביתה ואמר לי, 'אין טעם שתהיי לבד ושאני אהיה לבד. הייתי רוצה למסד איתך את הקשר הזה ושנתחתן".
איך הגבת?
"הייתי בשוק. מצד אחד, גם לי היה ברור שזה יגיע, אבל מצד שני נבהלתי כי בסך הכול עברו ארבעה ימים מהדייט הראשון שלנו. אז אמרתי לו, תשמע, אני קודם כל רוצה שתכיר את הילדים שלי ואני צריכה להכיר את שלך ואז נראה".
עוד באותו שבוע הגיע חנן להכיר את הילדים של מירי. "הוא הביא מתנות והילדים ישבו לו על הברכיים ומאוד נהנו ממנו. בשבת למחרת הוא התקשר אליי ואמר, 'אני מגיע עם הילדים שלי לאכול צוהריים'".
מירי מודה שנכנסה ללחץ מהחיפזון. "לא ידעתי אם האוכל יספיק וגם הילדים שלו עוד לא ידעו מי אני ומה אני, אבל הם הגיעו ופתחתי שולחן. כמובן שמבחינת האוכל הסתדרתי, כי עדות המזרח תמיד עושים יותר, ובסוף הארוחה חנן יצא החוצה עם הבת הגדולה שלו, וכשהוא חזר הוא אמר לי בחיוך, 'היא נתנה אישור'".
איזה יופי!
"יש לי ילדים בוגרים ומההתחלה הם פרגנו לי", אומר חנן ומוסיף, "כשבאנו לארוחת צוהריים אצל מירי רצינו לבדוק עוד כמה דברים וקיבלנו את התשובות שלנו".
מה רציתם לבדוק?
"רצינו לראות איך היא מארחת, איך היא תקבל אותנו, איך הילדים שלה יקבלו אותנו, איך היא חיה בבית ואיך הסדר והניקיון כי אנחנו משפחה שזה ערך עליון אצלה".
"בדיעבד, התברר לי שהוא בחן אותי בלי שידעתי. הייתי נאיבית", אומרת מירי משועשעת. "יום אחד הוא אמר שהאחיות שלו רוצות להכיר אותי וביקש שאקנה בגדים חדשים למפגש", היא נזכרת. "אמרתי שאני לא רוצה ושאין לי כסף מיותר, אך הוא התעקש - 'או שאני נותן לך כסף ואת קונה, או שאני קונה לך לבד לפי הטעם שלי'. ואז הוא נתן לי כסף ושלח אותי לקניון. קניתי מה שצריך והחזרתי לו עודף, ובדיעבד הסתבר שהייתה לו מטרה – הוא רצה לבדוק אם לא השארתי כסף לעצמי וכל מיני דברים כאלה".
מירי עברה בהצלחה יתירה את המבחנים של חנן וכעבור חודש ימים היא כבר ארזה את ילדיה ומטלטליה ועברה להתגורר עם חנן וילדיו המתבגרים. "זה היה הזוי", היא מודה. "הייתה לי דירה באשדוד, הילדים שלי למדו באשדוד, העבודה שלי הייתה באשדוד ואני עזבתי הכול ועברתי לגור איתו בנס ציונה".
איך את מסבירה את זה?
"חנן היה מגיע אליי כל יום והרגשתי שזה פוגע בילדים שלו. אמרתי לעצמי, לא מספיק שאמא שלהם נפטרה, אז עכשיו גם אני לוקחת אותו? ובאמת הרגשתי לא נעים וידעתי שאם אני אבוא לגור איתו, אז יהיה מי שידאג לאוכל ולכביסות והם לא יהיו לבד. אני זוכרת שאמא שלי שאלה אותי אם אני בטוחה במה שאני עושה, ועניתי לה שבחיים לא הייתי בטוחה כל כך במשהו כמו עכשיו".
"החיבור היה טוטאלי וחזק בין כולם ממש מהתחלה", אומר חנן. "גם הטיפול של מירי בילדים שלי וגם הקשר שלי עם הילדים שלה, ומהר מאוד אמרתי לה שאני רוצה שנביא יחד עוד ילד. אולי אפילו שניים".
למרות שהיו לך כבר שלושה ילדים גדולים משלך?
"בהחלט. אני מגיע ממשפחה גדולה, אנחנו שמונה אחים ואחיות ותמיד רציתי הרבה ילדים. לפני ששידכו לי את מירי וידאתי שהיא מספיק צעירה כדי שנוכל להביא עוד ילדים לעולם".
אבל מירי הייתה יותר בעניין של התפתחות וקריירה ופחות בעניין של ילד נוסף. "חנן נתן לי מילה שמרגע שייוולד הילד, הוא זה שיטפל בו והוא היחידי שיקום בלילה לתת לו לאכול".
והוא עמד במילה שלו?
"ברור! הבן שלנו היום כבר בן 18 והוא מתנה, אבל אני תמיד אומרת שלא אני גידלתי אותו. מי שגידל אותו זה חנן והילדים. בלילה, כשהוא היה בוכה, הילדים הגדולים או חנן היו קמים אליו. הם גם החזירו אותו מהגן כל יום וטיפלו בו. הוא עמד לגמרי בהתחייבויות שלו ותמיד הקשיב לצרכים שלי. כל השנים לא הפסקתי ללמוד, וחנן כל הזמן דרבן אותי, 'תלכי, תלמדי, תקימי עסק, הכול'.
"בהתחלה הוא עבד כל יום עד מאוחר בלילה, ויום אחד אמרתי לו, 'לא עברתי לגור איתך כדי להיות כל היום לבד', והוא, בהחלטה של רגע, הלך לבוס שלו למחרת בבוקר והודיע לו שהוא לא עובד יותר שעות נוספות. מאותו היום הוא חזר כל יום בשלוש אחר הצהריים הביתה".
"אני אדם שצריך זוגיות ומשפחה להיות מחובר אליה", מסביר חנן, "והמפתח להצלחה של הדבר הזה הוא הקשבה והסתגלות לבן אדם שמולך. גם עם אשתי הראשונה חייתי באושר ועושר במשך 25 שנים. המוות שלה נחת עליי בבום. בבוקר היא עוד לימדה בבית הספר ובערב נסענו למיון כי היו לה כאבי בטן. היא נפטרה תוך עשרה ימים ממחלה בלבלב. היו לנו המון תוכניות של צעירים, התחלנו לבנות בית בראש-פינה עם צימרים ורצינו לכבוש את העולם, ופתאום צונאמי. כשהיא עוד הייתה בהכרה בטיפול נמרץ, היא אמרה לי, 'אל תישאר לבד', וזאת צוואתה".
איזה מסר יש לכם לאנשים שחולמים על פרק ב' מוצלח?
"לא לוותר על זוגיות שנייה ולא להיתקע בעבר", אומרת מירי. "יש לי חברה שהתאלמנה לפני כמעט 40 שנה ומאז היא לבד. לא מזמן היא אמרה לי, 'אני לא הייתי מסוגלת להיכנס לזוגיות שנייה, אבל כשאני רואה אותך, אז באיזשהו מקום אני מצטערת על זה'. יש הרבה אנשים שקשה להם להמשיך הלאה. כשמדובר באלמנים ואלמנות יש כאלה שמתקשים לשחרר את הבן אדם שנפטר, ואז הם נשארים תקועים במקום, כשהחיים חולפים על פניהם".