רב סרן במילואים, איתי רוגטקה, היה אמור להינשא היום (ב') לבן זוגו בשלוש השנים האחרונות, יובל פינקל. אלא שהמלחמה שפרצה לפני שבוע שינתה גם להם את התוכניות, וכעת איתי משרת במילואים, כמפקד יחידת הדרכות החירום של חיל המשטרה הצבאית. "החיל שלנו אחראי על כל מכלאות שבויי האויב, שיש אלפים מהם, אחראי על ניהול צירי התנועה של חיילים, ציוד ורכבי מלחמה", הוא מסביר. "אנחנו עוברים חיל-חיל, מוודאים שהם בקיאים בחומר המקצועי, בשימוש בנשק ובעזרה ראשונה".
איך מצב הרוח ביחידה שלך? "ביחידה שלי ובכל היחידות שאני נפגש איתם האווירה מדהימה, אוירה של התגייסות ושל אחדות בין כולם. שמנו את המחלוקות בצד. דתיים, חרדים וחילונים, אשכנזים ומזרחים, נשים וגברים, הומואים, לסביות וסטרייטים, כל אחד עושה את מה שהוא יכול וצריך. אנחנו גם מקבלים חיבוק ענק והרבה תמיכה מהעורף, מהאזרחים".
4 צפייה בגלריה
איתי רוגטקה
איתי רוגטקה
איתי רוגטקה. "זכרו אותנו גם כשנצטרך אתכם"
(צילום: סלפי)

4 צפייה בגלריה
איתי רוגטקה
איתי רוגטקה
איתי רוגטקה. יצא מהארון באופן הדרגתי אחרי השירות הצבאי
(צילום: סלפי)
מתי החלטתם לבטל את החתונה? "כבר בשבת שעברה, כשפרצה המלחמה, הרגשנו שייתכן שנאלץ לבטל, ולמחרת כשגייסו אותי קיבלנו באופן רשמי את ההחלטה לבטל. מאוד חשוב לנו לחגוג את החתונה והנישואים שלנו, זה לא משהו שאנחנו רוצים לסמן עליו 'וי', לכן נמתין לזמן שזה יהיה מתאים ונכון, כשמצב הרוח יאפשר את זה. אנחנו נעבור את המלחמה הזאת ונתחתן".

"מצפה שהמדינה תיקח אחריות מלאה, כמו במקרים של זוגות הטרוסקסואלים"

רוגטקה (37) עובד בחברת דן. בן זוגו, יובל פינקל (33), הוא דוקטורנט ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת תל אביב. השבוע העלה רוגטקה פוסט בפייסבוק, שבו שיתף את הקוראים כי הוא במילואים כעת ונאלץ לבטל את חתונתו. בין היתר, כתב: "הלהט"בפוביה בממשלה הרימה ראש בשנה האחרונה, ואני כאן כדי לבקש: זכרו אותנו גם כשאנחנו נצטרך אתכם ולא רק כשאתם צריכים אותנו". הפוסט הפך לוויראלי, ובין מאות התגובות, רובן מבקשות שישמור על עצמו, בלטה במיוחד זו של בן זוגו: "הפוסט הזה הוא הסיבה המיליון ואחת שאני אתחתן איתך, מיסטר רוגטקה פינקל".
"כשאני עומד על גבול לבנון, אני רוצה לדעת שאם חס וחלילה קורה לי משהו בנקודה הזאת, יהיה מי שידאג אחרי זה ליובל, שאיתו הייתי אמור להתחתן היום. שידאג לו באופן מלא, לא חלקי ולא בתנאים, ולא רק אחרי התערבות של בית המשפט. שהמדינה תיקח אחריות מלאה כמו במקרים של זוגות הטרוסקסואלים"
איפה הכרתם? "בגריינדר, אבל מה שיפה זה ששנינו נולדנו וגדלנו בנס ציונה".
4 צפייה בגלריה
איתי רוגטקה (מימין), עם בן זוגו יובל פינקל וטירון כלבם
איתי רוגטקה (מימין), עם בן זוגו יובל פינקל וטירון כלבם
איתי רוגטקה (מימין), עם בן זוגו יובל פינקל וטירון כלבם. "הפוסט הזה הוא הסיבה המיליון ואחת שאני אתחתן איתך"
(צילום: אלה סברדלוב קרן)

4 צפייה בגלריה
איתי רוגטקה (משמאל) עם בן זוגו יובל פינקל
איתי רוגטקה (משמאל) עם בן זוגו יובל פינקל
איתי רוגטקה (משמאל) עם בן זוגו יובל פינקל. החתונה תקרה בסוף, השאלה מתי
(צילום: אלבום פרטי)
מה עושה בן הזוג שלך בזמן שאתה במילואים? "הוא בבית, יורד למקלט כשיש אזעקות, דואג לעציצים ולטימון, הכלב שלנו, וגם התנדב בכמה התארגנויות תמיכה שכל העורף עושה".
להבדיל מכם, שתתחתנו בהמשך, הייתה חתונה מתוכננת שכבר לא תתקיים, זו של סרן שגיא גולן ז"ל, בן זוגו של עומר אוחנה. "כן, זה עצוב מאוד, ואני חושב שיש כאן גם מסר. אנחנו הלהט"בים משרתים בצבא, לא רק הומואים, גם לסביות וטראנסים ובי, אנחנו עושים כל מה שצריך לעשות, אבל אנחנו גם מצפים לקבל בחזרה את מה שמגיע לנו. חשוב לי להדגיש שזה לא עניין פוליטי, זה החיים שלנו. כשאני עומד על גבול לבנון, אני רוצה לדעת שאם חס וחלילה קורה לי משהו בנקודה הזאת, יהיה מי שידאג אחרי זה ליובל, שאיתו הייתי אמור להתחתן היום. שידאג לו באופן מלא. לא חלקי ולא בתנאים, ולא רק אחרי התערבות של בית המשפט. שהמדינה תיקח אחריות מלאה כמו במקרים של זוגות הטרוסקסואלים. אני דורש שנוכל להתחתן בארץ, באופן רשמי ומסודר, ושיאפשרו לנו לאמץ ילדים באופן מלא, בלי לטרטר אותנו במשרד הפנים או בבתי משפט או בכל מיני תהליכים פרוצדוראליים מייגעים".
"חבר הכנסת פינדרוס מיהדות התורה, אמר לא מזמן שהתנועה הלהט"בית מסוכנת לישראל יותר מדאעש ויותר מחיזבאללה", הוא מוסיף בעצב. "אני רוצה לומר לו עכשיו, אחרי שראינו מי זה דאעש וכשאני על מדים, שאנחנו לא מסוכנים, ואני מבקש שיזכור את זה גם כשאפשוט את המדים בסוף השירות ואעבור לאזרחי. הייתי אמור להתחתן היום ובמקום זה אני בשירות צבאי. אני דורש שאחריו יהיו לי את כל הזכויות כמו לכל אחד אחר, כולל להתחתן".
אתה מחוץ לארון במסגרת היחידה? "בוודאי, גם סיפרתי שהייתי אמור להתחתן היום. בשירות הסדיר שלי כן הייתי בארון, בין היתר כי לא היו לי מספיק מודלים שהראו לי שאפשר להיות הומו ולחיות חיים נורמטיביים במדינת ישראל. אבל מרגע שהשתחררתי מהצבא, אחרי כמה שנות קבע, יצאתי בהדרגתיות מהארון".
היו במסגרת הצבאית תגובות חריגות ליציאה שלך? "לא, זה היופי, זה לא מעניין אף אחד, גם כשלא היינו במצב המטורף של עכשיו, כשהייתי באימונים במילואים קודמים, לא הייתה שום בעיה בהקשר הזה. יש בכל הצבא, בסדיר, בכל החילות והדרגות, את כל הזהויות המיניות וזה לא אישיו כי זה לא צריך להיות אישיו. זה מה שאני ראיתי, אבל אני כמובן לא רוצה להקטין מקרים של אנשים שחוו להט"בפוביה בשירות שלהם".