2 צפייה בגלריה
סקסטינג
סקסטינג
סקסטינג
(צילום: shutterstock)

לסגר שחוו מרבית תושבי העולם בעקבות נגיף הקורונה, היו השלכות רבות על ההתנהגות שלנו, כמו למשל השינוי בדפוסי התקשורת הבינאישית שלנו, וההסתמכות הגוברת על פלטפורמות וירטואליות (מישהי הייתה יכולה לדמיין עד לפני חודשיים שהיא תשוחח עם סבתא שלה בזום?). מעניין לשאול, אם כן, אלו השפעות היו לסגר גם על ההתנהגות המינית שלנו.
עוד בנושא:
מצד אחד, יש הסוברים שאנחנו עומדים לחזות ב"קורונה-בייבי-בום", וניתן אף לראות עלייה בשימוש באתרי הכרויות בחודשיים האחרונים. מצד שני, כולנו שמענו את המומחים מדברים על הלחץ והחרדה שהיו מנת חלקנו והאופן שבו הם משפיעים על מצב הרוח, ועל כן גם על החשק המיני (ותרים יד מי שממש ברגע זה בא לה עוד ילד, אחרי חודשיים של בילוי נון-סטופ בבית עם הילדים).

מגפת הקורונה וחיי המין של כולנו

אז איזה מהשניים הוא הנכון? האם הסגר העלה או הוריד את החשק המיני שלנו? האם הוא גרם לנו לנקוט ביותר או בפחות פעילות מינית? שאלה זו הטרידה את מוחם של ארבעה חוקרים ממכון קינסי לחקר המין, מגדר ופריון שבאוניברסיטת אינדיאנה שבארה"ב, והם החליטו לבדוק כיצד מגפת הקורונה השפיעה על חיי המין שלנו הלכה למעשה. לצורך כך הם החלו לערוך באמצע חודש מרץ האחרון מחקר שיעקוב לאורך תקופה אחר אנשים, ויינטר בזמן אמת את השינויים בהתנהגות המינית שלהם.
למחקר גויסו 2,000 נחקרים אמריקאים בני 18 ומעלה, רווקים ובזוגיות כאחד, שהתבקשו לענות על שאלון מקוון אחת לשבועיים. הם נשאלו, בין השאר, על תחושותיהם לגבי המגפה ועל דפוסים שונים של התנהגות מינית. על אף שהמחקר עדיין נמשך, הזדרזו החוקרים בניתוח הנתונים שנתקבלו עד עכשיו.
באמצעות ניתוח שלושה גלים של שאלונים (אחד כל שבועיים, במשך חודש וחצי) הם הצליחו לצייר תמונה של השפעת מהלכו של הסגר על ההתנהגות המינית שלנו. ובכן, מסתבר שההימצאות במשך זמן ממושך יותר בבית, לא הובילה זוגות להשתובבות ממושכת יותר בין הסדינים, נהפוך הוא. מרבית הנחקרים דיווחו על כך שהם קיימו פחות יחסי מין בעקבות הקורונה. "אנחנו רואים שתדירות הפעילות המינית כרגע היא נמוכה יותר, וזה כולל אוננות", אומר ד"ר ג'סטין למילר, פסיכולוג חברתי העומד בראש צוות המחקר.
בנוסף לפגיעה בתדירות יחסי המין, דיווחו הנחקרים גם על פגיעה באיכותם. 43.5% מהנחקרים הודו שאיכות חיי המין שלהם הידרדרה, 42.8% מהם אמרו שאיכות חיי המין שלהם נותרה ללא שינוי ניכר, ורק 13.6% ציינו שחיי המין שלהם דווקא השתפרו בעקבות המצב.

חמישית התנסו בהתנהגות מינית חדשה

אבל למרות שאנשים מקיימים פחות יחסי מין, אלו שכן נקטו בפעילות מינית יצאו מורווחים מכך. זאת מאחר שהם היו פתוחים להתנסויות חדשות, כלומר להתנהגות מינית שמעולם לא עשו בעבר. כך, נמצא ש-1 מכל 5 נחקרים ניסה התנהגות מינית חדשה מאז תחילת המגפה. חלק מההתנהגויות החדשות נבעו מהכרח המציאות החדשה שאילצה להמיר פגישות פנים אל פנים במפגשים וירטואליים, וכללו התנסות בסקסטינג ושליחת תמונות עירום. התנסויות מיניות נפוצות אחרות כללו את שיתופו של בן הזוג בפנטזיה מינית והתנסות בתנוחה מינית חדשה.

2 צפייה בגלריה
פנטזיה
פנטזיה
חלק מהאנשים ניצלו את התקופה לחקירה מינית והתנסויות חדשות
(צילום: Shutterstock)

"אנשים שונים מתמודדים עם המציאות בדרכים שונות, ועבור חלק מהם זה הזמן לחקירה מינית והתנסויות מיניות. כתוצאה מכך, חלק מהאנשים עומדים לראות שיפור בחיי המין שלהם", מסביר ד"ר למילר. צוות החוקרים הודיע על כוונתו להמשיך לעקוב אחר ממצאים אלה, ולראות אם ככל שתמשיך המגפה כך יותר ויותר אנשים ייטו להתנסויות ראשונות כדרך לשיפור חיי המין שלהם.
ומה אם אינכם נמנים על האנשים האלה, הנלהבים להתנסויות מיניות ראשונות? אם בדומה לחלק הארי של הנחקרים, גם אתם זכיתם לתדירות או לאיכות נמוכה יותר של יחסי המין בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה, אין צורך להיבהל. ד"ר למילר מדגיש שמדובר בתגובה נורמלית, כך שהדבר אינו מהווה עניין לדאגה. "אנשים חווים תנודות בדחף המיני לאורך מהלך החיים, ותקופות לחוצות יותר נוטות להפחית את הדחף המיני, כך שהעובדה שזה קורה עכשיו אינה מפתיעה", הוא מרגיע.
מחקרים קודמים הראו כי קיים מגוון רחב של סיטואציות בעלות רמות גבוהות של לחץ, שבהן הדחף המיני נוטה לרדת. לידת ילד, גירושין ואיבוד עבודה הם חלק מהן. עם זאת, ישנו יוצא מן הכלל. אם עבורכם התדירות המינית דווקא עלתה בתקופה זאת, לטענת ד"ר למילר, כנראה שאתם נמנים עם סוג האנשים שנוהגים להשתמש בסקס דווקא כמכשיר להתמודדות עם הלחץ.
"למרות כל זאת מדובר לרוב באירועים זמניים, וכאשר פוחת הלחץ נוטה הדחף המיני לחזור לעצמו", מדגיש החוקר. "אנחנו מצפים לראות בהמשך המחקר כי כאשר החיים יתחילו לחזור לנורמליות, תהא אשר תהיה הנורמליות הזו, נראה את הדחף המיני במרבית המקרים חוזר לקדמותו".
אז מסתבר שיש למה לצפות. שתהיה חזרה נעימה ובטוחה לשגרה החדשה.