1 צפייה בגלריה
זוג במיטה
זוג במיטה
עוד לילה בלי שינה? אולי תפרידו מיטות?
(Shutterstock)
זוגות רבים מרגישים שחיקה המתחילה לכרסם בחיי המין שלהם, ותוהים כיצד להחיות אותם מחדש. האם להתחיל לקבוע מועדים קבועים לדייט זוגי, או שמא לנסות לגוון אותם עם אביזרי מין? הפתרון, על פי סקר שנערך בבריטניה, בהחלט קשור לרכישה, אבל לא של דרינקים או של אביזרי מין אלא של מיטה. מסתבר ששינה במיטות נפרדות יכולה לשפר את חיי המין של בני הזוג, ולא רק אותם אלא אף את הזוגיות כולה.
הסקר נערך בקרב זוגות שישנים בנפרד, שהתבקשו לענות על שאלות לגבי חיי המין שלהם. כרבע מהם (24%) הודו שהם מקיימים פחות יחסי מין מבעבר, אולם 34% מהנשאלים טענו שהם מקיימים יותר יחסי מין בעבר. שיעור גבוה יותר של נשאלים (38%) טען ששינה בנפרד תרמה לא רק לחיי המין שלהם אלא למערכת היחסים שלהם ככלל.
מדוע שינה במיטות נפרדות משפרת את חיי המין? האם הריחוק מייצר התרגשות מחודשת? עבור 16% מהנשאלים התשובה היא כן, בהחלט, השינה בנפרד מתבלת את חיי המין. אבל עבור מרבית הנשאלים הסיבה היא הרבה פחות סקסית. 51% מהנשאלים הודו שהם מפרידים כוחות בגלל נחירות בן זוגם. מסתבר שלינה משותפת עם בן זוג הניחן ביכולת להפיק דציבלים גבוהים פוגעת ברצון לשכב איתו. 8% מהזוגות אמרו שהם פחות נמשכים לבן זוגם משום שהוא נוחר, ו- 5% אף שקלו לעזוב אותו בשל כך.

המחשבה לעזוב בן זוג בגלל שהוא נוחר יתכן ונראית מוגזמת, אבל חוסר שינה עלול לגרום לנו להיות עצבניים ולריב ביתר שאת עם בן הזוג שלנו. מחקר שנערך באוניברסיטת אוהיו ב-2017 בדק השפעה של שינה גרועה על מריבות בין בני הזוג, ומצא שלזוגות שרבו לאחר שלא ישנו מספיק היו רמות גבוהות יותר של סטרס לעומת זוגות שרבו לאחר שישנו טוב. מעבר לכך, כשאנחנו עייפים – בכלל, ובגלל בן הזוג בפרט – הדבר האחרון שבא לנו לעשות זה לשכב איתו. במחקר אחר נמצא שנשים שישנות יותר, מעוניינות יותר בסקס ביום למחרת. למעשה, נמצא כי מספיקה שעת שינה אחת נוספת על מנת להעלות ב-14% את הסיכוי שהזוג יקיים יחסי מין למחרת.
שינה במיטות נפרדות, כמובן, אינה מתאימה לכולם. אם נחזור לסקר הבריטי הרי ש-36% מהנשאלים אמרו שבן זוגם ייחסר להם מידי לו ישנו בנפרד, 35% חוששים שלשינה בנפרד תהיה השפעה שלילית על מערכת היחסים שלהם, ו-25% רואים שינה בנפרד מבן הזוג כסממן לכך שהם פחות מחוברים. למרות זאת, נראה שבמקרה של בן זוג נוחר לפחות, למיטה הנוספת עשויים להיות יתרונות של ממש עבור מערכת היחסים.