תשוקה היא סם טבעי וחזק ביותר. היא מעירה אותנו בבוקר, מניעה אותנו קדימה ומעניקה לנו אנרגיה. תשוקה גורמת לנו ליזום, ליצור ולרצות עוד ועוד. אבל תשוקה היא גם משאב זמני. כשאנחנו נכנסים לשגרה ויציבות בתוך היחסים, אנחנו לאט-לאט מתרגלים למחוות הקטנות ולביטויי האהבה של בן הזוג, ולוקחים את היחסים כמובנים מאליהם. ממקום שבו היינו משקיעים המון אהבה ותשומת לב בקשר וביחסים, אנחנו שוקעים לתוך שגרה יומיומית. כיצד בכל זאת נוכל לראות האחד את השני בעיניים חדשות?

בלו זמן איכות בנפרד וטעמו את טעמה המתוק של הגעגוע

הרשו לעצמכם לבלות בנפרד מבן/ת זוגכם ואל תבטלו תחביבים וחברים מחוץ לקשר הזוגי. חיזוק האינדיבידואליות הוא הכרחי וחשוב. אינדיבידואליזם בתוך קשר זוגי מייצר הפרייה אישית וטעינה של המצברים והכוחות שלנו, פעולה הכרחית כדי שנוכל להמשיך ליצור ולייצר תשוקה בקשר. ככל שאנו מעמיקים בעצמנו וביחסינו עם חברים ותחביבים, כך אנחנו ממלאים את עצמנו בדברים שעושים לנו טוב, אנחנו שלמים וקורנים יותר, ובהכרח משליכים את האור הזה גם על בן הזוג.

3 צפייה בגלריה
זוג במיטה
זוג במיטה
זוג במיטה
(צילום: Shutterstock)

הפסיקו להתייחס לצד השני כאל ילד

אחד ממדכאי התשוקה הגדולים נוצר כאשר אחד מבני הזוג לוקח אחריות יתרה על חייו של בן זוגו. זה יכול להתבטא במשפטים כמו, "אל תחזור מאוחר מדי ותתקשר כשהגעת", או "מתוק שלי, דאגתי לך כל כך, למה לא חזרת להודעות שלי?". הכניסה העמוקה לפרטי החיים של הצד השני וחוסר האמון מייצרים חוסר איזון ואף תחושת מחנק, שעלולים להרחיק את הפרטנר ולהוביל לחוסר רצון לשתף ולחלוק בחייו האישיים. קשר בריא הוא כזה שבו לכל אחד יש את הספייס והגבולות שלו.
זכרו שבן זוגכם הוא אדם שלם ומושלם בדיוק כפי שהוא, ובחרתם בו בגלל שהוא כזה. נסו לתרגל קבלה של החלקים האלו בו ובעצמכם. אפשר אפילו להתעניין ולשאול את בן/ת הזוג אם יש מקומות בחיים ובקשר שבהם הוא או היא היו רוצים יותר מרחב ופרטיות, ולתת להם בדיוק את זה.

3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של רומן במשרד
אילוסטרציה של רומן במשרד
זכרו שבן זוגכם הוא אדם שלם ולא ילד
(צילום: Shutterstock)

זכרו שדומה מושך דומה

האשמות, התפרצויות זעם של אחד מבני הזוג, קללות וזריקת חפצים הם ביטויים אלימים שעלולים להתרחש בקשר זוגי, ומובילים לא פעם להקטנה של התשוקה ואפילו לאיבוד המשיכה המינית. מצאו את שפת האהבה של בן זוגכם כדי לייצר תקשורת פתוחה ואוהבת, ואל תחששו להראות פגיעות.
יש אנשים שמעוניינים בקרבה דרך מגע, בעוד אנשים אחרים ישמחו לקרבה במילים. גם ובעיקר ברגעים מורכבים וכואבים, מצאו את הדרך לא להתבצר בעמדתכם. זכרו שדומה מושך דומה ומצאו את הדרך להביע את הרגשות והחוויה האישית שלכם בלי לתקוף ובלי להאשים. כשאתם משתפים את הרגשות שלכם ממקום אותנטי ולא תוקפני, קל יותר לבן/ת הזוג לראות אתכם ולהגיע אליכם מבלי להתגונן.

קבעו דייט מיני

גברים רבים שזוכים להתחמקויות וסירובים כשהם מציעים לזוגתם לשכב עמם, חשים שהיא לא באמת נמשכת אליהם ושהיא "עושה להם טובה" כשהיא "מסכימה" לשכב איתם. אין ספק שההרגשה שרק אתה חושק בה ואילו היא כלל לא רוצה אותך, היא הרגשה מדכאת ומייאשת, אשר גורמת באופן ישיר לירידה בחשק ולהפסקת היוזמה.
העצה שלי במקרים כאלה היא לקבוע דייטים מיניים. לפנות ערב שבו שניכם זמינים ולהקדיש אותו לדייט מיני, כאשר כל פעם אחד מבני הזוג הוא זה שצריך להיות אחראי על לבנות ולייצר את האווירה (נסו, למשל, להבעיר נרות, קטורות ושמנים ארומטיים אשר עוזרים להעלות את החשק, מייצרים רומנטיקה ומפעילים את היצרים).

השקיעו במיניות והרשו לעצמכם להעז ולחקור

התייחסו למיניות כאל משהו חדש ומפתיע ואפשרו לעצמכם לא ללכת בדרך הרגילה ולנסות דברים חדשים. המשיכו לחקור את חיי המיטה ולהתנסות, שאלו את בן הזוג אילו פנטזיות הוא היה רוצה שתחקרו יחד, הביאו צעצועים שונים ומגוונים לחדר המיטה, נסו משחקי תפקידים ותנוחות שונות. עולם המיטה הוא עולם ומלואו ותמיד יש מלא מה לחקור ולשחק שם. הרשו לעצמכם לעוף ולהעז.

3 צפייה בגלריה
עוררות מינית
עוררות מינית
עוררות מינית
(צילום: shutterstock)

היו יצירתיים עם בני הזוג שלכם

כאשר למערכת היחסים נכנס המרכיב של הורות וילדים, הפניות לבן הזוג, תחזוקת הקשר ואפילו הפניות לצרכים האישיים שלנו כאינדיבידואלים, פוחתת ומצטמצמת משמעותית. זכרו כי ההורות אכן חשובה, אבל היא לא יכולה להיות תמיד מעל הזוגיות. השקיעו זמן מכוון לזוגיות, פנו מקום ונסו ליזום פעילויות כיפיות ביחד, החל מסקס, חיבוקים, טיולים, סרטים ומפגשים עם חברים. ככל שיש יותר פעילויות מהנות ביחד, כך מצטברות יותר חוויות חיוביות בין בני הזוג אשר יוצרות תחושות נעימות, והיסטוריה משותפת ומחברת.
או בקיצור, הפתיעו זה את זה, ונסו להיות יצירתיים. השאירו למשל פתקים קטנים במקומות מפתיעים, שלחו פרחים למשרד, שלחו מסרונים סקסיים במהלך היום, הביאו חבילת שוקולדים עם איזה מסר מתוק. כל מה שמסב הפתעה ותחושה של משמעות כלפי בן הזוג בהכרח גם ייצר ריגוש ותשוקה במערכת היחסים שלכם.
מאחלת לכם שבוע מלא תשוקה זוגית אוהבת.
אליס סיטאר היא מאמנת למיניות ואינטימיות. הנאמר בכתבה אינו תחליף לטיפול רפואי מקצועי.