אני חושבת שחבר שלי הפסיק להימשך אליי. מזה חודשים שהוא לא גומר, או יותר נכון לוקח לו הרבה מאוד זמן לגמור כשאנחנו שוכבים, וגם כאשר הוא מצליח, אני ממש מרגישה שהוא מתאמץ כדי להגיע לשפיכה. איך אני יכולה לרגש אותו שוב ולגרום לו לגמור מהר יותר?

התשובה של שלי ורוד

מה שאת מתארת זו בעיה תפקודית של גברים הנקראת "שפיכה מעוכבת". אני יודעת שעל פי המדדים החברתיים שלנו מצב זה נחשב ל"צרות של עשירים". הרי ככל שהגבר יכול לעכב את השפיכה במהלך הסקס זה נחשב להצלחה במיטה. ולמרות זאת, חשוב לי לציין כי עבור הגברים המנסים להגיע לשפיכה ולא מצליחים, המצב מסב תסכול רב ושולח את המסר הלא נכון לבנות הזוג שלהם.
עוד בנושא:
לפני שאסביר מהי בדיוק שפיכה מעוכבת, מה גורם לזה ואיך אפשר לטפל בהפרעה, בואו ננסה להבין רגע מה זה אומר עיכוב, או יותר נכון - כמה זמן הסקס שלנו אמור להימשך? את התשובה לשאלה המסקרנת הזאת קיבלנו ממחקר שמדד את משך הזמן הממוצע של קיום יחסי מין. קרוב ל-500 זוגות הנמצאים במערכות יחסים הטרוסקסואליות שארוכות מחצי שנה השתתפו במחקר הזה, שבחן משתתפים מחמש ארצות שונות. תוצאות המחקר הראו לנו כי זמן השהייה של השפיכה התוך-נרתיקית השתנה מזוג לזוג, ונע בין 30 שניות ל-44 דקות, כאשר הממוצע החציוני היה 5.4 דקות בלבד. חשוב לציין כי המחקר לא כלל את המשחק המקדים... אתם יודעים, כל מה שקשור בנגיעות, ליטופים ונשיקות, או כל מה שמתרחש רגע לפני החדירה.

1 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד
(צילום: מתוך הווידאו)

עכשיו, כשהבנו שמין בממוצע לוקח כחמש דקות, בואו נבין מהי שפיכה מעוכבת, כי לא כל גבר שמקיים יחסים ומחזיק מעמד יותר מ-20 דקות סובל מכך, ולעיתים קרובות זו אפילו ברכה. זאת הסיבה ששפיכה מעוכבת מתרחשת רק כאשר הגבר כן חש עוררות מינית טובה, יש לו זקפה, והוא מרגיש מגורה, ולמרות זאת הוא אינו מצליח לגמור כשהוא רוצה בכך.
מה גורם לשפיכה מעוכבת? בניגוד למה שאת חושבת, זה לא תמיד קשור למשיכה לבת הזוג. זה יכול להיגרם גם מסיבות פיזיולוגיות כמו: רמות נמוכות של טסטוסטרון או פגיעה באגן; כתוצאה מתופעות לוואי של תרופות, וגם מסיבות פסיכולוגיות כמו: מצב נפשי ירוד, דיכאון, חרדה, דימוי גוף נמוך, חשש מהיריון לא רצוי, בעיות בזוגיות ואפילו אמונות המתקשרות לדת.
מיניות מהווה מראה לחיינו, וכאשר נוצרת בעיה תפקודית, הגוף שלנו למעשה מסמן כי משהו לא "עובד" טוב, ויש להבין מדוע זה קורה לנו. שימי לב גם כי רוב הסיבות שציינתי לא קשורות למשיכה המינית, אלא למצב נפשי-אישי, ולדרך שבה הגבר רגיל לגמור. לכן, קודם כל יש לבדוק שהסיבה לכך אינה רפואית, ומומלץ מאוד לגשת למטפל/ת מינית או רופא/ה סקסולוג/ית שיכולים לעזור לו ולכם להתמודד ולהתגבר על המצב בצורה הטובה ביותר.
בהצלחה!
שלי ורוד היא מייעצת מינית וזוגית