שלושה מועדוני חשפנות בתל אביב - "גוגו-גירלס", "שנדו" ו"בייבי דולס" נסגרו אמש (שני) בצווים מנהליים על ידי מפקד מחוז תל אביב במשטרה, במבצע משותף למפלג מוסר בימ"ר ת"א, פרקליטות ת"א, המוסד לביטוח לאומי, משרד הבריאות ורשות המיסים. לאחר סגירת שני מועדונים אחרים בחודש שעבר וסגירת ה"פוסיקט" ביולי 2019 - לא פועלים כעת מועדוני חשפנות בעיר תל אביב, ובישראל פועל כיום מועדון חשפנות אחד הממוקם בצפון הארץ.
בתגובה לכך עו"ד ניצן כהנא, מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, אמרה כי "אחרי שנים שבהן דרשנו לא לאפשר לבתי הבושת שמתחזים למועדוני חשפנות לפעול, אמש, בצעד היסטורי, שמה המשטרה סוף לניצול הקשה וסגרה את המועדונים האחרונים שפעלו בתל אביב. מדובר בצעד מתבקש, אחרי שנים שבהן מספרות נשים אמיצות על הנזק האדיר שנגרם להן בעקבות הניצול במועדוני החשפנות. אנו מלאות ציפייה להמשך טיפול עיקש של הרשויות, כך שלא ייפתחו עוד מועדונים כאלה בישראל וכדי שבעלי המועדונים יעמדו לדין על עבירות של סרסרות והחזקת מקום לשם זנות".
מי שהתנגדו לסגירה הן הנשים שעובדות במועדוני החשפנות הללו, חלקן אימהות חד-הוריות התלויות מאוד בשכר שנהגו לקבל. ג'סי, שהגיעה לאולפן ynet כדי למחות על הצעד החד-צדדי, אמרה היום: "אין לנו מקום עבודה יותר. מהיום להיום מודיעים לנו שהמועדון נסגר בלי התראה מוקדמת. יותר מ-100 בנות שמפרנסות משפחות ואימהות חד-הוריות - אין להן מקום עבודה יותר. מדובר במאות נשים ועוד עובדים כמו מלצרים, מנקים, ברמנים ואנשי אבטחה שאיבדו אמש את העבודה שלהם".

1 צפייה בגלריה
ג'סי
ג'סי
ג'סי באולפן ynet
(צילום: מתוך הווידאו)

יש מי שיגיד שמדובר במפעל המנצל נשים מוחלשות.
"יש מי שיגיד אבל זה לא נכון מבחינתנו", אומרת ג'סי. "אף אחת מאיתנו לא מרגישה ולא הרגישה מנוצלת - וחשוב לי להדגיש את זה. תמיד באנו מרצוננו החופשי. אנחנו אוהבות ונהנות מהעבודה שלנו".
יש עדויות שמדברות על כך שכלפי חוץ מדובר בעבודת חשפנות, בזמן שבכל מועדון כזה מתקיימים חדרים לפעילות מינית אסורה.
"היו חדרים ב'פוסיקט', אבל כבר שנים שזה לא קיים יותר. אין מעשי זנות במועדונים. יש לפ-דאנס שהוא כבר לא לפ-דאנס הוא סייד-דאנס. אין כמעט מגע ממשי עם הלקוח, ורוב הריקוד קורה באוויר לעיני מצלמות".
אנחנו שומעים לא מעט עדויות של נשים שעובדות כחשפניות ומגיעות למצבים מאוד בעייתיים בלשון המעטה.
"כמו מה?"
מגע פחות רצוני, ושאין להן לאן ללכת.
"אם זה מגיע למצב הזה זה לא ממשיך. גם אף פעם אי אפשר לדעת מי עומד מולך. בכל מקום יש אנשים לא שפויים, אבל אם משהו לא בסדר אז יש אבטחה ומנהלים שמיד מוציאים את האדם החוצה".
את אומרת שכל העניין הזה של הריקודים הפך לסטרילי ומוגן.
"כן".
את חושבת שזה ימוגר לגמרי?
"אני מקווה שאנחנו לא ניסגר ושייתנו לנו זכויות. אנחנו כן רוצות לעבוד, אנחנו דורשות את הזכות שלנו לבחור מה לעשות עם הגוף שלנו בצורה חוקית".
אמרת שיש מחשבה על להקים סוג של קואופרטיב של רקדניות?
"איגוד החשפניות בישראל חושבות כרגע מה לעשות, אולי להקים קואופרטיב או שאנחנו הבנות נקים מועדון שיאפשר לנו להתפרנס. מבחינתנו, יש מאבק ויהיה מאבק ואנחנו לא נפסיק".

תגובת פרקליטות מחוז תל אביב:

"המשטרה, הפרקליטות האזרחית והפלילית וגורמי אכיפה נוספים פעלו במשולב נגד שלושה מועדוני חשפנות בת״א שעל פי החשד בוצעו בהם עבירות זנות. מדובר בצעד נוסף במאבק רשויות האכיפה בתעשיית הזנות והתופעות הנלוות לה תוך שילוב גורמי אכיפה שונים".